Rezidență artistică în cadrul Academiei Internaționale de Film Cineimpact
https://www.ziarulmetropolis.ro/rezidenta-artistica-in-cadrul-academiei-internationale-de-film-cineimpact/

Rezidenţa- atelier “Behind the reality scene 2017” dedicată Producţiei de Film şi Artelor Vizuale organizata de Academia Internaţionala de Film Cineimpact va avea loc în perioada 1-15 August la Câmpulung Muscel.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Candidaţii selectaţi vor fi implicaţi în toate detaliile organizării şi producţiei de cinema non-ficţional, participând şi la un atelier având ca finalitate expoziţia “Behind the reality scene”. Instalaţia va mixa domenii, elemente şi tehnici curatoriale specifice artelor/antropologiei vizuale (design, scenografie, colaj, obiect, ilustraţie, grafică, fotografie, video, etc), informeaza organizatorii.

Artiştii vizuali selectaţi vor lucra împreună cu colegii lor, regizori, operatori, antropologi vizuali din China, US-Columbia, România, Spania, Slovacia, Camerun-Ghana şi Anglia, care vor realiza filme documentare sau hibride în cadrul Academiei Cineimpact.

Înscrierea la rezidenţă implică participarea riguroasă la activităţile community-based, de organizare şi producţie a Academiei de Film Cineimpact. Potrivit organizatorilor, rezidenţa implică efort creativ şi organizaţional, deci oferta acestui program este adresată artiştilor care se bucură de o personalitate pro-activă, voluntară, participativă şi iubitoare de activităţi community-based.

Colaborarea transdisciplinară din cadrul rezidenţei-atelier “Behind te reality scene” oferă:

–       cazare (la “Luminiş” – spaţiul de rezidenţă şi ateliere community-based –înconjurat de o pădure “fermecată”, suspendat pe o pantă aflată la trei minute de câmpul cu sânziene de sub Munţii Iezer şi la cinci minute de centrul oraşului Câmpulung)

–       breakfast + o masă pe zi

–      în măsura programului impus de activităţile creative, organizatorice şi de producţie ale Academiei de Film, participanţii vor putea participa gratuit la cursuri şi master-class-uri dedicate cinematografiei şi antropologiei (detalii la www.cineimpact.org)

–       certificate de participare

–    creditarea contribuţiilor creative (afiş, grafică, etc.) şi de producţie (asistenţă, coordonare) pe genericul filmelor Cineimpact

–    training şi inspiraţie creativă, voie bună, foc de tabără, petreceri cu localnici, participanţi şi veveriţe saltimbance, şansa de a avea ca muze estivale prăjiturile de la celebrul brand local Iepuraşul şi mai ales aerul, răcoarea, pădurile şi munţii din apropierea Luminiş

Participarea la rezidenţă “Behind the reality scene” este gratuită si va fi concretizată într-o instalaţie de arte vizuale, itinerantă, care va complementa meta-disciplinar filmele realizate în cadrul Academiei Cineimpact.

Rezidenţa se adresează artiştilor vizuali emergenţi (grafică, ilustraţie, scenografie, foto, video, design) care pot aplica cu un CV şi o scrisoare de intenţie la adresa contact@cineimpact.org.

Data limită: 21 iulie 2017.

Foto: Cineimpact – facebook

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.

11
/02
/21

„Les traducteurs” (2019), în regia lui Régis Roinsard, a intrat în cinematografele de la noi din 5 februarie, distribuit de Independența Film. Un lungmetraj captivant, care țese o adevărată enigmă în jurul unui bestseller, fentându-și spectatorul la fiecare pas.

10
/02
/21

Luni, 8 februarie, de la ora 18:00, pe pagina de Facebook a Festivalului Internațional Film O'Clock a putut fi urmărită conferința de presă care a anunțat selecția oficială de scurtmetraje din competiția festivalului. Cele 15 titluri au fost prezentate de Mirona Radu, fondator și director de festival, delegat pentru România, Ioanna Kryona, delegat pentru Grecia, Andrew Mohsen, delegat pentru Egipt și au fost urmate de o discuție cu criticul de film Cristi Mărculescu.

09
/02
/21

Întâlnirea lui Cioran cu Camus, care a avut loc chiar înainte ca filozoful plecat din România să debuteze în Franţa, l-a marcat profund pe autorul lui „Précis de décomposition”. Îndemnul intelectualului francez de a intra în „circulaţia ideilor” l-a umilit pe Cioran: „Îmi dădea mie lecţii. Avea o cultură de învăţător”.

08
/02
/21

CARTEA DE CINEMA În septembrie 1939, Franţa trebuia să găzduiască la Cannes, cu sprijinul SUA, un mare festival de film, o alternativă la Mostra de la Veneţia, din Italia fascistă. Izbucnirea războiului opreşte planul în ultimul moment. O carte a unui istoric francez, apărută şi în limba română, reconstituie această poveste fascinantă.

08
/02
/21

”Another Round / Încă un rând”, cel mai recent film în regia lui Thomas Vinterberg cu Mads Mikkelsen în rolul principal a fost nominalizat astăzi la categoria ”Cel mai bun film într-o limbă străină” la cea de 78-a ediție a Globurilor de Aur, care va avea loc anul acesta pe 28 februarie, într-o variantă online transmisă în direct, simultan din New York și Los Angeles.

05
/02
/21

CARTE DE CINEMA În 2020 s-au implinit 100 de ani de la premiera primului film românesc de animaţie. Prilej pentru apariţia unui volum care analizează evoluţia acestui gen pe parcursul unui secol, „Istoria filmului românesc de animaţie – 1920-2020”, scris de criticul Dana Duma.

02
/02
/21

Film O'Clock International Festival a apărut ca un parteneriat între țări care împărtășesc același fus orar și dragostea pentru cinema, ce își propune să fie mai mult decât un festival de film – o adevărată mișcare culturală ce folosește ca mijloace meridianul și fusul orar pentru a transforma Terra într-o citadelă cinematografică.

01
/02
/21

CARTEA DE CINEMA Proaspăt apărută la Editura Polirom, „Cinema în RSR. Conformism şi disidenţă în industria ceauşistă de film” este o provocatoare carte a istoricului Bogdan Jitea. O analiză a mecanismelor de control şi propagandă, dar şi a câtorva forme de rezistenţă în cinematografia din perioada lui Ceauşescu.