Ruxandra Sireteanu, vineri, la TVR 2 – IN MEMORIAM
https://www.ziarulmetropolis.ro/ruxandra-sireteanu-vineri-la-tvr-2-in-memoriam/

Telespectatorii vor putea urmări la TVR 2 un program în amintirea regretatei actriţe Ruxandra Sireteanu, care a încetat din viaţă marţi, 18 februarie, la vârsta de 70 de ani.

Un articol de Petre Ivan|20 februarie 2014

Telespectatorii vor putea urmări la TVR 2 un program în amintirea regretatei actriţe Ruxandra Sireteanu, care a încetat din viaţă marţi, 18 februarie, la vârsta de 70 de ani.

TVR 2 difuzează vineri, 21 februarie, de la ora 13.10, piesa „Şantaj” de Ludmila Razumovskaia, un spectacol preluat de la Teatrul Nottara, a cărui regie artistică este semnată de Dominic Dembinski.

Piesa, care a avut premiera pe scena Teatrului Nottara în 22 februarie 1992, o are în rolul principal pe regretata actriţă Ruxandra Sireteanu, care interpretează rolul Elenei Sergheevna, o profesoară de matematică pe care câţiva elevi de liceu încearcă s-o convingă să le schimbe tezele cu unele rezolvate corect.

Cristian Şofron, Bogdan Vodă, Sorin Cociş şi Andreea Măcelaru interpretează rolurile celor patru elevi care, în ciuda refuzului profesoarei, devin insistenţi, în încercarea lor de a obţine notele pe care şi le doresc la BAC.

Anul trecut, Ruxandra Sireteanu a făcut parte din distribuţia piesei „Hedda Gabler” de Henrik Ibsen, în regia lui Dominic Dembinski, în spectacolul Casei de Producţie TVR.

Piesa, în care actriţa interpretează rolul Bertei, a fost difuzată pe canalele TVR în luna noiembrie a anului trecut şi este disponibilă spre vizionare şi acum, online, pe platforma video a Televiziunii Române – www.TVRplus.ro – partea I şi partea a II-a.

Ruxandra Sireteanu

Ruxandra Sireteanu s-a născut pe data de 20 decembrie 1943 la Craiova şi debutat la o vârstă fragedă (9 ani) pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti, în rolul Maia din „Platon Krecet”

Printre rolurile pe care renumita actriţă le-a interpretat în cei peste 40 de ani dedicaţi scenei Teatrului Nottara (1972-2014) se numără: Veta (în O noapte furtunoasă de I. L. Caragiale, regia: Dan Micu, 1987), Charlotta (în Livada de vişini de A. P. Cehov, regia: Dominic Dembinschi, 1988), Frosina (în Avarul de Moliere, regia: Mircea Cornişteanu, 1994), Chiriachiţa (în Titanic Vals de Tudor Muşatescu, regia: Dinu Cernescu, 2002).

Foto: Ruxandra Sireteanu  – Teatrul Nottara

07
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Film cu pretenţii, „O vară foarte instabilă“, noul lungmetraj al Ancăi Damian, este – prin formă şi conţinut - atipic în peisajul cinematografic românesc. Asta nu îl face un film redutabil, ci mai degrabă o experienţă insolită, incapabilă să depăşească însă unele convenţii.

07
/11
/13

Adele: Capitolele 1 și 2 (La Vie d'Adèle: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, relaţia dintre două adolescente.

06
/11
/13

CRONICĂ DE TEATRU „Deseori neobservat” ne vorbeşte despre desfigurarea fiinţei sub apăsarea uneia dintre cele mai mari nedreptăţi din istoria umanităţii. Tragedia este pusă în scenă atent şi mascată cu tandreţe de o meditaţie asupra vieţii.

06
/11
/13

Teatrul Metropolis din Bucureşti, condus de George Ivaşcu, a împlinit pe 1 noiembrie şase ani de existenţă. Publicul este cel care a menţinut viu teatrul, în toţi aceşti ani, şi a scris, alături de creatori, o mare poveste de succes. Pentru a marca sărbătoarea pe care o traversează, Teatrul Metropolis îi va premia pe spectatorii săi cu 6 invitaţii duble, la mai multe spectacole din repertoriul curent, pe tot parcursul lunii noiembrie.

06
/11
/13

Cele două reprezentaţii ale concertului Bellissimi, desfăşurate în cadrul Festivalului Internaţional al Artelor Spectacolului Muzical „Viaţa e frumoasă!”, vor avea loc vineri, 8 noiembrie, de la ora 20.00, la Grand Cinema Digiplex şi duminică, 10 noiembrie, de la ora 19.00, la Centrul Cultural „Ion Manu” din Otopeni.

06
/11
/13

În urma întâlnirii de ieri de la Godot, care marca şi deschiderea Festivalului Naţional de Teatru Independent, am putut să-mi fac şi eu o idee despre ce cred că înseamnă pentru mine această sintagmă de teatru independent şi am decis să mă retrag din această categorie atunci când vorbesc despre creaţiile proprii.