S-au pus în vânzare biletele la Festivalul UNDERCLOUD 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/s-au-pus-in-vanzare-biletele-la-festivalul-undercloud-2016/

Peste 40 de spectacole şi evenimente culturale din ţară şi din străinătate vor atrage, în acest an, publicul iubitor de teatru la Festivalul Internaţional de Teatru Independent UNDERCLOUD. Cea de-a noua ediţie se va desfăşura în perioada 22 – 31 august, în centrul istoric, la ARCUB Gabroveni, o instituţie modernă, dedicată culturii urbane. Biletele pot fi achiziţionate, începând cu 9 august, de pe www.bilete.ro.

Un articol de Petre Ivan|11 august 2016

Zilnic, vor avea loc producții teatrale din România și din alte șase țări, precum și conferințe, spectacole-lectură, spectacole de teatru-dans, expoziții.

Cele zece zile de festival cuprind producții variate, surprinzătoare prin caracterul inovator, îndrăzneț, experimental și care vor mulțumi toate gusturile: de la comedie la teatru filozofic, de la lectură la dans.

Programul va oferi publicului ocazia să cunoască noile direcții înspre care merge teatrul independent, prin secțiunea Concurs, în care participă 12 spectacole.

Cu „Omul-pernă”, al lui Eugen Gyment, vom călători într-un stat totalitar fictiv, în care un scriitor anonim este interogat în legătură cu poveștile lui macabre și asemănările dintre acestea și o serie de crime petrecute în oraș.

In one-woman show-ul Silviei Călin, „Aleargă”, după romanul omonim de Ana Maria Sandu, o vom vedea pe Nicoleta Lefter căutând echilibrul între cuvânt, mișcare și imagine, iar la „Sâmbătă: averse”, vom râde cu personajele colorate ale lui Matei Lucaci-Grunberg, într-o comedie de limbaj și situație.

Ștefan Lupu și „Aglaja” sa, spectacol de teatru-dans adaptat după romanele „De ce fierbe copilul în mămăligă” și „Raftul cu ultimele suflări” de autoarea Veteranyi, ne poartă în lumea unei familii de artiști de circ, cu bucuriile, fricile și angoasele sale.

Iar în „Nesomn”, în coregrafia lui Arcadie Rusu, experimentăm diferitele forme pe care le ia visul și în care noi înșine ne descoperim, mereu, noi valențe.

Actorul Răzvan Vasilescu, invitat special UNDERCLOUD 2016

Prin categoria Invitați din România, publicul va putea să (re)vadă montări de prestigiu, cu artiști deja consacrați, precum one-man show-ul lui Gheorghe Ifrim, „Gigel”, o comedie spumoasă în regia lui Vlad Zamfirescu, în care vorbește despre noi şi despre câteva dintre legendele care ne-au îmbogățit viața în ultima jumătate de secol;

București. Instalație umană”, un spectacol coordonat de Radu Nica, despre Bucureștiul nostru, al tuturor, cu bune și cu rele;

Ziua Necunoștinței”, un concert de poezia urbană, de Alex Ștefănescu, este tot despre Bucureștiul nostru, dar cu o tentă în plus de nostalgie.

Din România, unul dintre invitații speciali este Răzvan Vasilescu, unul dintre cei mai importanți actori români de teatru și cinema, care se alătură pentru prima oară festivalului UNDERCLOUD cu două spectacole incluse în categoria „Invitați din România” ‒ „Creditul”, în regia lui Mihai Constantin, unde joacă alături de Șerban Pavlu, și „Era OK și la 60!”, un one-man show despre micile minuni, plăceri, abandonuri și paradoxuri ale vieții unui om care își descoperă în fiecare zi bucuria de a trăi.

Zeci de alte spectacole, atât din secțiunea „Concurs”, cât și din cea a invitatelor speciale, vor completa UNUNDERCLOUDDERCLOUD 2016, care se ghidează și anul acesta după principiul calității și cel al inovației.

UNDERCLOUD, ajuns la a treia ediție internațională, a extins categoria spectacolelor invitate din străinătate și va prezenta șase montări din Anglia, Franța, Rusia, Republica Moldova, Israel și Grecia:

„The Tragedian”, de la Prodigal Theater din Londra, prezintă povestea legendarului Edmund Keane, „Voix dans le noir”, spectacol de marionete pentru adulți, al lui Eric Deniaud (de la Collectif Kahraba), prezintă personaje grotești, prinse în hățișul absurdității lumii contemporane.

„One Day We Will All Be Happy”, de la Centrul Meyerhold din Moscova, este o introspecție sfâșietoare realizată de două personaje care joacă același rol.

Odată cu „Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal” (Teatrul „Eugene Ionesco” din Chișinău) intrăm într-o alegorie a totalitarismului în care nu mai există nici un reper, prin Philoctetes” (Grecia) vorbește despre sistemul politic corupt din Grecia contemporană, dar și despre alienarea spirituală, iar cu spectacolul-dans al trupei din Israel, „Control Freaks & More”, ajungem într-un peisaj oniric.

În plus, două dintre workshopurile programate în festival vor fi ținute chiar de unii dintre artiștii invitați din străinătate: Alister O’Loughlin, de la Prodigal Theatre, și Elena Kovalskaya, director artistic al Centrului Teatral Meyerhold.

