Regal de comedie la TNB, la final de an
https://www.ziarulmetropolis.ro/regal-de-comedie-la-tnb-la-final-de-an/

Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” a programat pentru finalul lunii decembrie o serie de reprezentaţii cu două dintre cele mai solicitate spectacole din repertoriul curent, comediile „Dineu cu proşti”, de Fracis Veber în regia lui Ion Caramitru şi recenta premieră „Scrisoarea”, după „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale, în regia lui Horaţiu Mălăele.  „Scrisoarea” se va […]

Un articol de Andrada Văsii|9 noiembrie 2012

Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” a programat pentru finalul lunii decembrie o serie de reprezentaţii cu două dintre cele mai solicitate spectacole din repertoriul curent, comediile „Dineu cu proşti”, de Fracis Veber în regia lui Ion Caramitru şi recenta premieră „Scrisoarea”, după „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale, în regia lui Horaţiu Mălăele.

 „Scrisoarea” se va juca pe 27 şi 28 decembrie, iar spectacolul „Dineu cu proşti” va putea fi văzut pe 29 şi 30 decembrie, ambele spectacole urmând să se joace pe scena Sălii Mari a TNB, potrivit unui comunicat al instituţiei de cultură remis vineri AGERPRES.

Biletele pot fi achiziţionate începând de sâmbătă de la Agenţia de Bilete a TNB. Pentru spectacolul „Scrisoarea” tichetele pot fi cumpărate la preţurile de 60 lei (rândurile 2-12), 50 lei (rândurile 13-19), 40 lei (loji), 20 lei (balcon), iar pentru „Dineu cu proşti” acestea se găsesc la preţurile de 70 lei (rândurile 2-12), 60 lei (rândurile 13-19), 50 lei (loji), 20 lei (balcon).

„Dineu cu proşti” este o antrenantă comedie despre prostie a lui Francis Veber, în regia lui Ion Caramitru, cu Horaţiu Mălăele, Medeea Marinescu, Alexandru Bindea.

Tratând într-o savuroasă cheie comică tema larg răspândită a prostiei, piesa pleacă de la ideea năstruşnică a unui dineu organizat într-un grup de prieteni intelectuali, snobi şi sarcastici, dineu ai căror invitaţi candidează, fără s-o ştie, la titlul de prost perfect. La finalul unui astfel de dineu amânat şi al unui festin comic desfăşurat cu tot tacâmul, autorul serveşte, spre desert, o lecţie de viaţă tratată cu rafinament şi subtilitate franţuzească.

Spectacolul „Scrisoarea” după „O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, în regia lui Horaţiu Mălăele, a fost prima premieră a actualei stagiuni. În distribuţie pot fi văzuţi printre alţii Mircea Rusu, Virgil Ogăşanu, Marius Rizea ori Mihai Constantin.

Sursa: Agerpres

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.