Preşedintele desemnat al CNA, despre demisia lui Mălaimare: A dorit să ne protejeze
https://www.ziarulmetropolis.ro/presedintele-desemnat-al-cna-despre-demisia-lui-malaimare-a-dorit-sa-ne-protejeze/

Laura Georgescu, desemnată preşedinte al CNA, dar încă nevalidată de Parlament, a confirmat, marţi seară, faptul că Mihai Mălaimare şi-a depus demisia din CNA în 11 ianuarie, precizând că, prin acest gest, Mălaimare a dorit să îi „protejeze” pe ceilalţi membri ai Consiliului. Mihai Mălaimare şi-a dat demisia din funcţia de membru al Consiliului Naţional […]

Un articol de Andrada Văsii|16 ianuarie 2013

Laura Georgescu, desemnată preşedinte al CNA, dar încă nevalidată de Parlament, a confirmat, marţi seară, faptul că Mihai Mălaimare şi-a depus demisia din CNA în 11 ianuarie, precizând că, prin acest gest, Mălaimare a dorit să îi „protejeze” pe ceilalţi membri ai Consiliului.

Mihai Mălaimare şi-a dat demisia din funcţia de membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pe 11 ianuarie, ca urmare a faptului că Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a iniţiat o cercetare în ceea ce îl priveşte, cu suspiciunea de incompatibilitate între funcţia de membru al CNA şi cea de manager al Teatrului Masca din Capitală, potrivit unui comunicat remis, marţi, în jurul prânzului, agenţiei MEDIAFAX, de către societatea de avocaţi „Constantinof şi Asociaţii”, care îl reprezintă pe Mălaimare.

În cursul zilei, niciunul dintre membrii CNA – nici preşedintele Consiliului, Laura Georgescu – nu a precizat dacă Mihai Mălaimare şi-a depus demisia oficial şi când a fost înregistrat documentul la CNA. În jurul orei 18.00, Laura Georgescu a confirmat, într-o declaraţie acordată jurnaliştilor prezenţi la sediul CNA, faptul că Mihai Mălaimare şi-a depus demisia în data de 11 ianuarie.

„Ştirea a venit urmare a comunicatului dat de casa de avocaţi care îl reprezintă pe Mihai Mălaimare. Demisia este un act de voinţă unilateral. Mihai Mălaimare, care mi-e prieten de ani de zile, şi-a depus demisia, dar şocat de ce a văzut la prima noastră conferinţă publică de joi (10 ianuarie, n.r.), ca să ne protejeze. Asta a fost înţelegerea şi noi am aşteptat atitudinea lui fiindcă este problema lui”, a spus Laura Georgescu.

Întrebată de ce spune că Mihai Mălaimare a fost „şocat” de prima conferinţă publică a noului CNA, Laura Georgescu a spus: „Asta face parte dintr-o discuţie pe care am purtat-o cu Mihai Mălaimare. Niciodată nu o veţi şti de la mine”.

Laura Georgescu nu a dorit să facă alte comentarii referitoare la demisia lui Mihai Mălaimare din CNA.

Pe de altă parte, unii dintre membrii CNA care au dorit să discute cu presa pe acest subiect au spus că au aflat de demisia lui Mihai Mălaimare din presă.

„Am aflat şi eu ca şi dumneavoastră din presă”, a spus Răsvan Popescu, membru al CNA şi fost preşedinte al Consiliului.

Şi Viorel-Vasile Buda, actualul vicepreşedinte al CNA, a spus că nu ştia că Mihai Mălaimare şi-a dat demisia. „Am auzit în schimb de la colegi că şi-ar fi dat-o, dar nu am primit-o. Nu o am (…) Evident că e un act unilateral şi trebuie să luăm act de el”, a spus Buda.

Şi Valentin-Alexandru Jucan, un alt membru al CNA, a spus că a aflat din presă că Mihai Mălaimare şi-a dat demisia. „Îmi pare rău. Am citit că e vorba de ceva incompatibilitate (…) Îmi pare foarte rău, chiar era un om în care puteai găsi întotdeauna echilibru”, a spus Jucan.

Mihai Mălaimare a fost validat ca membru titular al CNA în octombrie 2008, de Parlament, fapt pentru care mandatul său ar fi trebuit să expire în 2014. Mihai Mălaimare a fost propus ca membru al CNA de Guvernul de la momentul respectiv, condus de premierul Călin Popescu Tăriceanu.

Parlamentul nu a numit însă şi un membru supleant al lui Mihai Mălaimare în CNA, care ar putea să îi ia locul acestuia după demisia sa. Pe de altă parte, fiind numit de Guvern ca membru titular al CNA, tot Executivul ar trebui să fie instituţia care va propune un membru titular în Consiliu în locul lui Mălaimare.