Programul complet al festivalului UNDERCLOUD 2016 este disponibil aici.

Biletele pot fi acum achiziționate on-line, iar începând cu 16 august vor fi puse în vânzare și la Casa de Bilete ARCUB-Gabroveni.

Prețul unui bilet este de 35 RON.

Foto: UNDERCLOUD 2016, Razvan Vasilescu – facebook.com/undercloudfestival

09
/10
/14

Joi, 9 octombrie, aduce în agenda celei de-a noua ediţii Anim’est una dintre cele mai îndrăgite competiţii ale festivalului, cea de Videoclip şi Advertising. În programul zilei se înscriu şi alte proiecţii şi evenimente speciale: competiţia Balkanimation, o prezentare despre animaţia daneză susţinută de doi invitaţi de seamă de anul acesta, noi titluri din competiţiile internaţionale şi o petrecere cu Invisible Raincoats, cel mai recent proiect Minus.

08
/10
/14

În cazul acordului dintre subiect și predicat atunci când avem de-a face cu substantivul colectiv „majoritatea”, trebuie să ținem cont atât de regulile gramaticale, cât și de înțelesul logic avut de termenul respectiv în propoziții sau fraze.

08
/10
/14

Prima ediţie, dedicată Concursului George Enescu recent încheiat, se difuzează în 10 octombrie, de la ora 24.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+. Marina Constantinescu stă de vorbă cu Dana Borsan, Marin Cazacu, Dan Dediu şi Florin Croitoru, membri în cele patru jurii ale Concursului George Enescu 2014.

08
/10
/14

Festivalul Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, organizat de Teatrul Nottara şi finanţat de Primăria Municipiului Bucureşti, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Ministerul Culturii, având şi sprijinul UNITER, va avea loc în perioada 11–18 octombrie 2014. În cadrul acestui eveniment, în cele două săli ale Teatrului Nottara şi în teatrele partenere, se vor juca o serie de producţii ale unor trupe din ţară şi din străinătate, precum și patru spectacole marca Nottara, dintre care trei vor intra în competiție.

08
/10
/14

În urmă cu 150 de ani, în octombrie, 1864, prin decretul lui Alexandru Ioan Cuza, se înfiinţa Conservatorul de Muzică şi Declamatiune din Bucureşti. S-a numit, de-a lungul timpului, Academie Regală de Muzică şi Artă Dramatică, Conservator de Stat, Academie de Muzică şi Universitate Naţională, iar istoria sa a reflectat întru totul istoria vremurilor tulburi pe care le-a parcurs într-un deceniu şi jumătate.

08
/10
/14

Prima reprezentaţie din această stagiune a spectacolului „Mozart Steps”, creat de Gigi Căciuleanu la Teatrul Național Radu Stanca Sibiu, va avea loc joi, 9 octombrie, ora 19:00. Trei zile mai târziu, spectacolul se va regăsi în programul Festivalului Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT) de la Iaşi, iar pe 27 octombrie se va juca la Bucureşti, în cadrul Festivalului Naţional de Teatru (FNT).

08
/10
/14

În a doua săptămână eXplore dance festival — Bucharest International Contemporary Dance and Performance Festival (ediţia a noua), WASP găzduiește patru performance-uri și un master class ce abordează teme și estetici diferite, îmbinând arta dansului cu cinematografia și arta conceptuală.

08
/10
/14

Miercuri, 8 octombrie 2014, de la ora 19.30, la Pleshoo Contemporary, un grup de tineri artiști ne reamintește de una dintre cele mai puternice valori pozitive ale artei, în expoziția colectivă Catharsis. Unic prin numărul mare al artiștilor implicați și prin diversitatea inerentă a mediilor și abordărilor, grupul readuce în fața publicului funcția primară a artei, recunoscută ca atare încă din Antichitatea greacă: cea de a exorciza trăirile sociale și individuale negative, purificându-le prin expresia artistică.

08
/10
/14

CRONICĂ DE FILM „Q.E.D.”, al doilea film al lui Andrei Gruzsniczki, este o apariţie insolită în cinematografia română, datorită raportării atipice la trecutul comunist. Temperarea tentaţiei regizorului-scenarist de a spune totul despre perioada reconstituită l-ar fi transformat însă dintr-un film bun într-unul remarcabil.

08
/10
/14

Opera fotografică a lui Dragoș Cristescu nu este exclusiv artistică, ea incluzând aproape toate domeniile tehnicii și însumând o experiență verificată de-a lungul și de-a latul formelor de expresie ale comunicării vizuale. Însă abordarea artistică a siluetei umane, și în special a nudului feminin în cele mai clasice accepțiuni ale frumuseții, este cea care distinge lucrările lui Cristescu, atât în ansamblul activității sale, cât și în cel al producției masei de fotografi contemporani.

07
/10
/14

Jean-Luc Godard, unul dintre cei mai influenți regizori din istoria cinematografiei, a surprins anul acesta Cannes-ul cu primul său lungmetraj în 3D, Adieu au langage, distins cu Premiul Juriului. Les Films de Cannes à Bucarest (24 – 30 octombrie) aduce filmul în premieră la București