Quentin Tarantino: „Este unul dintre cele mai mari regrete ale vieţii mele”
https://www.ziarulmetropolis.ro/quentin-tarantino-este-unul-dintre-cele-mai-mari-regrete-ale-vietii-mele/

Cineastul american Quentin Tarantino a declarat că decizia sa de a îi permite actriţei Uma Thurman să conducă o maşină cu care a avut un accident pe platourile de filmare pentru lungmetrajul „Kill Bill”, în 2003, reprezintă „unul dintre cele mai mari regrete” ale vieţii lui.

Un articol de Petre Ivan|7 februarie 2018

Acţiunile lui Tarantino în timpul filmărilor la “Kill Bill: Vol. 2” (2004) au fost denunţate de Uma Thurman, care a descris un comportament violent al regizorului, la limita sadismului. Actriţa nu credea că va conduce chiar ea maşina albastră din celebra scenă în care se întâlneşte cu Bill, un membru al echipei de filmare prevenind-o că vehiculul era în stare proastă.

Refuzând să apeleze la o cascadoare, regizorul a forţat-o să conducă maşina cu viteză. Uma Thurman a avut un accident violent, în urma căruia a crezut că nu-şi va mai putea folosi picioarele. În acea zi, ea a explicat că a avut dureri la gât şi la genunchi. „L-am acuzat că a încercat să mă omoare”.

Tarantino a spus că a condus el însuşi maşina într-o direcţie, pentru a o testa, după care i-a cerut Umei Thurman să o conducă în direcţia opusă, fără să realizeze că există un obstacol. Thurman a publicat luni pe internet imagini de la acel accident.

Regizorul a spus că faptul că nu a testat ruta şi pe acea direcţie a fost „una dintre cele mai oribile greşeli” pe care le-a făcut.

Într-un interviu acordat Deadline Hollywood, regizorul a spus că „Uma era agitată cu privire la filmarea acelei scene”. El a adăugat: „Niciunul dintre noi nu a considerat acea filmare o cascadorie. Era doar condus. Poate că ar fi trebuit, dar nu s-a întâmplat aşa”.

După ce am verificat ruta într-o direcţie m-am gândit că va fi bine. Este o linie dreaptă – fără curbe ascunse. Am fost foarte fericit, gândindu-mă că poate face asta, că nu va fi o problemă. M-am întors fericit şi i-am spus că poate conduce maşina fără probleme, că era o linie dreaptă. Ea a răspuns: «OK». Pentru că m-a crezut, pentru că a avut încredere în mine. I-am spus că poate conduce maşina în siguranţă. Şi nu a fost în siguranţă. Am greşit. –  Quentin Tarantino.

„Nu am forţat-o să intre în maşină. A intrat în maşină pentru că a avut încredere în mine. M-am gândit că este un drum drept şi că nu este nevoie să conduc şi în direcţia opusă, ca să mă asigur că nu există nicio diferenţă”, a mai spus regizorul.

Repet, acesta este unul dintre cele mai mari regrete ale vieţii mele. Ca regizor, înveţi lucruri şi uneori înveţi şi din greşeli oribile. Aceea a fost una dintre cele mai oribile greşeli ale mele. Acest accident ne-a afectat pe mine şi pe Uma în următorii doi sau trei ani. Nu e ca şi când am încetat să mai vorbim, doar că a fost distrusă încrederea. – Quentin Tarantino

Uma Thurman a scris pe Instagram că este mândră de Tarantino pentru că a făcut un gest corect oferindu-i imaginile de la accident, pentru a le putea expune, chiar dacă acest lucru îi poate afecta imaginea.

Foto: Quentin Tarantino & Uma Thurman – facebook

23
/06
/21

Pe 23 iunie începe cea de-a 5-a ediție a American Independent Film Festival la București. Toate încasările vor fi donate copiilor din comunitățile vulnerabile prin Asociația Casa Bună.

21
/06
/21

Cel mai stimulant film văzut la ediţia din acest a Festivalului One World Romania, disponibil şi online până la 27 iunie, a fost „N-o să mai fie noapte” (2020), al cineastei franceze Eléonore Weber. Este un documentar făcut doar din imagini înregistrate de camerele instalate pe căştile de protecţie ale soldaţilor aflaţi în misiuni aeriene cu elicopterul în regiuni din Orientul Mijlociu.

20
/06
/21

Prin multe dintre filmele din selecţia din acest an, Festivalul One World, primul mare eveniment cinematografic desfăşurat fizic în 2021 în România, a arătat libertatea uriaşă pe care documentarul şi-o poate lua faţă de norme, atunci când cineaştii nu se tem să caute forme mai radicale pentru subiectele lor. O parte din selecţie poate fi văzută online în perioada 21-27 iunie.

18
/06
/21

După premiul al III-lea ex-aequo de la Cinéfondation de anul trecut, acordat Luciei Chicoș pentru filmul „Contraindicații’’, UNATC revine la Festivalul de la Cannes cu scurtmetrajul „Prin oraș circulă scurte povești de dragoste”, în regia Carinei-Gabriela Dașoveanu.

17
/06
/21

Cea de-a cincea ediție a festivalului internațional de scurtmetraje Transilvania Shorts ajunge la Cluj-Napoca în perioada 27 - 29 iunie, la Cinema Victoria și Cinema Dacia, cu o selecție de filme selectate și premiate în festivaluri de renume din întreaga lume.

16
/06
/21

Cea de-a V-a ediție a festivalului American Independent Film are loc anul acesta între 23 și 27 iunie, la Cinema Muzeul Țăranului și Food Hood, și va aduce în fața spectatorilor cele mai noi producții de film american independent, fiind, pentru multe dintre ele, ocazia unică de a le vedea pe un ecran de cinema.

15
/06
/21

Programul „Filme alese”, difuzat de TNT în serile de miercuri, va continua în luna iulie cu o colecție de filme americane de referință, producții nominalizate la Oscar și apreciate de critici și de public, care prezintă povești mitologice, vorbesc despre caracter și despre legături de neșters.

14
/06
/21

Bradamante Film alături de o prestigioasă echipă internațională din care fac parte Michela Scolari (scenarist/ producător/ regizor), Felix Maximilian (producător), Jerry Ying (producător), David Zuckerman (producător) și Gianluca Fellini (regizor) filmează la București „Copiii din canale” / „The Sewer Kids”.

14
/06
/21

KINOdiseea, cel mai mare festival internațional de film pentru publicul tânăr (copii și adolescenți) din Europa de Sud-Est, revine cu o nouă ediţie ALTFEL, pe 19 și 20 iunie, la Opera Comică pentru Copii.

14
/06
/21

„Femei obișnuite/ Simple Women”, debutul în lungmetraj al regizoarei italiene Chiara Malta, co-produs de Ada Solomon și cu actrița americană de origine română Elina Löwensohn în distribuție, va fi lansat pe 2 iulie 2021 în cinematografe.

10
/06
/21

„Hai, să vorbim despre viață!” de Ana Sorina Corneanu, desemnată Cea mai bună piesă a anului 2019, la Concursul de Dramaturgie organizat de UNITER, este viitoarea premieră a Teatrului Național „I. L. Caragiale” din București, programată pentru seara de 13 iunie 2021, de la ora 20.00, la Sala Atelier.