Quentin Tarantino: „Este unul dintre cele mai mari regrete ale vieţii mele”
https://www.ziarulmetropolis.ro/quentin-tarantino-este-unul-dintre-cele-mai-mari-regrete-ale-vietii-mele/

Cineastul american Quentin Tarantino a declarat că decizia sa de a îi permite actriţei Uma Thurman să conducă o maşină cu care a avut un accident pe platourile de filmare pentru lungmetrajul „Kill Bill”, în 2003, reprezintă „unul dintre cele mai mari regrete” ale vieţii lui.

Un articol de Petre Ivan|7 Februarie 2018

Acţiunile lui Tarantino în timpul filmărilor la “Kill Bill: Vol. 2” (2004) au fost denunţate de Uma Thurman, care a descris un comportament violent al regizorului, la limita sadismului. Actriţa nu credea că va conduce chiar ea maşina albastră din celebra scenă în care se întâlneşte cu Bill, un membru al echipei de filmare prevenind-o că vehiculul era în stare proastă.

Refuzând să apeleze la o cascadoare, regizorul a forţat-o să conducă maşina cu viteză. Uma Thurman a avut un accident violent, în urma căruia a crezut că nu-şi va mai putea folosi picioarele. În acea zi, ea a explicat că a avut dureri la gât şi la genunchi. „L-am acuzat că a încercat să mă omoare”.

Tarantino a spus că a condus el însuşi maşina într-o direcţie, pentru a o testa, după care i-a cerut Umei Thurman să o conducă în direcţia opusă, fără să realizeze că există un obstacol. Thurman a publicat luni pe internet imagini de la acel accident.

Regizorul a spus că faptul că nu a testat ruta şi pe acea direcţie a fost „una dintre cele mai oribile greşeli” pe care le-a făcut.

Într-un interviu acordat Deadline Hollywood, regizorul a spus că „Uma era agitată cu privire la filmarea acelei scene”. El a adăugat: „Niciunul dintre noi nu a considerat acea filmare o cascadorie. Era doar condus. Poate că ar fi trebuit, dar nu s-a întâmplat aşa”.

După ce am verificat ruta într-o direcţie m-am gândit că va fi bine. Este o linie dreaptă – fără curbe ascunse. Am fost foarte fericit, gândindu-mă că poate face asta, că nu va fi o problemă. M-am întors fericit şi i-am spus că poate conduce maşina fără probleme, că era o linie dreaptă. Ea a răspuns: «OK». Pentru că m-a crezut, pentru că a avut încredere în mine. I-am spus că poate conduce maşina în siguranţă. Şi nu a fost în siguranţă. Am greşit. –  Quentin Tarantino.

„Nu am forţat-o să intre în maşină. A intrat în maşină pentru că a avut încredere în mine. M-am gândit că este un drum drept şi că nu este nevoie să conduc şi în direcţia opusă, ca să mă asigur că nu există nicio diferenţă”, a mai spus regizorul.

Repet, acesta este unul dintre cele mai mari regrete ale vieţii mele. Ca regizor, înveţi lucruri şi uneori înveţi şi din greşeli oribile. Aceea a fost una dintre cele mai oribile greşeli ale mele. Acest accident ne-a afectat pe mine şi pe Uma în următorii doi sau trei ani. Nu e ca şi când am încetat să mai vorbim, doar că a fost distrusă încrederea. – Quentin Tarantino

Uma Thurman a scris pe Instagram că este mândră de Tarantino pentru că a făcut un gest corect oferindu-i imaginile de la accident, pentru a le putea expune, chiar dacă acest lucru îi poate afecta imaginea.

Foto: Quentin Tarantino & Uma Thurman – facebook

27
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Deși ușor de criticat pentru tratarea aparent părtinitoare, maniheistă (pro-Kiev și anti-rebeli), a conflictului din estul Ucrainei, „Donbass”, cel mai nou film de ficțiune regizat de Serghei Loznița, descrie naturalist un spațiu ca de sfârșit de lume, în care umanitatea e capabilă de cele mai mari grozăvii.

26
/05
/18

Actorul Morgan Freeman, premiat cu Oscar pentru rolul secundar din „Million Dollar Baby” (2004), a răspuns acuzaţiilor de hărţuire sexuală formulate de opt femei printr-o scrisoare în care afirmă că nu a creat niciodată un mediu de lucru nesigur şi că este „devastat” că viaţa lui riscă să fie distrusă într-o clipită.

26
/05
/18

Cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania a început, vineri seara, cu proiecția sold outa controversatului film israelianFoxtrot. Ploaia puternică s-a oprit chiar înainte ca filmul multi-premiatului regizor Samuel Maozsă fie proiectat, în premieră națională, pe cel mai mare ecran din țară, în prezența a 3000 de spectatori, la Gala de deschidere TIFF 2018.

