Proiectul 9G la TNB se deschide cu un remix după Shakespeare
https://www.ziarulmetropolis.ro/proiectul-9g-la-tnb-se-deschide-cu-un-remix-dupa-shakespeare/

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetiţiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generaţie de creatori – 9G, care se va desfăşura la Sala Mică a Teatrului Naţional Bucureşti, în datele de 20, 21 şi 22 iunie, la ora 20.00.

Un articol de Judy Florescu|18 iunie 2014

Eram pe deplin convinsă că tinerii artiști sunt privați de visurile lor și de orice speranță de a-și găsi locul într-un teatru încă de pe băncile facultății și de aici reiese dorința fiecăruia de a nu face proiecte în domeniul cultural.

Participarea la pregătirea unui spectacol studențesc mi-a infirmat această părere prin forțele dezlănțuite pe care le-am văzut zile în șir în sala de repetiții a TNB. Am intrat acolo și toată lumea avea treabă, fiecare pe sectorul său – se făcea machiaj și coafat profesional, se probau costume, se lucra la recuzită, se repeta text, se reglau camere video-foto, lumini, se cărau fotolii, scaune.

Întreaga echipă era alcătuită din oameni tineri, entuziaști, care, după ce erau în rol de recuziteri, mașiniști, luminiști și sunetiști, aveau suficientă energie să-și facă și meseria lor reală – cea de actori și de regizor. Căpătau, brusc, o nouă înfățișare.

distopie

Premiera se apropie și contactul cu publicul în Sala Mică de la TNB este edificator pentru obținerea unui spațiu în repertoriul teatrului. Aceasta este miza tuturor celor şapte spectacole ce fac parte din proiectul 9G-Noua generație de creatori: să obțină un loc în programul TNB cu accesul pe bază de bilete.

Momentan, tinerii actori și regizori muncesc de zor pentru pregătirea spectacolelor cu acces gratuit pe bază de rezervare prin email la [email protected].

Spectacolul, care deschide proiectul 9G – Noua generație de creatori, ales în funcție de avansarea repetițiilor, se numește Distopie. Shakespeare. Remix, în regia proaspetei absolvente de UNATC, Catinca Drăgănescu.

INFO

Distopie. Shakespeare Remix

Regia și scenariul: Catinca Drăgănescu

Cu: Cristina Drăghici, Oana Popescu, Simona Cuciurianu, Vlad Udrescu, Vladimir Purdel, Crina Ene, George Albert Costea (voce)

Media: Darie Budeanu

Decor: Ioana Drăgănescu

Costume și machiaj: Sorana Țopa

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.