Premiul Henkel pentru Artă merge pentru prima oară în Estonia: Marge Monko este marea câştigătoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiul-henkel-pentru-arta-merge-pentru-prima-oara-in-estonia-marge-monko-este-marea-castigatoare/

Artista Marge Monko din Estonia a câştigat Premiul Henkel pentru Artă 2012, care are o valoare totală de 35.000 de euro. Henkel Central Eastern Europe (CEE) a acordat pentru a unsprezecea oară Premiul Henkel pentru Artă, care include suma de 7.000 de euro şi două expoziţii individuale – ajungând astfel la o valoare totală de […]

Un articol de Andrada Văsii|5 noiembrie 2012

Artista Marge Monko din Estonia a câştigat Premiul Henkel pentru Artă 2012, care are o valoare totală de 35.000 de euro.

Henkel Central Eastern Europe (CEE) a acordat pentru a unsprezecea oară Premiul Henkel pentru Artă, care include suma de 7.000 de euro şi două expoziţii individuale – ajungând astfel la o valoare totală de 35.000 de euro.

Etapa finală a competiţiei din 2012 a numărat 931 de înscrieri. Un juriu internaţional format din experţi din muzee, artişti şi curatori au decis să acorde premiul artistei Marge Monko, din Estonia, născută la Talin, în 1976.

„Prin această competiţie, Henkel doreşte să contribuie la procesul de integrare europeană şi la cunoaşterea culturală a regiunii Europei Centrale şi de Est. Ne bucurăm că artişti din peste 20 de ţări din Europa Centrală şi de Est au înscris peste 25.000 de opere de artă în cei 11 ani ai competiţiei”, a declarat Günter Thumser, preşedintele Henkel CEE, cu ocazia ceremoniei de premiere, ce a avut loc pe 30 octombrie într-una din locaţiile Muzeului Moderner Kunst Stiftung Ludwig (mumok) dinViena.

În cadrul aceluiaşi eveniment, Henkel CEE a acordat şi Premiul pentru Tineri Artişti din Austria, în valoare de 2.000 de euro, lui Maureen Kaegi, care a impresionat juriul cu un portofoliu extins de lucrări folosind diferite tenici artistice.

Pentru a treia oară în istoria premiului, artiştii români – anul acesta Anca Benera şi Arnold Estefan – s-au numărat printre cei cinci finalişti ai competiţiei internaţionale. Cei doi artişti români au câştigat competiţia locală cu trei lucrări care au intrat apoi şi în faza de selecţie internaţională, la Viena – „Pacta sunt servanda”, performance şi video, „The equitable principle”, instalaţie mixed-media, şi „Matter&History”, foto-montaj şi print.

Henkel CEE organizează Henkel Art.Award. din anul 2002, în cooperare cu organizaţia KulturKontakt Austria, competiţia adresându-se tinerilor artişti din Centrul şşi Estul Europei. Din 2009, competiţia a câştigat un partener de calibru – mumok – cel care acum oferă câştigătorului oportunitatea de a-şi prezenta operele de artă într-o expoziţie individuală în cadrul muzeului din Viena.

Sursa: Mediafax

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.