26
/05
/18

CRONICĂ DE FILM Câștigător al Marelui Premiu al Juriului la Veneția și prezentat în premieră în România în deschiderea TIFF, „Foxtrot”, al doilea film al regizorului israelian Samuel Maoz, satirizează armata și denunță, sub forma unei comedii negre, absurditatea războiului, spre nemulțumirea autorităților politice și militare.

25
/05
/18

În a treia și ultima relatare post-Cannes, tânărul critic de film Victor Morozov scrie despre alte două titluri din Asia, de această dată din China: „Ash Is Purest White”, de Jia Zhang-ke, prezentat în Competiție, și „Long Day’s Journey Into Night”, de Bi Gan, inclus în secțiunea Un Certain Regard.

25
/05
/18

Angela Gheorghiu, celebră cântăreață de operă a timpului nostru, vine la Festivalul Internațional de Film  Transilvania, ca invitată de onoare a celei de-a 17-a ediții. Vineri, pe 1 iunie, de la ora 19:00, Opera Națională Română Cluj-Napoca va fi gazda unui eveniment unic, în cadrul căruia Angela Gheorghiu va interpreta cîteva arii în fața publicului clujean, acompaniată de pianistul Alexandru Petrovici. Momentul va fi urmatde proiecția filmului Tosca (r. Benoît Jacquot) în care soprana joacă rolul titular.

24
/05
/18

”Dovlatov”, cel mai nou film al lui Alexey German Jr. , filmul premiat cu două trofee la Berlin anul acesta: Ursul de argint pentru contribuție artistică și Premiul Berliner Morgenpost Reader’s Jury se lansează în cinematografele din România pe 15 iunie. Filmul va avea parte de două proiecții în avanpremieră la TIFF 2018, luni, 28 mai și duminică, 3 iunie.

24
/05
/18

Western american făcut de un francez şi filmat în România. Acum şi trailerul la "The Sisters Brothers" (Jake Gyllenhaal, Joaquin Phoenix, Rutger Hauer, John C. Reilly)

24
/05
/18

Pe durata Festivalului Internaţional de Film Transilvania (25 mai - 3 iunie), Ziarul Metropolis vă va ține la curent cu cele mai importante evenimente de la Cluj.

23
/05
/18

Tânărul critic de film Victor Morozov continuă relatările post-Cannes 2018 şi scrie despre cele mai noi filme, ambele în competiţie, realizate de doi autori importanţi: „Three Faces”, al iranianului Jafar Panahi, şi „The Wild Pear Tree”, al turcului Nuri Bilge Ceylan.

23
/05
/18

Lucasfilm revine cu o nouă poveste plină de aventură, care îi urmăreşte traiectoria lui Han Solo, unul dintre personajele emblematice din Universul Star Wars. Descoperim astfel cum se împrieteneşte cu Chewie şi în ce împrejurări îl întâlneşte pe Lando Calrissian, un împătimit al jocurilor de noroc. „Solo: O Poveste Star Wars” va fi disponibil în avanpremieră la cinema din seara datei de 24 mai, în format 3D, IMAX 3D, 4DX 3D şi Dolby Atmos, în varianta subtitratăşi dublată.

23
/05
/18

Trofeul competiției Festivalului Ceau, Cinema! de la Timișoara va fi dedicat începând din acest an memoriei regretatului regizor Răzvan Georgescu. Odată cu ediția a cincea a festivalului, premiul pentru cel mai bun film va fi redenumit Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în amintirea cunoscutului regizor de filme documentare.

22
/05
/18

CRONICĂ DE FILM „Touch Me Not”, controversatul și ambițiosul film care i-a adus regizoarei Adina Pintilie Ursul de Aur la Berlin, poate marca un moment de cotitură în cinema-ul românesc, prin ineditul temei (explorarea intimității și sexualității) și prin radicalitatea sa formală (amestecul de experiment, ficțiune și realitate).

22
/05
/18

Nu mai e cu noi Lucian Pintilie! Mă feresc să folosesc alt cuvânt, altă formulă. Zic doar „nu mai e cu noi Lucian Pintilie!”, pentru că nimic din exprimările comune n-ar fi compatibil cu cel care a fost reperul esențial, sine qua non, de la primul la cel mai recent „val” al cinematografiei românești.

22
/05
/18

Dacii Liberi (The Free Dacians), documentarul de lungmetraj semnat de Andrei Gorgan și Monica Lăzurean-Gorgan, va avea premiera oficială în România, la Cluj-Napoca, la cea de-a 17-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF) (25 mai - 3 iunie).

21
/05
/18

Tânărul critic de film Victor Morozov a fost la Festivalul de la Cannes și a scris, într-o primă relatare pentru Ziarul Metropolis, despre cele două filme japoneze din Competiție, „Asako (I & II)”, de Ryusuke Hamaguchi, și „Shoplifters”, de Hirokazu Kore-eda, premiat cu Palme d’Or.

Page 1 of 20312345...102030...Last »