Publicul reacționează la apelul Mirelei Oprișor, care a cerut decență în sala de teatru
https://www.ziarulmetropolis.ro/publicul-reac%c8%9bioneaz%c4%83-la-apelul-mirelei-opri%c8%99or-care-a-cerut-decen%c8%9b%c4%83-%c3%aen-sala-de-teatru/

Zeci de spectatori au reacţionat la mesajul actriţei Mirela Oprişor, care a criticat într-o postare video de pe contul său de Facebook atitudinea celor care îi deranjează pe actori în timpul spectacolelor.

Un articol de Cristina Enescu Aky|10 aprilie 2019

Mesajul actriței a declanșat polemici intense, mulți spectatori fiind de acord cu punctul de vedere din videoul postat. Mai multe persoane au relatat situații în care la rândul lor, din sala de teatru, au fost deranjați de spectatorii care au folosit telefoanele mobile pe durata unor spectacole sau au deranjat în alt fel.

Comentariile au abordat și subiecte adiacente situației criticate de Mirela Oprișor, cum ar fi faptul că publicul poate cumpăra în pauzele spectacolelor, din incinta teatrelor, snacks-uri și răcoritoare cu care uneori intră înapoi în sală, sau diferite propuneri (uneori amuzante) pentru diminuarea acestei probleme.

„Încerci să dăruiești omului din sală tot ce ai tu mai bun, ce ai învățat, o emoție, o stare, un gând, să plece mulțumit acasă. Dar atunci când ai în primul rând un domn care stă o oră și jumătate pe Facebook sau o duduie care mănâncă chips-uri, sau alții care au impresia că sunt în sufragerie la ei și comentează, nu prea mai ai cum să transmiți aceste lucruri”, a spus actrița. Puteți citi aici mesajul integral al Mirelei Oprișor. 

Iată câteva dintre reacțiile de pe Facebook, la această postare, culese de pe contul Ziarului Metropolis sau de la postările actorilor Marius Manole și Mirela Oprișor.

Anca Natalia F.: „Și noi suntem la fel de deranjați în public de astfel de persoane”

Gheorghe C.; „În astfel de momente e greu să fii și spectator atunci când în spatele tău cineva șușotește, comentează, mănâncă sau ce Dumnezeu o mai face …dar mai ales [e greu să fii] actor! Unii au impresia că dacă au plătit un bilet au dreptul să facă ce le dorește sufletul ! Total greșit!!!”

Andrei Ș.: „În primul rând, legat de mâncatul în timpul spectacolelor, de ce teatrele vând chipsuri și alte snack-uri în hol??? Pentru că tot fâsâitul de ambalaje din timpul pieselor de acolo apare, în majoritatea cazurilor.”

Daniel C.: „Se practică să se proiecteze un laser roșu pe ecranul telefoanelor.”

Florica A.: „E trist că se întâmpla astfel de lucruri într-o sală de spectacol (teatru, cinematograf). Se mai aude câte un telefon și la Atheneu dar mai rar. Respectul pentru sala de spectacol a cam dispărut, din păcate.”

Gabriela Ș.: „Ceea ce fac eu în cazurile când am ca ‚vecin’ un asemenea personaj este să îi fac observație și să îl determin să îmi dea voie să mă bucur în liniște de spectacol.”

Cristina C.T.: „Teatrul este o artă. Cei care vin la teatru ar trebui să respecte munca actorului. Gândiți-vă că a avut de învățat sute de replici, e nevoie de concentrare, de stare, de atmosferă. Cei care ronțăie chipsuri dau dovada de mitomanie și lipsă de respect față de efortul actorilor de a ne spune o poveste. Sunetul chipsurilor se aude într-o sală cu acustică bună cum e teatrul. Se aude și o șoaptă. Un rol nu e doar un rol. E o trăire. Și dacă spectatorii sparg semințe, se uită pe FB sau mănâncă chipsuri, înseamnă că nu prea au treaba cu trăirea respectiva și ar trebui să nu participe.”

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.