Regizorul Elia Suleiman, despre întâlnirea cu Bucureştiul
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizorul-elia-suleiman-despre-intalnirea-cu-bucurestiul/

Regizorul Elia Suleiman, unul dintre invitaţii speciali Les Films de Cannes a Bucarest, festival ce se desfăşoară între 19 şi 25 octombrie, s-a declarat încântat de întâlnirea cu capitala României. Vorbind despre ultimul său într-o conferinţă susţinută luni la Institutul Francez din Bucureşti, regizorul Elia Suleiman a precizat că filmele lui prezintă o realitate care […]

Un articol de |22 octombrie 2012

Regizorul Elia Suleiman, unul dintre invitaţii speciali Les Films de Cannes a Bucarest, festival ce se desfăşoară între 19 şi 25 octombrie, s-a declarat încântat de întâlnirea cu capitala României.
Vorbind despre ultimul său într-o conferinţă susţinută luni la Institutul Francez din Bucureşti, regizorul Elia Suleiman a precizat că filmele lui prezintă o realitate care este de actualitate în multe zone de pe glob.

Referindu-se la masterclass-ul programat să-l susţină la Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică “I. L. Caragiale”, regizorul palestinian a spus că îi face multă plăcere să împărtăşească din cunoştinţele şi experienţele sale studenţilor.

Întrebat care sunt regizorii pe care îi admiră şi ale căror filme le urmăreşte întotdeauna cu multă plăcere, Elia Suleiman i-a nominalizat pe Roy Anderson, Alfred Hitchkock şi Carol Reed.
“Sunt realizatori (…) care pun totul într-un film şi rămâi în admiraţie atunci când vezi ce creează ei”, a spus regizorul palestinian.

Tema majoră a filmelor lui Suleiman este conflictul dintre Israel şi Palestina, subiect tratat într-o manieră profund personală şi un stil care i-au adus comparaţia cu Jacques Tati şi Buster Keaton. Elia Suleiman semnează atât regia, cât şi scenariile filmelor sale şi are de obicei unul dintre rolurile principale.

Elia Suleiman s-a născut la Nazareth, în 1960. Timp de peste zece ani, între 1982 şi 1993, a locuit la New York, înainte de a reveni în ţara natală, pentru a dezvolta un Departament de Film şi Media la Universitatea din Birzeit, în apropiere de Ramallah. Primul său lungmetraj, “Chronicle of a Disappearance” (1996), drama reîntoarcerii sale în teritoriile ocupate, a fost premiat pentru debut la Festivalul de la Veneţia.

Renumele internaţional a venit odată cu “Divine Intervention”, distins cu Premiul Juriului şi Premiul FIPRESCI la Cannes 2002. A revenit în selecţia oficială în 2009, cu “The Time That Remains”. În 2006, a făcut parte din juriul Festivalului de la Cannes. Din 2008, este profesor de film la European Graduate School, în Elveţia, şi ţine conferinţe în universităţi de profil din lume.

 

Sursa: Agerpres

23
/09
/21

Când s-a stins cel mai mare scriitor rus, cenzura lucra de zor, „dar sentimentele poporului rus nu puteau fi înăbușite”, notează americanul Jay Parini în ultimele pagini din cunoscutul roman „Ultima gară”.

23
/09
/21

Cunoscutul actor Vlad Ivanov, în calitate de povestitor; premiera românească a operei „Strigoii” de George Enescu, sub bagheta apreciatului dirijor Gabriel Bebeșelea; Orchestra Academiei Naționale Santa Cecilia din Roma, condusă de faimosul dirijor Daniele Gatti și cu pianistul Jean Yves Tibaudet ca solist sunt câteva din principalele oferte ale zilei la Festivalul Internațional George Enescu.

23
/09
/21

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de i-uri dublate, de forme incorecte ale cuvintelor, de expresii greşite?

22
/09
/21

Teatrul EXCELSIOR prezintă, vineri, 24 septembrie, ora 19:00, premiera spectacolului Cenușăreasa – o adaptare muzicală a basmului omonim, semnată Eduard Petru Jighirgiu, cu participarea coregrafului Edi Stancu. Veți descoperi o versiune surprinzătoare a Cenușăresei, care explorează ludic fiecare personaj și detaliu al poveștii în crearea unui spectacol care va bucura întreaga familie.

21
/09
/21

Biografiile marilor împărați din China dinastică sunt ticsite de povești sângeroase, jocuri de culise, răzbunări, urzeli, iubiri devastatoare și multe alte ingrediente spectaculoase pe care industria de televiziune chineză le explorează și reformulează romanțat sub forma serialelor și filmelor istorice de larg consum.