Remote Control, câştigătorul trofeului Anonimul
https://www.ziarulmetropolis.ro/remote-control-castigatorul-trofeului-anonimul/

Lungmetrajul „Remote Control”, de Byamba Sakhya, a câştigat marele trofeu la cea de-a 11-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, care s-a desfăşurat între 12 şi 17 august, în Bucureşti, la arena Verde Stop şi Cinema Studio.

Un articol de Petre Ivan|18 august 2014

Remote Control este un film din Mongolia, regiunea pe care publicul are rareori ocazia să o vadă în cinematografe, fiind primul lungmetraj al lui Byamba Sakhya şi care oferă o perspectivă specială asupra societăţii mongole contemporane şi a schimbărilor prin care trece.

„Este o mare surpriză pentru mine. Am fost fericit că filmul meu a fost vizionat în România. Mulţumesc mult pentru premiu şi sunteţi un public minunat”, a declarat Byamba Sakhya pe scena festivalului Anonimul.

Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune a fost desemnat „Excursie”, în regia lui Adrian Sitaru, iar „Wedding Cake” a fost distins cu premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de animaţie.

La rândul său, filmul „The Monk”, de The Maw Naing, a primit premiul special, inaugurat în urmă cu trei ani. Primul film independent din Myanmar din ultimii 50 de ani, „The Monk” este debutul promiţător al regizorului aflat în plină ascensiune The Maw Naing.

La gala de închidere a Festivalului Internaţional de Film Independent Anonimul, Brigitte Drodtloff a primit premiul Ovidiu Bose Paştină pentru pelicula „Omul”.

A Most Wanted Man, proiectat în avanpremieră

Pe de altă parte, filmul „Vânătoarea de spioni/ A Most Wanted Man”, în care celebrul actor Philip Seymour Hoffman a jucat ultimul său rol principal, a fost proiectat, în avanpremieră, în închiderea evenimentului.

Festivalul Internaţional de Film Independent Anonimul, aflat la cea de-a XI-a ediţie, a fost organizat de Fundaţia Anonimul, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), al Uniunii Cineaştilor din România (UCIN), al Institutului Cultural Român (ICR) şi al Televiziunii Române – coproducător.

Foto cu Remote Control şi Adrian Sitaru

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.

21
/04
/21

CRONICĂ DE FILM Ar fi nedrept să nu i se recunoască regizoarei Chloé Zhao meritul pentru generozitatea faţă de marginali din spatele celui de-al treilea film al ei, „Nomadland” (2020), câştigător al Leului de Aur la Festivalul de la Veneţia şi favorit la Premiile Oscar.

20
/04
/21

Filme selecționate sau premiate în marile festivaluri ale anului trecut - Cannes, Veneția și San Sebastián - dar și noutăți absolute semnate de regizori precum Pedro Almodóvar sau François Ozon vor completa seria de surprize rezervate publicului TIFF, la cea de-a 20-a ediție.