„Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns, reprezentații cu titlu de premieră pe scena Operei Naționale București
https://www.ziarulmetropolis.ro/samson-si-dalila-de-camille-saint-saens-reprezentatii-cu-titlu-de-premiera-pe-scena-operei-nationale-bucuresti/

Opera Naţională Bucureşti deschide Stagiunea 2019-2020 cu  premiera spectacolului „Samson şi Dalila” de Camille Saint-Saëns. Regia poartă semnătura lui Giandomenico Vaccari, coregrafia a fost realizată de către Davide Bombana iar decorul şi costumele de către Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

Un articol de Petre Ivan|25 Septembrie 2019

Reprezentațiile cu titlu de premieră vor avea loc pe 5, 6 și 8 octombrie, începând cu ora 18:30.

Pe 2 Decembrie 1877 avea loc premiera operei „Samson și Dalila” la Weimar, cu un libret tradus în germană. În decursul timpului opera „Samson și Dalila” a constituit o oportunitate pentru afirmarea multor staruri din lumea teatrului liric. În particular rolul Dalila este considerat unul dintre cele mai complexe roluri de mezzo-soprană și a fost interpretat de mari artiste precum: Marie Delna, Grace Bumbry, Julia Claussen, Fiorenza Cossotto, Rita Gorr, Denyce Graves, Louise Homer, Marilyn Horne, Elena Obraztsova și Risë Stevens.

Deși nici una din celelalte creații de gen ale lui Saint-Saëns nu a suferit atâtea chinuri ale facerii în anii de început, la fel de adevărat este și faptul că nici una din aceste opere nu a repurtat un asemenea succes de durată de-a lungul timpului precum „Samson și Dalila”.

Încă din 1861, Camille Saint-Saëns îl uimise pe Wagner prin darurile sale; într-o scrisoare din 1867, Berlioz îl desemnează ca pe „un maestru pianist uluitor…și unul dintre cei mai mari muzicieni ai epocii noastre”. Admirația pe care o suscită muzicienilor mai în vârstă este împărtășită de colegii lui de generație- mai ales de Bizet-, care văd în el șeful școlii muzicale franceze. Debussy, care nu îl agrea, afirma: „Saint-Saëns este omul care știe cel mai bine muzica întregii lumi”.

În postura de compozitor, a abordat toate domeniile, toate genurile, atât religioase cât și profane, inspirându-se din toate stilurile, lucrând cu ușurință cu formațiile vocale și instrumentele cele mai variate.

Dacă a încheiat prin a deveni încarnarea unei tradiții academice, un bătrân ilustru căruia i s-au făcut monumente încă înainte de a muri, obosit poate, de atâtea onoruri care l-au copleșit, să nu uităm  tot ceea ce-i datoreză muzica franceză și în mod deosebit întoarcerea la izvoarele cele mai nobile și mai pure ale acesteia, la ceea ce oferă ea incomparabil în materie de desen muzical, apoi o privire penetrantă și o ardoare de prozelit față de Bach și Rameau, într-o epocă în care aceștia erau aproape uitați, dacă nu chiar disprețuiți, iar la polul opus, apărarea înflăcărată a ceea ce s-ar fi putut crede că se afla foarte departe de arta lui impasibilă: demiurgii umbrei, acei muzicieni blestemați pe care în tinerețea lui generoasă îi exaltase, mai precis Liszt, Berlioz, Schumann, Wagner.

Biletele se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ și la casa de bilete a Operei Naționale București.

Sponsor oficial: Enel Green Power

Sponsori: Aqua Carpatica, Zarea, Leonidas

Parteneri: Artmark, Sansha

Partener de tradiție: RFI România

Foto: Samson și Dalila – facebook

 

10
/09
/19

În peisajul cultural al orașelor din România, Sfântu Gheorghe se detașează prin multitudinea de festivaluri și evenimente pe care le desfășoară cu regularitate. Între acestea, Festivalul de Arte Contemporane pulzArt este cel care, de șapte ani, continua să își surprindă publicul prin promovarea unor noi moduri de gândire în ceea ce priveşte arta, oferindu-i prilejul de a veni în contact cu o varietate de forme de exprimare artistică din lumea întreagă, reunite prin originalitate, inovație și neconvențional.

09
/09
/19

Dirijorul Ion Marin a anunțat o nouă colaborare extraordinară cu binecunoscutul pianist Lang Lang și Orchestra Simfonică din San Francisco, în data de 21 octombrie 2019. Acesta este doar primul dintr-o serie de evenimente în colaborare cu Lang Lang, următorul având loc în 2020, la Praga, pe O2 Arena, una dintre cele mai mari săli din lume, cu aproape 20.000 de locuri.

06
/09
/19

TVR vă invită să vă bucuraţi de magia concertelor transmise în direct. Pe 5 septembrie, de la ora 19.30, a fost difuzat concertul Orchestrei Simfonice a Radiodifuziunii din Berlin. Marţi, 10 septembrie , de la ora 20.00 – transmisiune TVR 3 în simulcast cu TRINITAS TV, în direct de la Sala Palatului: concertul susţinut de Orchestra Română de Tineret.

06
/09
/19

Soprana VERONICA CANGEMI și-a anunțat indisponibilitatea pentru concertul din data 8 septembrie, din motive de sănătate. Concertul programat se va desfășura normal, la aceeași oră (22.30), la Ateneul Român. ANNA MARIA LABIN va prelua rolul Leocastei în spectacolul programat de Academia Bizantină pe data de 8 septembrie, cu opera Giustino a lui Vivaldi.

05
/09
/19

Opera Națională București prezintă miercuri, 18 septembrie 2019, începând cu ora 19.00, concertul  Enescu pe înțelesul tuturor. În program se vor regăsi Cele șapte cântece pe versuri de Clement Marot op. 15 de George Enescu, interpretate de către soprana Zsuzsana Cerveni și pianista Luminița Berariu, precum și lucrări pentru pian solo în interpretarea pianistei Ioana Maria Lupașcu.

05
/09
/19

Într-un interviu din 1986, Mercury spunea: „Urăsc să fac același lucru din nou, din nou și din nou. Îmi place să văd ce se întâmplă acum în muzică, film și teatru și să încorporeaz toate aceste lucruri în munca mea”. Se împlinesc, astăzi, 5 septembrie, 73 de ani de la nașterea legendarului Freddie Mercury, unul dintre cei mai apreciaţi cântăreţi ai secolului.

04
/09
/19

Astăzi, 4 septembrie, la Ateneul Român, în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, cele mai tainice încăperi din castelul Prințului Barbă Albastră vor dobândi o materializare simbolică prin sunet și imagine, în concertul Orchestrei Naționale Simfonice a Radiodifuziunii Poloneze, sub bagheta lui Cristian Mandeal și în viziunea regizorală și multimedia a Nonei Ciobanu.

03
/09
/19

Ediția cu numărul douăzeci și patru a Festivalului Internațional “George Enescu” este cea mai extinsă de până acum și este definită de diversitate și echilibru, atât în structura programului, formatul și dozajul spectacolelor și al repertoriului propus, cât și în privința experiențelor de festival. În același timp, ediția propune strălucire, girată de numărul mare de artiști excepționali care vor concerta la București, în țară și în lume.

Page 4 of 139« First...23456...102030...Last »