Dacă sunteţi din Bucureşti şi vreţi o alternativă independentă, curajoasă şi conectată la prezent la teatrele de stat, atunci Apollo111 poate fi o bună alegere, cu cele cinci spectacole ale sale din noiembrie: „Sara/Mara”, „Cassandra”, „Disco ’89: Cele 7 morţi ale Mihaelei Runceanu”, „Taximetrişti” şi „Medea’s Boys”.
Un articol de Ionuţ Mareş|3 noiembrie 2022
Sara/Mara, Cassandra, Disco ’89: Cele 7 morți ale Mihaelei Runceanu, Taximetriști și Medea’s Boys sunt cele cinci spectacole care se joacă în noiembrie la teatrul Apollo111 din București, unul dintre cele mai importante spații culturale private din România.
Sara / Mara
18 noiembrie, ora 20:00
Patru vloggeri și un manager aleargă după faimă și fericire. Kind of. O poveste cu dragoste, trădări, sponsori, patriotism, cu ipocrizie și candoare.
Cu:
Ioana Bugarin/ Mădălina Stoica
Stefania Cîrcu/Mădălina Stoica
Alexandru Ion/Adrian Nicolae
Carol Ionescu/Vlad Ionuț Popescu
Ramona Niculae/Daria Pentelie
Regie – Bogdan Theodor Olteanu
Scenografie – Alexandra Panaite
Costume – Gabriela Pițurlea
Lumini – Marius Nițu
Asistent regie – Alexandru Mircioi
o producție Ideo Ideis și Apollo 111
cu sprijinul Rusu + Borțun
Biletele sunt disponibile aici.
Cassandra
19 noiembrie, ora 20:00
Cassandra e o scriitoare care rămâne fără voce în ziua în care trebuie să compună și să citească elogiul mamei sale. Dispariția figurii materne declanșează un proces de auto-analiză comic-absurd prin care Cassandra încearcă să-și găsească locul, să-și înțeleagă propria feminitate, raportându-se ironic la normele sociale moștenite. Spectacolul devine o călătorie prin mintea acestei femei într-o notă sarcastică și provocatoare.
„Ce moștenim de la mamele noastre și ce înseamnă să fii femeie sunt întrebări care mi-au dat bătăi de cap de când mă știu. Tocmai de aceea am și acceptat să montez acest text propus de Vanner Collective. Provocarea a constat în a găsi echilibrul între raportul nostru la feminitate/feminism și discursul autoarelor canadiene. A împăca aceste două culturi, România-Canada, cu uriașele diferențe de modelele feminine a dus la un spectacol hibrid. Suntem undeva „între”. Împreună cu actrițele Denisa Nicolae și Mihaela Velicu am creat un portret al femeii care unifică atât personalitățile noastre cât și personalitățile autoarelor. A ieșit o Cassandra ciudată, puternică, vulnerabilă, sexi, copilăroasă, nostalgică uneori, căreia, metaforic sau nu, bărbații Tudor Prodan (scenografie), Ștefan Lupu (coregrafie) și Mihai Dobre (muzică) i-au creat un spațiu de joacă teatral, duios-tăios. Invit spectatorii, și mai ales bărbații, în mintea Cassandrei!” – regizoarea Leta Popescu
de Norah Sadava & Amy Nostbakken („Mouthpiece”)
Traducere: Denisa Nicolae
Cu: Denisa Nicolae & Mihaela Velicu
Regie: Leta Popescu
Scenografie: Tudor Prodan
Muzică: Mihai Dobre
Mișcare scenică: Ștefan Lupu
Pregătire muzicală: Oana Pușcatu
Sunet: Daniel Octavian Nae
Lumini: Marius Nițu
Mulțumiri: Cristina Milea, Andrei Mihai, Roxana Jitaru, Miruna Gheorghiță, Mădălina Haiducu
Bilete, aici.
Disco ’89: Cele 7 morți ale Mihaelei Runceanu
21 noiembrie, ora 20:00
DISCO ’89 este o serie de spectacole care prezintă mai multe viziuni asupra vieții și morții uneia dintre cele mai populare artiste din România comunistă: Mihaela Runceanu. Catinca Drăgănescu și Gabriel Sandu pun fiecare în scenă câte un spectacol, propunând abordări diferite, dar construite în jurul legendei care înconjoară personalitatea și finalul tragic al cântăreței, încă învăluit în mister și teorii ale conspirației. Seria DISCO ’89 este bazată pe o cercetare de peste trei ani.
Cele 7 morți ale Mihaelei Runceanu este spectacolul scris și regizat de Catinca Drăgănescu.
O femeie de 34 de ani vine acasă la finalul unei zile de muncă. Femeia nu e căsătorită. Nu are copii. Locuieşte ȋntr-o garsonieră proprietate personală, cu o altă femeie tânără, care o ajută cu gospodăria. Garsoniera se află la parterul unui bloc de locuinţe. Blocul se află ȋntr-un cartier dormitor. Cartierul se află ȋn capitala ţării. E toamnă. E 1989.
Pornit de la interviuri și materiale documentare, spectacolul reprezintă o imaginare din multiple perspective a ultimelor zile din viața Mihaelei Runceanu. Fiecare personaj deține o parte de adevăr, nimeni nu cunoaște ȋnsă ȋntregul. Spectatorul este invitat să-și construiască propria versiune asupra felului ȋn care s-au desfășurat evenimentele de-a lungul unui voiaj ȋn măruntaiele universului optzecist, pe acorduri de Mihaela Runceanu.
Text & regie: Catinca Drăgănescu
Scenografie: Gabi Albu & Marius Nițu
Video: Ana Cârlan
Muzică: Xenti Runceanu
Lumini: Marius Nițu
Sunet: Daniel Octavian Nae
Distribuție:
Oana Pușcatu
István Téglás
Silvana Negruțiu
Cristina Drăghici
Vlad Galer
Biletele sunt disponibile aici.
Taximetriști
27 noiembrie, ora 20:00
Doi taximetriști în timpul unei ture de noapte. Bat străzile Bucureștiului împreună cu o mână de clienți. Ar trebui să fie o noapte obișnuită, dar nu e, pentru că suntem la teatru. Așa că avem întâlniri și întâmplări care ar trebui să le schimbe viața.
Spectacol recomandat 16+ ani. Conține limbaj licențios.
de: Bogdan Theodor Olteanu și Adrian Nicolae
cu:
Alexandru Ion
Rolando Matsangos
Maria Popistașu
Victoria Raileanu
Paul Nistor / Alex Chindriș
Ana-Maria Guran / Mădălina Stoica
regia: Bogdan Theodor Olteanu
scenografia: Alexandra Panaite
costume: Sonia Constantinescu, Anca Miron
muzica: Alex Bălă
lumini: Marius Nițu
asistentă regie: Gabriela Pițurlea / Ada Gabor
grafică decor: Oana Barbonie/Elena Smântână
produs de: TETA
coproducător: Apollo 111 Teatrul
cu sprijinul: Concialex
Un proiect TETA.
În coproducție cu Apollo 111 Teatrul.
Cu sprijinul Concialex.
Proiect Cultural Co-Finanțat de Administrația Fondului Cultural Național
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Bilete, aici.
Medea’s Boys
30 noiembrie, ora 20:00
Discriminarea de gen a dominat arta, cultura și viața ultimelor milenii. Medea’s Boys ilustrează o “demontare” regizorală a legendei Argonauților și Lânii de Aur. Spectacolul aduce în discuție vulnerabilitățile bărbaților, machismul, patriarhatul și misoginismul, toate acestea prin ironie și umor. Universul scenic, reprezentat de un bar cu tematică marină, este populat de o distribuție integral masculină. Aici, câțiva argonauți se întâlnesc pentru a celebra experiența majoră a vieții lor, călătoria mitologică pe nava Argo.
Apele acestor amintiri pline de curaj și inconștiență sunt tulburate de rememorarea Medeei, personaj imaginat de Euripide ca o apariție castratoare, o nomadă criminală și răzbunătoare. Ea se înfiripă mental în identitățile virusate, pline de fisuri, ale acestor șase non-eroi, martori apropiați ai unor evenimente majore, dar neatinși de faimă. Manifestându-și pornirile nu tocmai politically correct, totodată rememorând sacrificiile Medeei, dar și recenta sa crimă, protagoniștii ajung să-și schimbe gândirea retrogradă și, în consecință, discursul sexist. Medea’s Boys ne vorbește despre patologia iubirii, într-un spectacol erotically incorrect. În fond, e vorba despre niște bărbați care încearcă să înțeleagă.
Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani.
Cu: Cezar Grumăzescu, Alexandru Ion, Alex Mirea, Vlad Ionuț Popescu, Alex Chindriș și Florin Aioane
Dramaturgia: Ionuț Sociu + fragmente din „Medeea” de Euripide
Regia: Andrei Măjeri
Scenografia: Irina Chirilă
Coregrafia: Attila Bordás
Sound Design: Adrian Piciorea
Asistenți regie: Teodora Petre, Victor Tunsu
Sunet: Andrei Mihai
Lumini: Marius Nițu
Regie tehnică: Mihai Acsente
Foto: Barna Nemethi
Design afiș: Dragoș Botcau
Mulțumiri speciale: Oana Pușcatu și FlashTattoos.ro
Biletele sunt disponibile aici.