Regizoarea Ana-Felicia Scutelnicu, premiata
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizoarea-ana-felicia-scutelnicu-premiata/

Regizoarea moldoveană Ana-Felicia Scutelnicu a primit, sâmbătă seară, premiul CinemaXXI pentru scurtmetraj şi mediumetraj, pentru pelicula „Panihida”, la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Roma, potrivit site-ului oficial al evenimentului.   „CinemaXXI” este una dintre secţiunile competiţionale din cadrul Festivalului de Film de la Roma, fiind dedicată noilor tendinţe în […]

Un articol de Andrada Văsii|19 noiembrie 2012

Regizoarea moldoveană Ana-Felicia Scutelnicu a primit, sâmbătă seară, premiul CinemaXXI pentru scurtmetraj şi mediumetraj, pentru pelicula „Panihida”, la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Roma, potrivit site-ului oficial al evenimentului.

 

„CinemaXXI” este una dintre secţiunile competiţionale din cadrul Festivalului de Film de la Roma, fiind dedicată noilor tendinţe în cinema. CinemaXXI se centrează asupra proiectelor care contribuie la reinventarea cinematografiei în peisajul audiovizual contemporan.

„Panihida” este o coproducţie Germania-Republica Moldova, cu o durată de 61 de minute. Acţiunea filmului este plasată într-un mic sat din Republica Moldova, în care o femeie în vârstă moare, lăsându-i în urma sa pe fiul ei, Petru, şi pe fiica acestuia, Anişoara. Filmul prezintă tradiţiile şi obiceiurile din satul respectiv. Din distribuţia filmului fac parte Valentin Aga, Anişoara Morari, Nina Rabus, potrivit IMDB.

Ana-Felicia Scutelnicu s-a născut în 1978 în Republica Moldova. Din 2002, locuieşte şi lucrează la Berlin. A mai realizat scurtmetrajele „Ispita” (foto-animaţie/ experimental), „Tiraspol-Berlin” (documentar), „Între Ziduri/ Zwischen Mauern (ficţiune) şi „Curtea din spate/ Hinterhof” (ficţiune).

Pelicula „Curtea din spate” a fost selecţionată în programul de filme germane la Festivalul de la Cannes,2010, în secţiunea „Next Generation”.

Cea de-a şaptea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Roma s-a desfăşurat în perioada 9 – 17 noiembrie. Gala de premiere a festivalului a avut loc sâmbătă seara la Roma.

Premiul pentru cel mai bun film – trofelul Golden Marc’Aurelio, decernat pentru filmele din competiţia oficială – a fost câştigat de pelicula „Marfa Girl” de Larry Clark.

 

Sursa: Mediafax

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.