Programul Animest.14 – locul de întâlnire al celor mai premiate filme de animație ale anului
https://www.ziarulmetropolis.ro/programul-animest-14-locul-de-intalnire-al-celor-mai-premiate-filme-de-animatie-ale-anului/

Universul fantastic al filmelor de animaţie premiate recent la cele mai importante festivaluri din întreaga lume cucereşte marile ecrane la cea de-a 14-a ediţie Animest. Selecţia de filme proiectate între 4 şi 13 octombrie în premieră în România va depăşi toate aşteptările, oferind publicului zece zile fantastice, animate de mister, aventură, poveşti memorabile şi personaje complexe.

Un articol de Petre Ivan|24 septembrie 2019

Programul complet al ediției, abonamentele și biletele care asigură accesul la evenimente sunt acum disponibile online: https://animest.ro/

Una dintre cele mai fermecătoare animații nominalizate anul acesta la Oscar, Mirai (r. Mamoru Hosoda), reînvie fanteziile copilăriei, lansând o invitație la bordul mașinii timpului.

Mirai

Filmul urmărește călătoria caleidoscopică a unui copil de numai 4 ani, care nu pare pregătit să accepte venirea pe lume a surorii sale. Transformarea lui în ceea ce-i era menit să devină – fratele mai mare iubitor și ocrotitor, ne va aminti tuturor că familia se află în centrul universului.

De la aceeași premisă pornește și adorabilul Haios și blănos (Missing Link), cel mai recent lungmetraj produs de faimosul studio de animația Laika, în care protagonistul face înconjurul lumii pentru a-și regăsi rudele. Te vei îndrăgosti cu siguranță de personajele nostime imaginate de regizorul și scenaristul Chris Butler, la rândul lui nominalizat în 2013 la Premiile Academiei Americane de Film pentru ParaNorman.

FUNAN

,,Niciun film nu a reușit să surprindă amploarea evenimentelor care au marcat Cambodgia sub regimul Khmer Rouge așa cum a făcut-o povestea animată a lui Denis Do’’ (Vaiety). FUNAN, debutul remarcabil al regizorului, inspirat din istoricul propriei sale familii, a fost distins cu Marele Premiu la Annecy în 2018 și se va vedea la Animest pe 12 și 13 octombrie, în prezența producătorului francez Sébastien Onomo, la Cinema Elvire Popesco.

Tot aici vei redescoperi La Belle Époque alături de protagonista Dilili la Paris, marele câștigător din acest an al Premiului César pentru Cel mai bun film de animație.

Dilili la Paris

În povestea 3D ilustrată prin imagini fotografiate de regizorul Michel Ocelot de-a lungul anilor, o fetiță-detectiv din tribul Kanak întâlnește câteva dintre cele mai importante personalități ale epocii, în timp ce investighează răpirile misterioase ce înspăimântă orașul luminilor.

De o proiecție specială va avea parte la Animest și sequelul Minuscule 2: Mandibule de la capătul lumii (Minuscule – Mandibles From Far Away), un film de animație în care suspansul înlocuiește dialogurile. Povestea care a cucerit generații continuă cu o nouă provocare în lumea gărgărițelor create de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

Minuscule 2

În toiul pregătirilor de iarnă, mezinul familiei este prins într-o cutie ce va fi curând trimisă în însorita Guadelupa,  iar vechii prieteni se reunesc acum într-o misiune de salvare.

Prezentat în premieră la Cannes, în secțiunea Un Certain Regard, Rândunelele din Kabul (Hirondelle de Kaboul) este filmul inspirat din romanul omonim al scriitoarei algeriene Yasmina Khadra, despre brutalitatea controlului Taliban, văzut prin ochii a doi îndrăgostiți.

Povestea adaptată elegant în acuarelă 2D marchează începutul colaborării de succes dintre cineasta Zabou Breitman și artista Eléa Gobbé-Mévellec, aflată la debutul său regizoral. Proiecția filmului la Animest în va aduce în România pe Nicolas Debray, cunoscut pentru filme ca Iluzionistul sau  The Secret of Kells și cel care a condus echipa de animatori.

Vizionarul autor japonez Saku Sakamoto revine în selecția Animest cu un horror avangardist produs independent în Japonia, pentru care semnează atât regia, scenariul și animația, cât și coloana sonoră.

Amintirile unui bărbat în pijama

Excepțional și obligatoriu de urmărit la Cinemateca Eforie, Aragne: Sign of Vermillion este un anime bizar și hipnotizant, nerecomandat minorilor, în care o tânără studentă descoperă că apartamentul de vis în care s-a mutat este de fapt decorul unui adevărat coșmar.

Dacă te numeri printre fanii comediilor romantice, povestea autobiografică din Amintirile unui bărbat în pijama (Memorias de un hombre en pijama) îți va ajunge direct la inimă.

Filmul regizat de Carlos Fernandez de Vigo și inclus în acest an cursa pentru Premiile Goya transformă în realitate cel mai mare vis al lui Paco, un burlac de 40 de ani. Asta până când dragostea intră în joc și îi dă peste cap planul de a-și trăi viața în confortul propriei case, fără să fie nevoit să iasă vreodată din pijamale.

Filmul va avea parte de două proiecții speciale, la Cinema Elvire Popesco și la Institutul Cervantes, în prezența regizorului spaniol, invitat special la festival alături de Lorena Ares, care a condus departamentul de animație.

***

Cea de-a paisprezecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Animest va avea loc în perioada 4 octombrie – 13 octombrie 2019 la Cinemateca Eforie, Cinema Elvire Popesco, Cinema City, Opera Comică pentru Copii, AWE – Adaptive Work Environment, Muzeul de Artă Recentă, Institutul Cervantes, KUBE Musette și Club Control.

Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Animest este organizat de Asociaţia ANIMEST,

Cofinanțat prin: programul Europa Creativă al Uniunii Europene

Finanțatori: Centrul Naţional al Cinematografiei, Administraţia Fondului Cultural Naţional, Uniunea Cineaştilor din România și Institutul Cultural Român

Foto: Programul Animest.14 – facebook

 

 

 

 

 

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

21
/01
/20

În marginea filmului de cinema "Dolor y gloria" (nominalizat la Oscar pentru cel mai bun film străin, și în care Antonio Banderas face un rol pentru care e, de asemenea, nominalizat).

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »