Room, marele premiu la Festivalul de la Toronto
https://www.ziarulmetropolis.ro/room-marele-premiu-la-festivalul-de-la-toronto/

Lungmetrajul „Room”, realizat pe baza unui roman nominalizat la Man Booker Prize, despre o mamă şi fiul ei care sunt ţinuţi în captivitate timp de cinci ani, a câştigat premiul People’s Choice, cea mai importantă distincţie decernată la Festivalul Internaţional de Film de la Toronto.

Un articol de Petre Ivan|22 septembrie 2015

Prestigiosul trofeu a fost câştigat în trecut de filme care s-au impus ulterior la gala premiilor Oscar, precum „Vagabondul milionar/ Slumdog Millionaire”, „Discursul regelui/ The King’s Speech” şi „12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave”. La ediţia din 2014, People’s Choice Award a revenit filmului „The Imitation Game. Jocul codurilor/ The Imitation Game”.

Filmul „Room” a avut la bază un roman scris în 2010 de scriitoarea irlandeză Emma Donoghue, care locuieşte în prezent în Canada.

Atât pelicula, cât şi cartea spun povestea unui băiat, Jack, al cărui univers existenţial se reduce la încăperea minusculă în care este ţinut în captivitate timp de cinci ani, alături de mama lui, dar şi provocările pe care cei doi le au de înfruntat în lumea reală, după ce reuşesc să evadeze.

Filmul „Room” îi are în rolurile principale pe actorii Brie Larson şi Jacob Tremblay.

Premiul publicului pentru cel mai bun documentar a fost câştigat de pelicula „Winter on Fire: Ukraine’s Fight For Freedom”, de Evgeny Afineevsky, produsă de platforma online Netflix.

Federaţia Internaţională a Criticilor de Film (FIPRESCI) a premiat la rândul ei două producţii cinematografice: „Eva Nová”, de Marko Škop, în secţiunea Discovery, şi „Desierto”, de Jonás Cuarón şi cu Gael Garcia Bernal în rolul principal, în secţiunea Special Presentations.

Festivalul de la Toronto, cel mai amplu eveniment cinematografic de acest gen din America de Nord, reprezintă adeseori o rampă de lansare pentru filmele implicate în cursa pentru câştigarea premiilor Oscar.

Foto: Room – cinemagia

19
/06
/13

A-l judeca şi expedia pe Steven Spielberg din perpectiva unui cinefil dependent de filmele de festival ar bloca orice încercare de a-i înţelege corect opera. La fel de greşit ar fi ca producţiile să-i fie aşezate pe acelaşi raft al mărfurilor hollywoodiene servite pe bandă rulantă.

17
/06
/13

Personalităţi precum Marcel Iureş, Alex Rotaru, Dorotheea Petre, Ada Condeescu sau Călin Netzer reprezintă pentru tânăra generaţie modele demne de urmat, reprezintă adevăratele criterii de valoare la care tânăra generaţie trebuie să se alinieze şi să le depăşescă, reprezintă surse de inspiraţie şi de motivaţie pentru atingerea performanţei de a reprezenta România peste tot în lume.

17
/06
/13

Actorul Gérard Depardieu mărturiseşte, într-un interviu publicat în ediţia de duminică a ziarului Le Figaro, că a ales să plece din Franţa şi să ceară cetăţenie rusă chiar din cauza politicii ţării sale natale, adăugând că vrea să obţină şi un paşaport algerian.

14
/06
/13

ANALIZĂ Uniunea Europeană şi Statele Unite sunt pregătite să înceapă o serie de negocieri pentru a ajunge la un acord istoric de liber-schimb. În traducere: Adio subvenţii de la buget pentru filme! Sau, mai direct, modelul hollywoodian mercantil ar acapara bătrâna Europă cinefilă.

11
/06
/13

CRONICĂ DE FILM Autor a circa 20 de lungmetraje şi premiat la Oscar, Cannes, Berlin sau Veneţia, Pedro Almodóvar nu mai este nevoit să demonstreze nimic. „Amanţii pasageri“ este exerciţiul comic - destins şi obraznic - al unui regizor versat şi nonconformist.