Rezidență artistică în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-artistica-in-cadrul-academiei-internationale-de-film-cineimpact/

Rezidenţa- atelier “Behind the reality scene 2017” dedicată Producţiei de Film şi Artelor Vizuale organizata de Academia Internaţionala de Film Cineimpact va avea loc în perioada 1-15 August la Câmpulung Muscel.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Candidaţii selectaţi vor fi implicaţi în toate detaliile organizării şi producţiei de cinema non-ficţional, participând şi la un atelier având ca finalitate expoziţia “Behind the reality scene”. Instalaţia va mixa domenii, elemente şi tehnici curatoriale specifice artelor/antropologiei vizuale (design, scenografie, colaj, obiect, ilustraţie, grafică, fotografie, video, etc), informeaza organizatorii.

Artiştii vizuali selectaţi vor lucra împreună cu colegii lor, regizori, operatori, antropologi vizuali din China, US-Columbia, România, Spania, Slovacia, Camerun-Ghana şi Anglia, care vor realiza filme documentare sau hibride în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidenţă implică participarea riguroasă la activităţile community-based, de organizare şi producţie a Academiei de Film Cineimpact. Potrivit organizatorilor, rezidenţa implică efort creativ şi organizaţional, deci oferta acestui program este adresată artiştilor care se bucură de o personalitate pro-activă, voluntară, participativă şi iubitoare de activităţi community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenţei-atelier “Behind te reality scene” oferă:

–       cazare (la “Luminiş” – spaţiul de rezidenţă şi ateliere community-based –înconjurat de o pădure “fermecată”, suspendat pe o pantă aflată la trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munţii Iezer şi la cinci minute de centrul oraşului Câmpulung)

–       breakfast + o masă pe zi

–      în măsura programului impus de activităţile creative, organizatorice şi de producţie ale Academiei de Film, participanţii vor putea participa gratuit la cursuri şi master-class-uri dedicate cinematografiei şi antropologiei (detalii la www.cineimpact.org)

–       certificate de participare

–    creditarea contribuţiilor creative (afiş, grafică, etc.) şi de producţie (asistenţă, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact

–    training şi inspiraţie creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, participanţi şi veveriţe saltimbance, şansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepuraşul şi mai ales aerul, răcoarea, pădurile şi munţii din apropierea Luminiş

Participarea la rezidenţă “Behind the reality scene” este gratuită si va fi concretizată într-o instalaţie de arte vizuale, itinerantă, care va complementa meta-disciplinar filmele realizate în cadrul Academiei Cineimpact.

Rezidenţa se adresează artiştilor vizuali emergenţi (grafică, ilustraţie, scenografie, foto, video, design) care pot aplica cu un CV şi o scrisoare de intenţie la adresa contact@cineimpact.org.

Data limită: 21 iulie 2017.

Foto: Cineimpact – facebook

13
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Realizator de seriale TV şi de filme, Rodrigo Sorogoyen este unul dintre noile talente din cinematografia spaniolă. Distribuit în sălile din România de Transilvania Film, „El reino” („Jocuri de putere”, 2018), deja penultimul său lungmetraj (între timp a lansat în 2019 şi „Madre”), este un impunător thriller politic.

10
/11
/19

PREVIEW A 13-a ediţie a Săptămânii Filmului Maghiar (SFM) are loc între 10 şi 18 noiembrie la Bucureşti şi propune mai multe secţiuni atractive, printre care una dedicată câtorva filme clasice restaurate şi o alta pentru marcarea a 30 de ani de la căderea comunismului, în afara obişnuitului program de producţii noi.

08
/11
/19

„The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, va avea loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

07
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Pentru spectatorul român, filmul "Maria, Regina României" (2019), de Alexis Sweet Cahill, vine ca o ciudăţenie. E egal diferit de Noul Val şi de fostele filme pretins istorice de tip Sergiu Nicolaescu şi arată mai degrabă ca o producţie britanică de televiziune, doar că se vorbeşte şi româneşte.

07
/11
/19

Proiecțiile de film continuă la Centrul Ceh, iar zilele de luni și marți, 11 și 12 noiembrie, nu fac excepție. Documentary Mondays aduce „Citizen Václav Havel Goes on Vacation”, pe când „My Sweet Little Village” se vede la Fiction Tuesdays.

07
/11
/19

ICON production anunță premiera în cinematografe a documentarului PALAT PENTRU POPOR regizat de Boris Missirkov și Georgi Bogdanov, ce va avea loc pe 15 noiembrie. Selectat în competiția oficială DOK Liepzig anul trecut, filmul spune poveștile a cinci dintre cele mai emblematice și mai reprezentative clădiri ale fostului bloc socialist.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

04
/11
/19

Noiembrie este luna în care se decernează Premiul LUX al Parlamentului European. Se premiază cel mai bun film european, așa cum se vede el dinspre Bruxelles și Strasbourg. Anul acesta, finalistele sunt: „Cold Case Hammarskjöld”, „Dumnezeu există și numele Său este Petrunija” și „Jocuri de putere”.

04
/11
/19

Cele mai noi producții germane vin la București la cea de-a 14-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN. Organizat de Goethe-Institut, evenimentul va avea loc între 21 și 27 noiembrie la București și va fi găzduit, pentru al doilea an consecutiv, de Cinema Elvire Popesco din cadrul Institutului Francez.

03
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Premiat cu Palme d`Or la Cannes, „Parasite” (2019), cel mai nou film al sud-coreeanului Bong Joon Ho, este o satiră de o virtuozitate scenaristică şi regizorală care transformă premisa simplă a inegalităţilor sociale într-un discurs deopotrivă comic şi perturbator, distractiv şi caustic, despre lumea de astăzi.