Proiecție specială „Copilul-problemă” pe 19 decembrie, la Cinema Muzeul Țăranului
https://www.ziarulmetropolis.ro/proiectie-speciala-copilul-problema-pe-19-decembrie-la-cinema-muzeul-taranului/

Editura Herald şi Bad Unicorn organizează pe data de 19 decembrie, de la ora 19:15, la Cinema Muzeul Țăranului la o proiecţie specială a filmului Copilul-problemă / System Crasher, urmată de dezbaterea „Drama copilului interior – ataşamentul şi empatia.”

Un articol de Liliana Matei|17 decembrie 2019

La dezbatere vor participa specialiștii Sorina Petrică, psiholog clinician, psihoterapeut, Iulia Feordeanu, psiholog, psihoterapeut jungian, Sabina Strugariu, psiholog, psihoterapeut integrativ. Biletele la proiecție sunt disponibile pe Eventbook.

La nouă ani, Benni este deja ceea ce asistenţii sociali numesc un copil-problemă şi este clar că nu are de gând să se schimbe. Pentru că Benni are un singur ţel: să ajungă acasă, la mama ei! Angajații de la protecţia copilului încearcă din răsputeri să găsească un cămin stabil pentru Benni. Așa ajung la Micha, un psiholog specializat în management-ul agresivităţii, care o însoţește pe Benni la şcoală.O rază de speranţă îşi face apariţia. Va reuşi Micha acolo unde toţi ceilalţi au eşuat? Va primi Benni atenția și afecțiunea celor din jur?

În cadrul dezbaterii vom discuta despre frici, traume, rădăcinile violenței în copilărie, vulnerabilități și revoltă, etichetări și bullying, despre dependențe și provocări, despre atașament şi empatie și despre cum putem înțelege nevoile emoționale ale copiilor.

Pornind de la tematica filmului „Copilul-problemă”, discuțiile vor fi purtate pe marginea titlurilor „Drama copilului interior”, „Revolta corpului” și „Pentru binele tău”, de Alice Miller, titluri publicate în colecția Parentaj a Editurii Herald. Gazda evenimentului va fi Sorin Lucaci, PR Herald.

„Filmul Copilul-problemă (Systemsprenger) reușește să surprindă și să transmită spectatorului drama copilului maltratat și apoi abandonat, dramă cu care, într-o măsură mai mică sau mai mare se confruntă aproape toți copiii care sosesc într-o familie în care părinții sunt ei înșiși  foști copii traumatizați și incapabili de a crea un spațiu de siguranță fizică și emoțională pentru noul născut.

Regizoarea Nina Fingscheidt redă cu acuratețe toate detaliile semnificative din drama copilului supranumit problemă de cei de la serviciile sociale de protecție a copilului, dar surprinde și suferința și disperarea oamenilor din sistem care ar dori să ajute acest copil să se vindece și să aibă parte de iubirea, acceptarea și siguranța după care tânjeșteȚ, a spus Iulia Feordeanu –  psihoterapeut, instructor Aware Parenting, educator SAFE® (Safe Attachment Family Educatotion).

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.