Reclama online realizată de Montreal Museum of Fine Arts pentru expoziţia de vară a fost blocată de platforma Facebook pentru că folosea nuduri abstracte pictate de Pablo Picasso. Muzeul a fost nevoit să ia legătura direct cu compania, pentru a reuşi să publice online advertorialul (puteţi vedea reclama video în interiorul articolului).
Un articol de Petre Ivan|6 august 2018
Tabloul „Femmes à la toilette” a fost una dintre imaginile principale folosite pentru promovarea expoziţiei, care face legătura între arta africană şi influenţa asupra lui Picasso şi impactul pictorului asupra artiştilor contemporani africani.
După ce prima variantă de reclamă a fost respinsă de Facebook, reprezentanţii muzeului au încercat cu o altă imagine, mai abstractă, „Large Still Life with Pedestal Table”. Dar nici aceasta nu a fost acceptată.
„Algoritmul (Facebook, n.r.) nu vede diferenţa între o operă de artă şi o reclamă proastă”, a declarat purtătoarea de cuvânt a instituţiei, Pascale Chasse, pentru BBC.
Facebook nu permite utilizatorilor să publice imagini cu nuduri, şi nici fotografii ale tablourilor, sculpturilor care conţin nuduri.
Regulile pentru advertoriale sunt şi mai stricte şi nu permit folosirea nudurilor din tablouri în reclame, deşi, în acest caz, a fost făcută, până la urmă, o excepţie.
Foto: Reclama cu nuduri abstracte de Picasso – mbam.qc.ca/en/exhibitions/on-view/picasso/