Sânge, erotism și activitate paranormamală în competiția Dracula Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/sange-erotism-si-activitate-paranormamala-in-competitia-dracula-film-festival/

33 de filme, cât se poate de noi şi inedite, au fost alese în competiţiile Dracula Film Festival, care va avea loc la Braşov în perioada 12 – 16 octombrie, la Teatrul “Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria, Cinema One şi Centrul Cultural Reduta.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2016

Șase lungmetraje din Rusia, Ungaria, Suedia, Danemarca, Serbia și Marea  Britanie concurează pentru trofeul Dracula, la Dracula Film Festival. Unul dintre ele este The Rift (r. Dejan Zecevic, 2016), primul SF care vine din Serbia după destrămarea Iugoslaviei, și care repune această țară pe harta cinematografului fantastic: investigarea unui satelit prăbușit duce la o epidemie de zombie.

Paranormal Drive (r. Oleg Asadulin, 2016) este o producție rusească, surprinzător de simplă și eficientă, al cărei personaj principal este de fapt o mașină de lux posedată, iar The Man Who Was Thursday (r. Balazs Juszt, Ungaria, 2016), un thriller paranormal cu pulsații erotice, o aduce pentru a doua oară în atenția publicului Dracula Film Festival pe binecunoscuta  actriță Ana Ularu, prezentă și pe genericul filmului de deschidere, Inferno (r. Ron Howard, 2016).Dracula Film Festival

În The Open (r. Marc Lahore, 2015, Marea Britanie), unul dintre cele mai frapant de originale filme fantastice ale ultimilor ani, deja multipremiat în circuitul festivalier, trei rebeli joacă tenis în mijlocul pustietății îndrăznind să viseze, deși viața s-a transformat într-o farsă și sfârșitul lumii se apropie.

Cam ce se întâmplă atunci când Federer se transformă în Mad Max și Beckett fuzionează cu Tank Girl.

O peliculă extrem de fierbinte este și The Giant (r. Johannes Nyholm, 2016), filmul suedez care a făcut senzație la festivalul de la Toronto și care face parte, în acest moment, din competiția celui de la San Sebastian.

O poveste superbă și foarte emoționantă a triumfului individual și un basm ce explodează de vitalitate, simbolistică și culoare.

What We Become (r. Bo Mikkelsen , 2015), primul film danez cu zombie cu o producție impresionantă, a fost prezent și în selecția festivalurilor de la Sitges, Bruxelles, Londra și Zagreb.

Surprinzător de puternic, nu neapărat din cauza a ceea ce se întâmplă, ci din cauza a felului în care se întâmplă, e genul de horror noir, o specie azi pe cale de dispariție.

În competiția pentru trofeul Little Dracula au fost selectate 19 scurtmetraje, majoritatea europene, dar și din Mexic, Spania și Australia: thrillere psihologice (Autoscopy, Norvegia) și filme fantastice cu sirene (The Orchid and The Wasp, Turcia), filme cu vârcolaci români (Blue Moon, UK) sau cu extraterești spanioli (Alien Inside, Spania).

Nu pot lipsi filmele cu zombie (We Together, USA) și filmele cu criminali notorii (Beer Cellar,  UK).

Puzzled by Tudor Botezatu

Puzzled by Tudor Botezatu

Opt filme care inovează din scenariu, regie sau care beneficiază de abordări vizuale memorabile se regăsesc în competiția de scurtmetraje românești.

Este primul an în care există  2 animații în competiție, foarte variante stilistic și atent meșteșugite, fie din desen manual (Mamă, tată, trebuie să vă spun ceva, r. Paul Mureșan), fie din colaj și grafică pe calculator (Cutia albă, r. Mihai Păcurar).

O altă premieră pentru această secțiune este și prezența unui thriller erotic supranatural, Puzzled, r. Tudor Botezatu.

Nu lipsesc filmele cu supranatural 100% autohton, cum sunt Mă cheamă Costin, în regia lui Radu Potcoavă, și  40 de zile al lui Sorin Tănase.

Competiția include și unul dintre cele mai brutale thrillere de scurtmetraj din cinematografia românească, Investiția perfectă, în regia lui Ibolya Simó, precum și o distopie despre extincția viselor, Vise de vânzare, r. Vlad Buzăianu.

Foto: Dracula Film Festival – facebook

 

 

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

Pagina 1 din 26412345...102030...Ultima »