Retrospectivă Vivi Drăgan Vasile și Cristian Niculescu la BIFF
https://www.ziarulmetropolis.ro/retrospectiva-vivi-dragan-vasile-si-cristian-niculescu-la-biff/

Directorul de imagine Vivi Drăgan Vasile şi scenograful Cristian Niculescu, doi dintre cei mai importanţi oameni din cinematografia română, vor avea parte de un focus cu trei filme la care au lucrat împreună, la cea de-a 15-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF)

Un articol de Petre Ivan|30 mai 2019

BIFF 2019 va avea loc între 24 și 30 iunie, la Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvire Popesco, Grădina cu Filme – Cinema & More și Teatrelli din București.

Vivi Drăgan Vasile și Cristian Niculescu vor discuta cu publicul despre ce înseamnă relația de lucru operator-scenograf, după fiecare dintre cele trei filme românești a căror acțiune este plasată în diverse perioade istorice, „Moromeții 2” (2018, r. Stere Gulea), „Q.E.D.” (2013, r. Andrei Gruzsniczki) și „Caravana cinematografică” (2009, r. Titus Muntean).

Cele trei proiecții sunt cu intrare liberă și vor avea loc la Grădina cu Filme – Cinema & More din Piața Alexandru Lahovari, nr. 7, sediul creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București. Ele vor fi însoțite și de un masterclass despre imaginea de film pe care Vivi Drăgan Vasile îl va susține pentru cei interesați tot la sediul creart, în sala Teatrelli.

Vivi Drăgan Vasile

Absolvent al Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică în 1973, Vivi Drăgan Vasile și-a început activitatea la mijlocul anilor `70, iar de atunci a realizat imaginea la zeci de filme, atât românești, cât și străine, devenind unul dintre cei mai îndrăgiți operatori.

Cristian Niculescu

A lucrat cu regizori importanți din mai multe generații, printre care Alexandru Tatos („Secretul armei secrete”), Stere Gulea („Moromeții”), Mircea Daneliuc („Patul conjugal”), Nae Caranfil („Filantropica”, „6,9 pe scara Richter”), Radu Muntean („Furia”) sau Cristian Mungiu („Occident). Pentru activitatea sa a fost recompensat cu numeroase premii, cel mai recent fiind un trofeu Gopo pentru imaginea la „Moromeții  2”.

Între 1990 și 1994 a fost profesor invitat la UNATC, iar din 1992 este director executiv al Fundației Arte Vizuale, cu care a produs mai multe filme.

Cristian Niculescu

Cu o activitate extrem de apreciată de peste trei decenii, Cristian Niculescu a realizat scenografia pentru zeci de filme, dar și pentru câteva seriale, deopotrivă românești și străine.

A colaborat cu regizori importanți, de la Radu Mihăileanu, cu care a lucrat la aproape toate filmele („Trahir”, „Trenul vieții”, „Concertul”, „Izvorul femeilor”, „Povestea iubirii”), la Nae Caranfil („Closer to the Moon”) și Stere Gulea („Moromeții 2”), până la Adrian Sitaru („Domestic”), Bogdan Mirică (serialul „Umbre”) și Radu Jude („Inimi cicatrizate”).

De-a lungul carierei, a obținut mai multe premii, cele mai recente fiind trofeele Gopo și UCIN, acordate pentru scenografia filmului „Moromeții 2”.

Foto: BIFF, Vivi Dragan Vasile și Cristian Niculescu – facebook

03
/07
/14

Personajul de benzi desenate Batman, care a stat la baza mai multor desene animate, seriale de televiziune, lungmetraje şi jocuri video, va sărbători pe 23 iulie 75 de ani de la prima sa apariţie într-o revistă de benzi desenate.

03
/07
/14

Filmele "Bridges of Sarajevo", de Cristi Puiu, şi "Câinele japonez", de Tudor Jurgiu, au fost selectate în competiţia celei de-a 61-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Pula, din Croaţia, care se va desfăşura între 12 şi 26 iulie.

02
/07
/14

Transilvania Film anunță premiera în cinematografe a coproducției româno-spaniole – Canibal. Regia filmului ce va avea premiera în cinematografele din țară pe 11 iulie este semnată de cunoscutul regizor de origine spaniolă Manuel Martín Cuenca.

01
/07
/14

TVR 1 a programat pentru miercuri, 2 iulie, în seara de pauză de la Cupa Mondială FIFA Brazilia 2014, un documentar atipic, realizat de un regizor atipic, despre un personaj care nu poate fi încadrat în niciun tipar: Diego Armando Maradona.

29
/06
/14

CRONICĂ DE FILM Realizat de Guillaume Canet, actor francez tentat ocazional de regie, „Blood Ties” („Legături de sânge”) se înscrie în categoria unei posibile nișe de retro-cinema, tot mai frecventată în ultimii ani. Nu este o plecăciune în fața unui anumit regizor, cât a unui gen și stil clar asumate, la modă odată.

27
/06
/14

Lungmetrajul "Quod Erat Demonstrandum", de Andrei Gruzsniczki, a fost selectat în secţiunea Variety Critics' Choice: Europe Now! a celei de-a 49-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Karlovy Vary, din Cehia, informează site-ul oficial al evenimentului.

27
/06
/14

Sibiul, cea mai aclamată destinație turistică românească în presa internațională din ultimii ani, menționat în prestigioasa publicație Huffington Post, este subiectul celui mai nou film și al unei inedite colecții de fotografii realizate de Dumitru Budrala, unul dintre antropologii de marcă din România și din Europa.

25
/06
/14

Proiectul Cinema-Edu aduce limbajul artistic al cinematografiei în vocabularul fiecărui licean. Pe parcursul a șase luni de proiecții, elevii învață să aprecieze filmele de artă și, mai ales, să înțeleagă formele sale de vizionare.

25
/06
/14

Lungmetrajul "Kira Kiralina", regizat de Dan Piţa, o adaptare după romanul omonim scris de Panait Istrati, va intra în cinematografele din România pe 5 septembrie. Pelicula îi are în distribuţie pe Iulia Dumitru, Iulia Cîrstea, Corneliu Ulici, Ștefan Iancu, Mircea Rusu, Florin Zamfirescu, Andrei Runcanu şi Ovidiu Niculescu.

24
/06
/14

Sâmbătă aceasta, pe 28 iunie, Grădina Botanică din Bucureşti se transformă în cinema outdoor şi se pregăteşte pentru cel mai mare picnic nocturn din capitală. Nu orice fel de picnic, ci unul cu scurtmetraje premiate la marile festivaluri ale lumii, poveşti cinematografice care vor pune la încercare imaginaţia cinefililor bucureșteni între 21:00 și 5 dimineaţa.

22
/06
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Debut în regie al directorului de imagine Nicolae Mărgineanu, „Un om în loden” (1979) este un mai mult decât onorabil film polițist, vizionabil și astăzi, în pofida a două mari ghiulele propagandistice care îl trag în jos.