Romania – destinatie turistica in timpul Festivalului Enescu, promovata de Ministerul Turismului
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-destinatie-turistica-in-timpul-festivalului-enescu-promovata-de-ministerul-turismului/

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va promova Festivalul şi Concursul Internaţional “George Enescu”, iar România, ca destinaţie de turism, va fi promovată în contextul organizării ediţiei din 2013 a evenimentului.   Potrivit sursei citate, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) a semnat un protocol de parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) pentru promovarea ediţiei din […]

Un articol de Andrada Văsii|10 decembrie 2012

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va promova Festivalul şi Concursul Internaţional “George Enescu”, iar România, ca destinaţie de turism, va fi promovată în contextul organizării ediţiei din 2013 a evenimentului.

 

Potrivit sursei citate, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) a semnat un protocol de parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) pentru promovarea ediţiei din 2013 a Festivalului “George Enescu”.

 “Festivalul «George Enescu» este evenimentul care promovează cel mai bine numele şi opera marelui compozitor şi, în acelaşi timp, imaginea României în lume. Din acest motiv, Festivalul Enescu trebuie să devină o emblemă pentru România – un brand cultural de ţară”, a declarat ministrul Culturii, Pu Puiu Haşotti

Ca urmare a acestei iniţiative, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va promova festivalul în cadrul acţiunilor de marketing turistic pe care le derulează în mod curent. Totodată, colaborarea se referă la promovarea de itinerarii culturale aferente evenimentului, a muzeelor, caselor memoriale, aşezămintelor culturale, având tematica “George Enescu”.

Astfel de acţiuni se referă la asigurarea unui spaţiu dedicat promovării festivalului în standul României organizat de MDRT la târgurile şi expoziţiile turistice la care participă, la organizarea de vizite de documentare tematice, în România, pentru diverse categorii de publicuri, la includerea evenimentului şi a obiectivelor turistice tematice în propriile materiale de informare – broşuri, pliante, CD-uri -, în special în cele destinate promovării turismului cultural, şi la alte instrumente de marketing turistic gestionate de reprezentanţele MDRT din străinătate.

În ceea ce priveşte Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, acesta va asigura realizarea, de către organizatorul evenimentului, a materialelor de promovare a evenimentului – cataloage, broşuri, pliante, postere, ghiduri, materiale audio-video, CD-uri, DVD-uri, dar şi promovarea brandului de turism al României, prin inserarea în propriile materialele editate cu prilejul festivalului, stabilirea acelor itinerarii tematice care să fie promovate şi participarea la evenimentele organizate de MDRT, prin susţinerea de prezentări cu privire la festival.

Acţiunile punctuale în cadrul cărora MCPN şi MDRT vor colabora în baza acestui protocol vor fi stabilite în următoarele săptămâni de direcţiile de specialitate din cele două ministere.

Cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului şi Concursului Internaţional “George Enescu” se va desfăşura în perioada 1 – 28 septembrie 2013, la Bucureşti.

Guvernul României, prin Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional – Artexim, este producător al evenimentului, iar Primăria Municipiului Bucureşti, Societatea Română de Radiodifuziune, Societatea Română de Televiziune au calitatea de co-producători.

Festivalul a avut deschiderea oficială în data de 4 septembrie 1958, la trei ani după moartea lui George Enescu, marcând debutul celei mai importante manifestări muzicale internaţionale găzduite de România.

 

 

Sursa: Mediafax

03
/08
/21

Lecturile de vacanță pentru năzdrăvani mici continuă la Teatrul Ion Creangă. Proiectul video online aduce în luna august patru noi povești publicate la editura Didactica Publishing House (DPH) și lecturate de actorii Teatrului Ion Creangă. Atent ilustrate și pline de suspans, titlurile selecționate își propun să le facă copiilor cunoștință cu noi experiențe, dar și să le încurajeze interesul pentru lectură.

03
/08
/21

Scopul proiectului Eforie Colorat - Intervenție Culturală este să aducă laolaltă artiști plastici și oameni preocupați de bunăstarea mediului înconjurător. Iar pentru că arta nu trebuie să existe numai în galerii, evenimentele au fost concepute astfel încât publicul larg să fie implicat, direct sau indirect, în procesul de creație.

03
/08
/21

Patru prieteni - trei băieți și-o fată - ne poartă din Italia anilor ‘80 până în prezent, într-un carusel al emoțiilor pe care le poate trăi oricare dintre noi. „Anii noștri de glorie”/ „Gli anni più belli”, un film de Gabriele Muccino despre prietenie, generozitate și bucuriile tinereții, vine din 6 august în cinematografe, distribuit de Independența Film.

02
/08
/21

Născută în România, Mara și-a început pregătirea muzicală la vârsta de 6 ani. Stilul său elegant și subtil a atras repede atenția audienței și criticilor, fiind invitată să cânte alături de mai multe filarmonici din țară.

02
/08
/21

Cea de a 7-a ediție KineDok aduce în atenția spectatorilor 14 documentare de autor din Europa Centrală și de Est, dintre care patru sunt prezentate în premieră națională. Luna aceasta tot mai multe locații KineDok din țară își deschid porțile.

02
/08
/21

Clujenii de la Grimus continuă promovarea viitorului lor album de studio printr-o piesă nou lansată - „Albie” – o piesă care ar fi trebuit să fie un simplu intermezzo pe noul album de studio Grimus, dar producătorii Alexei Țurcan și Dan Georgescu de la UNDA Recording Studios au fost de altă părere. Astfel, „Albie” a devenit prin aportul lor o piesă de sine stătătoare, cu o atmosferă aparte nu doar în cadrul noului disc, ci și raportat la întreaga discografie Grimus.

02
/08
/21

Artiștii independenți sibieni, una dintre cele mai afectate categorii profesionale de la debutul în martie 2020 al pandemiei și până în prezent, artiști ale căror venituri depind în mod direct și de cele mai multe ori exclusiv de încasările din bilete, dau voce campaniei „VaccinART” - o campanie de conștientizare a importanței vaccinării, organizată de InteraktArts, în parteneriat cu BIS Teatru și cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Județean Sibiu.

02
/08
/21

Sibiu Jazz Festival 2021 promite o nouă revedere cu farmecul jazzului, în perioada 13-15 august, în Piața Mare din Sibiu, cu un line up dedicat bucuriei de a trăi pe note. După o perioadă de acalmie națională, Sibiul continuă să revitalizeze ideea de jazz, perpetuând o tradiție muzicală consacrată la nivel internațional.

01
/08
/21

Cafenelele din Paris, Tirana și Moscova, ca niște simboluri ale orașelor, surprinse de scriitorul albanez Ismail Kadare, în fascinantul volum de memorii „Dimineți la Café Rostand” (Humanitas Fiction, 2021, traducere din albaneză și note de Marius Dobrescu).