Premiile Goya 2014, marele câştigător şi muzica Beatles
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-goya-2014-marele-castigator-si-muzica-beatles/

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

Un articol de Petre Ivan|10 februarie 2014

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, nominalizat la şapte categorii, a concurat în secţiunea „cel mai bun film spaniol” cu „Caníbal”, în care joacă actriţa română Olimpia Melinte, dar şi cu „La gran familia española”, „La herida” şi „15 años y un día”.

Premiile Goya

Afişul filmului Vivir es facil con los ojos cerrados – Premiile Goya 2014

De altfel, Olimpia Melinte a fost şi ea nominalizată la premiul Goya, la categoria „revelaţia anului”, însă trofeul a fost câştigat de Natalia de Molina, pentru rolul din „Vivir es fácil con los ojos cerrados”.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados” a mai câştigat premiile categoriilor „cel mai bun scenariu original”, „cel mai bun actor în rol principal” (Javier Camara) şi „cea mai bună coloană sonoră”.

Filmul lui David Trueba este bazat pe o poveste reală a unui profesor de limba engleză care şi-a motivat elevii să înveţe folosind muzica trupei The Beatles.

„Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, care obţinuse 10 nominalizări, a fost recompensat la opt categorii.

Las brujas de Zugarramurdi, de Alex de la Iglesia

Filmul în care joacă actriţa Olimpia Melinte, care fusese nominalizat la opt categorii de premii, a câştigat doar trofeul Goya pentru cea mai bună imagine.

Perdantul serii a fost filmul „La gran familia española”, de Daniel Sánchez Arévalo, nominalizat la 12 categorii şi care nu a primit nicio distincţie.

Premiul Goya pentru cel mai bun film european i-a fost atribuit lui Michael Haneke, pentru drama „Amour”.

Foto cu Premiile Goya 2014 – wikipedia

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.