Mihai Mălaimare este regizor, iniţiator şi director al Teatrului Masca din Bucureşti din 1990, potrivit CV-ului său publicat pe site-ul CNA.

Mihai Mălaimare a declarat marţi, pentru MEDIAFAX, că demisia sa este una „de onoare”, precizând că are un document de la Parlament potrivit căruia poate ocupa în acelaşi timp funcţia de membru CNA şi cea de director al Teatrului Masca.

„Eu am cerut un punct de vedere al Comisiei Juridice a Parlamentului, care mi-a remis o scrisoare prin care se spune că situaţia mea trebuie judecată ţinând cont şi de Legea 161 (din 2003, n.r.), care este legea incompatibilităţilor, lege în care se prevede clar că secretarii de stat şi membrii CNA pot îndeplini funcţii din domeniul artistic. Deci lucrurile erau limpezi. Pe de altă parte, eu, în declaraţiile mele de interese, am scris mereu că sunt directorul Teatrului Masca. Eu nu am făcut un secret din chestiunea asta. Că ANI se trezeşte după 4 ani (de când a fost numit Mălaimare membru al CNA, n.r.) să se pregătească să mă declare incompatibil îmi sună foarte straniu”, a spus Mihai Mălaimare.

Mălaimare a mai spus că a decis să demisioneze din CNA, deşi ANI încă nu l-a declarat incompatibil cu funcţia ocupată în Consiliu.

„În lumea mea, oamenii, prietenii şi cei cu care m-am sfătuit mi-au spus «Nu demisiona, pentru că nu e o cutumă demisia, pentru că cercetarea ANI va continua». Problema mea este însă de alt ordin. Eu consider că statul de drept are instituţii care au dreptul să facă afirmaţii. ANI este o instituţie a statului de drept român, atât cât este el şi, dacă o instituţie abilitată a statului de drept face astfel de afirmaţii, eu, demnitar, sunt obligat să demisionez. Pe de altă parte, nu vreau să arunc niciun fel de suspiciune, de umbră asupra instituţiei la care am funcţionat şi nici asupra instituţiei care m-a trimis acolo, recte Guvernul României. Deci este o problemă personală a mea şi a statului de drept din România”, a spus Mihai Mălaimare.

El a precizat că, în situaţia în care ANI va da o decizie referitoare la o eventuală incompatibilitate a sa, o va contesta în instanţă.

„În secunda în care ANI va remite raportul său, dacă va remite – eu mă întâlnesc zilele următoare cu ei -, dacă va remite şi nu va lua în considerare hârtia pe care o am (de la Parlament, n.r.) şi punctul meu de vedere, atunci voi merge în instanţă. Îmi voi apăra drepturile ca orice cetăţean şi mă voi supune deciziei instanţei. Adică, dacă voi avea câştig de cauză, atunci ANI trebuie să se aştepte că va plăti. Îi voi intenta un proces prin care îi voi cere daune mari. Dacă eu voi pierde, atunci cariera mea s-a încheiat, cariera mea de român. Pentru că, în conformitate cu Legea ANI, dacă eu pierd, mă dau afară şi de la teatru, deci nu mai am voie să fiu trei ani demnitar. Un proces poate să dureze doi-trei ani. Eu am 62 de ani, plus încă doi ani (cât ar dura procesul, n.r.), plus încă trei în care nu aş avea voie să practic meseria asta în România, sunt 60 şi ceva de ani în care mă voi fi săturat de viaţă”, a afirmat Mihai Mălaimare.

El a precizat că nu îşi explică de ce ANI s-a sesizat în cazul său după o perioadă de 4 ani de la numirea sa în funcţia de membru al CNA.

„Abia acum m-au informat. Am sentimentul că este urmare a unei delaţiuni. Am doar sentimentul, nu am nicio dovadă şi atunci vă comunic un sentiment, dar nu pot să fac o afirmaţie. Pe de altă parte, ANI a încălcat legea, adică mi-a trimis scrisori ordinare, când ei trebuie să trimită scrisori recomandate cu obligaţia de a răspunde. Ce să mai discutăm? Dar asta este, mă încăpăţânez să cred că suntem într-un stat de drept şi că astea sunt erori regretabile, dar posibile”, a explicat Mihai Mălaimare.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a organizat, în 10 ianuarie 2013, o conferinţă de presă, pentru a „se prezenta” publicului, în noua formulă, care cuprinde patru noi membri: Laura Georgescu, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda şi Florin Gabrea. Cu toate acestea, Florin Gabrea nu a participat la conferinţa de presă, nefiind precizat motivul absenţei sale.

