Rezidență artistică în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-artistica-in-cadrul-academiei-internationale-de-film-cineimpact/

Rezidenţa- atelier “Behind the reality scene 2017” dedicată Producţiei de Film şi Artelor Vizuale organizata de Academia Internaţionala de Film Cineimpact va avea loc în perioada 1-15 August la Câmpulung Muscel.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Candidaţii selectaţi vor fi implicaţi în toate detaliile organizării şi producţiei de cinema non-ficţional, participând şi la un atelier având ca finalitate expoziţia “Behind the reality scene”. Instalaţia va mixa domenii, elemente şi tehnici curatoriale specifice artelor/antropologiei vizuale (design, scenografie, colaj, obiect, ilustraţie, grafică, fotografie, video, etc), informeaza organizatorii.

Artiştii vizuali selectaţi vor lucra împreună cu colegii lor, regizori, operatori, antropologi vizuali din China, US-Columbia, România, Spania, Slovacia, Camerun-Ghana şi Anglia, care vor realiza filme documentare sau hibride în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidenţă implică participarea riguroasă la activităţile community-based, de organizare şi producţie a Academiei de Film Cineimpact. Potrivit organizatorilor, rezidenţa implică efort creativ şi organizaţional, deci oferta acestui program este adresată artiştilor care se bucură de o personalitate pro-activă, voluntară, participativă şi iubitoare de activităţi community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenţei-atelier “Behind te reality scene” oferă:

–       cazare (la “Luminiş” – spaţiul de rezidenţă şi ateliere community-based –înconjurat de o pădure “fermecată”, suspendat pe o pantă aflată la trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munţii Iezer şi la cinci minute de centrul oraşului Câmpulung)

–       breakfast + o masă pe zi

–      în măsura programului impus de activităţile creative, organizatorice şi de producţie ale Academiei de Film, participanţii vor putea participa gratuit la cursuri şi master-class-uri dedicate cinematografiei şi antropologiei (detalii la www.cineimpact.org)

–       certificate de participare

–    creditarea contribuţiilor creative (afiş, grafică, etc.) şi de producţie (asistenţă, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact

–    training şi inspiraţie creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, participanţi şi veveriţe saltimbance, şansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepuraşul şi mai ales aerul, răcoarea, pădurile şi munţii din apropierea Luminiş

Participarea la rezidenţă “Behind the reality scene” este gratuită si va fi concretizată într-o instalaţie de arte vizuale, itinerantă, care va complementa meta-disciplinar filmele realizate în cadrul Academiei Cineimpact.

Rezidenţa se adresează artiştilor vizuali emergenţi (grafică, ilustraţie, scenografie, foto, video, design) care pot aplica cu un CV şi o scrisoare de intenţie la adresa contact@cineimpact.org.

Data limită: 21 iulie 2017.

Foto: Cineimpact – facebook

25
/01
/21

CARTE DE CINEMA Diversele evoluţii ale tehnologiei audiovizuale din ultimii ani au adus o formă inedită de comentariu despre cinema – eseul-video. Criticul Irina Trocan i-a dedicat o substanţială carte, „Audiovizualul în opoziţie” (2020), în care discută de asemenea şi cinema-ul eseu.

12
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Lansat recent de HBO (care e şi unul dintre producători), cel mai nou film al regizorului Steven Soderbergh, „Let Them All Talk” (2020), vine într-un moment prost. Ce interes poate să stârnească acum povestea unei scriitoare în criză (Meryl Streep) care porneşte într-o călătorie transoceanică pe un vapor de lux alături de două prietene şi un nepot?

11
/01
/21

CRONICĂ DE FILM Premiat în competiţia Festivalului de la Veneţia pentru cea mai bună actriţă (Vanessa Kirby) şi lansat recent de Netflix, „Pieces of a Woman” (2020) este primul titlu în limba engleză al regizorului maghiar Kornél Mundruczó – un film demn de respect pentru forţa emoţională a câtorva momente, dar nu şi foarte rafinat.

07
/01
/21

CARTEA DE CINEMA Dialogul dintre literatură și cinema e vechi cât istoria filmului, însă nu a fost niciodată studiat pe cât ar fi meritat. O contribuție importantă la înțelegerea complexității acestei relații este volumul nou apărut „Adaptarea cinematografică a operelor literare”, de Anda Ionaș.

05
/01
/21

PREVIEW Deși sunt riscante previziunile pentru anul care tocmai a început, există totuși speranțe că situația va fi mai bună decât în 2020. Inclusiv în privința cinematografiei. Prin urmare, încercăm să anticipăm cele mai așteptate filme românești din 2021 – de la noi titluri de Radu Jude sau Daniel Sandu, la debuturi promițătoare.

21
/12
/20

Câștigătorul Trofeului Transilvania și a Premiului Publicului la TIFF aduce pe același ecran actori din Game Of Thrones, Animal Kingdom și The Dark Knight Rises, alături de starul seriei HBO Sharp Objects. Din 18 decembrie, „Babyteeth: Prima iubire” este disponibil online.

16
/12
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera la TIFF şi disponibil online, pe Vimeo, documentarul (de aproape 30 de minute) „Totul pentru Riana”, realizat de Mihai Dragolea, jurnalist devenit şi regizor, este portretul unui tânăr prins între dorinţa de a trăi liber şi obligaţia de a avea grijă de familie.

15
/12
/20

TOP Ce filme româneşti de ficţiune merită reţinute din acest an 2020 în care cinematografia a fost dată peste cap? Cu ce mai rămânem în afară de două încercări radicale ale unor regizori consacraţi, precum „Tipografic Majuscul”, de Radu Jude, şi „Malmkrog”, de Cristi Puiu?