Preview al expoziției fotografice “Uniforme şi veşminte” de Bogdan Gîrbovan, la Veneția
https://www.ziarulmetropolis.ro/preview-al-expozitiei-fotografice-uniforme-si-vesminte-de-bogdan-girbovan-la-venetia/

Un preview pentru public al expoziţiei fotografice ‘Uniforme şi veşminte’, realizată de Bogdan Gîrbovan, va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie, în Mica Galerie Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia. Expoziţia face parte din proiectul cu acelaşi titlu, care a fost selectat prin concurs naţional în cadrul strategiei în domeniul artelor vizuale […]

Un articol de |29 Octombrie 2012

Un preview pentru public al expoziţiei fotografice ‘Uniforme şi veşminte’, realizată de Bogdan Gîrbovan, va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie, în Mica Galerie Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia.

Expoziţia face parte din proiectul cu acelaşi titlu, care a fost selectat prin concurs naţional în cadrul strategiei în domeniul artelor vizuale organizată de IRCCU Veneţia, Fostering Artistic Practices.

Cercetarea artistică a lui Bogdan Gîrbovan expune, sub formă de portret compoziţional, o documentare a ierarhiilor din cadrul a două instituţii importante ale statului român: Biserica Ortodoxă Română şi Poliţia Română. Similitudinea imediată pe care artistul o observă este raportul pe care ambele structuri le au faţă de cetăţean/enoriaş. Astfel, este urmărită recuperarea, la nivel vizual, a acestor segmente importante ale societăţii româneşti.

 
‘În cazul proiectului Uniforme şi veşminte, Bogdan Gîrbovan imprimă fotografiilor, portretelor compoziţionale realizate, o modalizare sau o focalizare ce ţine mai degrabă de o anumită ideologie estetică personală, de o fotogenie socială aplicată. Pentru Gîrbovan faptul social, realitatea, nu mai necesită nici un fel de retuş estetic sau manipulare în scopuri estetice, ea este fotogenică în sine, rezultând de aici un anume egalitarism al viziunii. Căci pentru Bogdan Gîrbovan nu există subiecte nobile sau ignobile, înalte sau bicisnice, bogate sau sărace, importantă este relevanţa subiectului în corpul comun al unei serii date’, afirmă Igor Mocanu, curatorul expoziţiei şi al catalogului, citat într-un comunicat de presă difuzat de ICR Veneţia.

Bogdan Gîrbovan s-a născut la Drobeta Turnu Severin în 1981, lucrează şi trăieşte la Bucureşti. Este absolvent al secţiei foto-video a Universităţii de Arte Bucureşti. Este recunoscut pentru participarea la numeroase expoziţii colective în ţară şi în străinătate, precum şi pentru expoziţiile personale: Ierarhia poliţiei române – Galeria Posibilă din Bucureşti (2011), Paysages Intérieures – Galeria Rue de l’Exposition a Institutului Cultural Român din Paris (2011), 10/1 – Atelier 35 din Bucureşti (2010), 5@14 – Draft One Gallery din Bucureşti (2009), Memories 4 free – The Ark Gallery din Bucureşti (2009), Passato prossimo – UNA Gallery din Bucureşti (2008).

Proiectul va fi continuat şi finalizat în anul 2013, cu sprijinul Institutului Cultural Român.

 

Sursa: Agerpres

23
/10
/17

CRONICĂ DE FILM Conceput ca un film antispectacular, dedramatizat şi nonsenzaţional, dar asumat polemic, „Soldaţii. Poveste de Ferentari”, debutul în lungmetrajul de ficţiune al regizoarei Ivana Mladenovic, poate rămâne, prin curajul său formal şi tematic, un reper în cinema-ul românesc.

23
/10
/17

Scurtmetrajul Offstage, scris și regizat de actorul Andrei Huțuleac, a câștigat sâmbătă seara Trofeul pentru Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune în cadrul celei de-a 33-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Varșovia.

23
/10
/17

În data de 26 octombrie, de la ora 19:00, va avea loc lansarea platformei online www.cineama.ro, o colecție unică de filme de scurtmetraj digitizate de pe suport peliculă de 16 mm în perioada 1957-1989, documentare (etnografice, agricole, reportaje sportive, de protecția muncii), filme de ficțiune și de animație, precum și articole și interviuri cu cei mai activi cineamatori ai vremii.

23
/10
/17

„Bărbaţii sunt buni, dar femeile sunt magice.” – Catherine Deneuve. Îndrăgita actriță franceză a împlinit 74 de ani. În anull 2008, Deneuve a fost omagiată cu Premiul de Excelenta la cea de-a VII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania TIFF.

23
/10
/17

Astăzi, 23 octombrie 2017, de la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti, va avea loc audiţia, cu public, a spectacolului Inimă de câine de Mihail Bulgakov. Spectacolul propus spre audiţie, este una dintre cele 42 de producţii radiofonice care fac parte din secţiunea On Air a Festivalului Naţional de Teatru, eveniment care, în acest an îl omagiază pe Victor Rebengiuc.

22
/10
/17

Regizorul Wong Kar-wai a primit vineri în Franța, la Lyon (centru-est), Premiul Lumiere pentru întreaga carieră. La 59 de ani, el este primul regizor chinez care a primit acest premiu. ''Dedic această onoare care mi s-a făcut soției și muzei mele, Esther. Există fragmente din ea în fiecare dintre personajele feminine din filmele mele'', a spus regizorul după ce a primit premiul din mâinile actriței Isabelle Adjani.

22
/10
/17

“Capace” intră pe marile ecrane din România începând cu 27 octombrie. Filmul semnat de Sorin Marin îl aduce în fața publicului pe Vlad Ivanov într-o ipostază mai puțin obișnuită, personajul interpretat de celebrul actor ieșind din zona personajelor negative – ”Capace” este povestea unui bărbat bogat și puternic, dar singur (interpretat de Vlad Ivanov), care își conduce afacerile cu autoritate și fără scrupule.

21
/10
/17

În perioada 20-28 octombrie are loc a patra editie a HomeFest. Nouă zile în care bucureştenii se pot bucura de spectacole neconvenţionale de teatru sau dans, de lecturi, concerte şi performance-uri.

21
/10
/17

Concerte speciale, solişti vestiţi dar şi peripeţii or gesturi ale artiştilor or publicului, momente plăcute sau mai puţin. O trecere în revistă, Da capo al fine, a Festivalului Enescu.

20
/10
/17

Cartea „O undiță pentru bunicul meu” (traducere din limba chineză de Irina Ivașcu) de Gao Xingjian (Premiul Nobel pentru Literatură în anul 2000) a fost publicată la Editura Polirom, în 2017.

19
/10
/17

„The Square”, în regia lui Ruben Östlund, e un film ca un tur de rollercoaster pe pastile, iar la avanpremiera de la Les Films de Cannes à Bucarest s-a râs zgomotos și prelung într-o sală arhiplină.

Page 1 of 65812345...102030...Last »