Întrebată în respectiva conferinţă dacă consideră că este în vreun fel incompatibilă cu noua funcţie de preşedinte al CNA, asimilată celei de ministru, având în vedere că, potrivit propriei declaraţii de avere, (publicată la momentul respectiv doar pe site-ul Departamentului pentru Lupta Antifraudă din cadrul Guvernului României, între timp a fost publicată şi pe site-ul CNA, n.r.) soţul său, Marius Georgescu, este angajat al Televiziunii Române, Laura Georgescu a răspuns: „Da, recunosc «delictul» (exprimare ironică, n.r.) de a fi soţia unui editor la programul de ştiri al Televiziunii Publice. Pornim într-un parteneriat firesc, cu mici dubii. Orice relaţie credeţi-mă funcţionează până la jumatea drumului. Eu vin până la jumatea drumului în faţa dumneavoastră şi aştept reciprocitate. Cum ar putea un editor care redactează ştiri să fie în conflict de interese cu funcţia asimilată rangului de ministru, dar plătită sub salariul meu de consilier superior al Guvernului României de zece ani, să vină în contradicţie cu deciziile unui organism colectiv, care înseamnă 11 membri şi primele 4 instituţii reprezentate aici”.

Pe de altă parte, în cadrul CNA nu a mai existat o astfel de situaţie, ca soţul sau soţia unui membru al CNA, desemnat preşedinte, să fie angajat al vreunei televiziuni.

 

Sursa: Mediafax

24
/05
/20

Week-end-ul acestui sfârșit de mai readuce în atenția dumneavoastră un spectacol de mare succes din repertoriul stagiunilor trecute, „Ultima oră” de Mihail Sebastian, în regia Ancăi Ovanez Doroșenco, talentata regizoare recent dispărută dintre noi (s-a stins la Nisa, în 16 mai 2020) căreia îi aducem, astfel, un respectuos omagiu. Spectacolul va putea fi vizionat online, într-o înregistrare de arhivă, realizată cu mijloacele tehnice ale anului 2003, când a avut loc premiera.

24
/05
/20

Program de excepție în cea de-a treia lună de #EnescuOnline, începând de sâmbătă 23 mai 2020: iubitorii muzicii vor putea să revadă pe www.festivalenescu.ro patru dintre spectacolele de operă din ediția 2019 care au dus la nominalizarea Festivalului Enescu de către 2020 International Opera Awards în top 5 evenimente de gen care promovează muzica de operă la nivel mondial.

22
/05
/20

„În primii ani ai carierei mi se spunea că pentru a reuși ai nevoie de personalitate, talent și noroc în egală măsură. Dar eu nu sunt de acord. La mine, a fost 99% noroc. Nu e de niciun folos să ai talent, dacă nu ești la locul potrivit la momentul potrivit.” Iată ce credea Roger Moore undeva, spre finalul vieții.

22
/05
/20

Ținând cont de situația actuală a artiștilor, care din cauza crizei Coronavirus nu au mai putut performa, iar multe apariții concertistice le-au fost anulate pe plan internațional, la inițiativa violonistului vienez Daniel AUNER a fost creată platforma konzertsaal.at pentru a le oferi artiștilor posibilitatea atât de a susține concerte în această perioadă, cât și pentru a rămâne în contact cu publicul larg prin intermediul transmisiilor on-line.

22
/05
/20

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania, va fi difuzată săptămânal pe platforma de streaming TIFF Unlimited, începând din 25 mai. Primul invitat al jurnalistului Mihnea Măruță este regizorul Cristi Puiu, unul dintre cei mai valoroși invitați ai TIFF, prezent la Cluj cu toate filmele sale în ultimii 20 de ani.

21
/05
/20

Juriul Concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului 2019”, program anual al UNITER, compus din criticii Marina Constantinescu, Adriana Popescu și Dan C. Mihăilescu, a decis să nominalizeze în selecţia finală următoarele piese:

21
/05
/20

Eros Di Prima, arhitect și fondatorul Asociației Culturale Creative Spaces din Italia, ne vorbește despre importanța adaptării artei la schimbările actuale.

20
/05
/20

Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova continuă seria marilor producții prezentate în TEATROTECA TNC, difuzând pe pagina oficială de facebook – www.fb.com/tncms.oficial - un alt mare spectacol produs la Naționalul craiovean: RINOCERII de Eugène Ionesco, un spectacol emblematic semnat de Robert Willson, la invitația directorului de atunci al instituției, Mircea Cornișteanu. Spectacolul va putea fi vizionat duminică, 31 mai 2020, ora 19:00.

20
/05
/20

Istoria capitalei Germaniei de astăzi se leagă direct de dezvoltarea rapidă a Prusiei în secolul al XVIII-lea. Orice Mare Putere europeană avea nevoie de a se afirma simbolic în raport cu celelalte monarhii de pe continent, fiecare investind în măreția orașului său capitală.

Page 1 of 88612345...102030...Last »