Proiectul 9G la TNB se deschide cu un remix după Shakespeare
https://www.ziarulmetropolis.ro/proiectul-9g-la-tnb-se-deschide-cu-un-remix-dupa-shakespeare/

Într-o după-amiază de iunie am participat la repetiţiile spectacolului „Distopie. Shakespeare. Remix“, care deschide proiectul numit Noua Generaţie de creatori – 9G, care se va desfăşura la Sala Mică a Teatrului Naţional Bucureşti, în datele de 20, 21 şi 22 iunie, la ora 20.00.

Un articol de Judy Florescu|18 iunie 2014

Eram pe deplin convinsă că tinerii artiști sunt privați de visurile lor și de orice speranță de a-și găsi locul într-un teatru încă de pe băncile facultății și de aici reiese dorința fiecăruia de a nu face proiecte în domeniul cultural.

Participarea la pregătirea unui spectacol studențesc mi-a infirmat această părere prin forțele dezlănțuite pe care le-am văzut zile în șir în sala de repetiții a TNB. Am intrat acolo și toată lumea avea treabă, fiecare pe sectorul său – se făcea machiaj și coafat profesional, se probau costume, se lucra la recuzită, se repeta text, se reglau camere video-foto, lumini, se cărau fotolii, scaune.

Întreaga echipă era alcătuită din oameni tineri, entuziaști, care, după ce erau în rol de recuziteri, mașiniști, luminiști și sunetiști, aveau suficientă energie să-și facă și meseria lor reală – cea de actori și de regizor. Căpătau, brusc, o nouă înfățișare.

distopie

Premiera se apropie și contactul cu publicul în Sala Mică de la TNB este edificator pentru obținerea unui spațiu în repertoriul teatrului. Aceasta este miza tuturor celor şapte spectacole ce fac parte din proiectul 9G-Noua generație de creatori: să obțină un loc în programul TNB cu accesul pe bază de bilete.

Momentan, tinerii actori și regizori muncesc de zor pentru pregătirea spectacolelor cu acces gratuit pe bază de rezervare prin email la [email protected].

Spectacolul, care deschide proiectul 9G – Noua generație de creatori, ales în funcție de avansarea repetițiilor, se numește Distopie. Shakespeare. Remix, în regia proaspetei absolvente de UNATC, Catinca Drăgănescu.

INFO

Distopie. Shakespeare Remix

Regia și scenariul: Catinca Drăgănescu

Cu: Cristina Drăghici, Oana Popescu, Simona Cuciurianu, Vlad Udrescu, Vladimir Purdel, Crina Ene, George Albert Costea (voce)

Media: Darie Budeanu

Decor: Ioana Drăgănescu

Costume și machiaj: Sorana Țopa

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.