Sala de cinema neincapatoare la proiectia peliculei Dupa dealuri
https://www.ziarulmetropolis.ro/sala-de-cinema-neincapatoare-la-proiectia-peliculei-dupa-dealuri/

Sala cinematografului Zeughauskino din Berlin s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru toţi cei prezenţi la proiecţia peliculei ‘După dealuri’, în regia lui Cristian Mungiu, care a avut loc la 11 decembrie. Deşi înzăpezită şi aproape de necirculat, capitala germană a surprins încă o dată prin interesul locuitorilor săi pentru filmele provenite din România. Din păcate, […]

Un articol de Andrada Văsii|13 decembrie 2012

Sala cinematografului Zeughauskino din Berlin s-a dovedit a fi neîncăpătoare pentru toţi cei prezenţi la proiecţia peliculei ‘După dealuri’, în regia lui Cristian Mungiu, care a avut loc la 11 decembrie.

Deşi înzăpezită şi aproape de necirculat, capitala germană a surprins încă o dată prin interesul locuitorilor săi pentru filmele provenite din România. Din păcate, organizatorii au fost nevoiţi să trimită acasă în jur de 80 de persoane pentru a putea asigura o proiecţie în condiţii optime. Deşi numărul maxim de spectatori permis este de 164, în sală s-au aflat peste 200 de persoane, care s-au înghesuit pe culoarele marginale şi au preferat să ia loc pe podea decăt să plece şi să rateze filmul, relatează ICR Berlin într-un comunicat de presă dat publicităţii joi.

 

Cuvântul de deschidere a fost susţinut de domnul Jörg Friess, directorul cinematecii Zeughauskino, care a lăudat ICR Berlin pentru o selecţie extraordinară de filme şi a subliniat că apreciază în mod deosebit calitatea producţiilor din noul val românesc. După acesta, s-au mai adresat publicului domnul Lazăr Comănescu, ambasadorul României la Berlin şi doamna Cristina Hoffman, directoarea ICR Berlin, care le-a prezentat şi pe protagonistele serii, actriţele Cristina Flutur şi Cosmina Stratan.

În aceeaşi seară a avut loc o emisiune la Deutschland Radio, la care au fost invitate cele două actriţe din rolurile principale, precum şi directoarea ICR Berlin. Tema emisiunii a fost filmul românesc contemporan şi modalităţile de promovare pe plan internaţional ale acestuia.

După proiecţie cele două actriţe au interacţionat cu publicul prezent într-o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Cosmina Stratan şi Cristina Flutur au vorbit despre colaborarea cu Cristian Mungiu, despre reacţiile publicului din lumea largă, despre premiul de la Cannes dar şi despre sentimentele proprii legate de pelicula ‘După dealuri’. Pentru că întrebările spectatorilor nu mai conteneau discuţia a continuat în holul cinematografului.

Festivalul Rekonstruktion. Filmland Rumänien II continuă până duminică. Alţi importanţi invitaţi care îi vor trece pragul sunt Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Radu Gabrea şi Florin Piersic jr.

 

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.