Rezidență artistică în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-artistica-in-cadrul-academiei-internationale-de-film-cineimpact/

Rezidenţa- atelier “Behind the reality scene 2017” dedicată Producţiei de Film şi Artelor Vizuale organizata de Academia Internaţionala de Film Cineimpact va avea loc în perioada 1-15 August la Câmpulung Muscel.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Candidaţii selectaţi vor fi implicaţi în toate detaliile organizării şi producţiei de cinema non-ficţional, participând şi la un atelier având ca finalitate expoziţia “Behind the reality scene”. Instalaţia va mixa domenii, elemente şi tehnici curatoriale specifice artelor/antropologiei vizuale (design, scenografie, colaj, obiect, ilustraţie, grafică, fotografie, video, etc), informeaza organizatorii.

Artiştii vizuali selectaţi vor lucra împreună cu colegii lor, regizori, operatori, antropologi vizuali din China, US-Columbia, România, Spania, Slovacia, Camerun-Ghana şi Anglia, care vor realiza filme documentare sau hibride în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidenţă implică participarea riguroasă la activităţile community-based, de organizare şi producţie a Academiei de Film Cineimpact. Potrivit organizatorilor, rezidenţa implică efort creativ şi organizaţional, deci oferta acestui program este adresată artiştilor care se bucură de o personalitate pro-activă, voluntară, participativă şi iubitoare de activităţi community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenţei-atelier “Behind te reality scene” oferă:

–       cazare (la “Luminiş” – spaţiul de rezidenţă şi ateliere community-based –înconjurat de o pădure “fermecată”, suspendat pe o pantă aflată la trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munţii Iezer şi la cinci minute de centrul oraşului Câmpulung)

–       breakfast + o masă pe zi

–      în măsura programului impus de activităţile creative, organizatorice şi de producţie ale Academiei de Film, participanţii vor putea participa gratuit la cursuri şi master-class-uri dedicate cinematografiei şi antropologiei (detalii la www.cineimpact.org)

–       certificate de participare

–    creditarea contribuţiilor creative (afiş, grafică, etc.) şi de producţie (asistenţă, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact

–    training şi inspiraţie creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, participanţi şi veveriţe saltimbance, şansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepuraşul şi mai ales aerul, răcoarea, pădurile şi munţii din apropierea Luminiş

Participarea la rezidenţă “Behind the reality scene” este gratuită si va fi concretizată într-o instalaţie de arte vizuale, itinerantă, care va complementa meta-disciplinar filmele realizate în cadrul Academiei Cineimpact.

Rezidenţa se adresează artiştilor vizuali emergenţi (grafică, ilustraţie, scenografie, foto, video, design) care pot aplica cu un CV şi o scrisoare de intenţie la adresa contact@cineimpact.org.

Data limită: 21 iulie 2017.

Foto: Cineimpact – facebook

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.

09
/11
/13

Lucian Pintilie, unul dintre cei mai mari regizori de film din România (unii critici spun că este chiar cel mai important cineast român), împlineşte, astăzi, 80 de ani! Opozant al sistemului comunist, creator de şcoală de film, părinte al „noului cinema românesc“ (pentru că cei mai mulţi regizori au învăţat să facă film de la el, iar „Reconstituirea“ a fost făcut „înaintea timpului său“), Lucian Pintilie şi-a construit o carieră redutabilă, prin pelicule care au primit de multe ori o ştampilă fermă: „capodopere“.

07
/11
/13

The Bed is Broken, premiat la atelierul de film documentar Aristoteles Workshop 2012, a fost ales în selecţia oficială a uneia dintre cele mai importante competiții din lume: Festivalul Internaţional de Film Documentar de la Amsterdam (IDFA).

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.

Pagina 243 din 272« Prima...102030...241242243244245...250260270...Ultima »