S-a lansat ghidului educațional „Response-Ability – Cum sa creezi un atelier de educație prin teatru”
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-a-lansat-ghidului-educational-response-ability-cum-sa-creezi-un-atelier-de-educatie-prin-teatru/

Art Revolution lansează ghidul „Response-Ability – Cum sa creezi un atelier de educaţie prin teatru”, adresat profesorilor, educatorilor şi artiştilor implicaţi social.

Un articol de Liliana Matei|26 noiembrie 2021

Ghidul este realizat de o echipă de artiști și specialiști în educație alternativă pe baza experienței dintr-o serie de 20 de ateliere de educație prin artă la care au participat peste 400 de adolescenți.

Declanșarea pandemiei în 2020 și trecerea la desfășurarea orelor în mediu online a adus complicații suplimentare pentru școala românească despre a cărei reformă s-a discutat mult dar s-a făcut puțin, iar ghidul vine în sprijinul profesorilor în acest context.

Ghidul este disponibil online, gratuit, și poate fi descărcat de aici.

Ghidul Response-Ability însumeaza cunoștințele dobândite prin derularea a două proiecte culturale care s-au adresat adolescenților din licee din București (Crangași, Pantelimon, Rahova) și respectiv din împrejurimile capitalei (comunele Cernica, Clinceni, Chitila).

În cadrul proiectelor au fost create două tipuri de ateliere online de educație prin artă care, pornind de la două spectacole de teatru (Foreplay și Growing Up), și-au propus să hrănească abilitatea adolescenților de a da răspunsuri echitabile atât pentru ei înșiși și valorile proprii, cât și pentru binele celorlalți.

Proiectul Response-Ability ajunge acum la final cu o ultimă difuzarea online a spectacolului Foreplay si cu lansarea ghidului de învățare non-formală. Spectacolul „Foreplay” va fi transmis online gratuit sâmbătă, 27 noiembrie, iar accesul se face pe baza unei rezervări la adresa [email protected]. Mai multe detalii aici.

Ghidul Response-Ability – Cum sa creezi un atelier de educație prin teatru explică pas cu pas modul de realizarea a acestor ateliere online. El poate fi folosit în cel puțin 3 moduri:

pentru realizarea unor ateliere pe aceleași teme în cadrul orelor de dirigenție sau ca activități care să completeze curicula, în cadrul Săptămânii Școala Altfel (de către profesori sau artiști care lucrează în aria educației prin cultură);

ca îndrumar pentru interacțiunile de predare online în general, prin preluarea informațiilor despre tipuri de aplicații online și utilizarea lor în alte contexte sau la alte discipline;

ca hartă pentru modalități de învățare experiențială pentru cei care doresc să dinamizeze interacțiunea cu elevii, să stimuleze implicarea acestora și să le dezvolte gândirea critică;

Atelierele re-definesc conceptul de responsabilitate: lăsăm deoparte sensul de îndatorire, obligație (căci tinerii tind să respingă tot ce este impus) și aducem în prim-plan capacitatea de a reacționa just atât față de sine, cât și față de grup/ comunitate/ societate, a declarant Ozana Nicolau, regizoare și coordonatoare al proiectului

Dezbaterile din cadrul atelierelor au fost ghidate de Cezara Grama (specialist în educație alternativă pe teme de implicare civică în cadrul Școlii pentru Democrație – Asociația Expert Forum) și Alexandra Mihalache (specialist în educație pentru sănătatea reproducerii și egalitate de gen – Fundația Tineri pentru Tineri).

Alexandra Mihalache: Mă bucur mult să observ din interacțiunea cu elevii atelierelor că nivelul de informare a tinerilor cu privire la sănătatea sexuala a crescut. Totusi, dacă în jurul lor nu se formează în următorii ani un ecosistem care să susțină educarea lor, să combată miturile despre sănătatea reproducerii care încă există și să-i susțină cu servicii adaptate, România va fi în continuare fruntașă la numărul de sarcini la adolescente.

Cezara Grama: Cred că generațiile tinere vor putea să schimbe sistemul dacă beneficiază de informații despre drepturile lor, despre cum funcționează statul și dacă sunt încurajați să își facă vocea auzită și aibă curaj să se opună practicilor corupte de care se lovesc. Avem nevoie de reforme reale în sistemul de educație astfel încât să le oferim tinerelor generații instrumente pentru a face schimbările pe care ni le dorim.

Response-Ability este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Response-Ability în Licee este un proiect cultural co-finanțat de Primăria Municipiului București  prin ARCUB în cadrul Programului cultural 2021 – București – Oraş deschis. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro

Parteneri: Centrul de Teatru Educațional Replika , Asociatia Teach For Romania, Asociatia Expert Forum și Fundația Tineri pentru Tineri.

*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

*Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]