Sânge, erotism și activitate paranormamală în competiția Dracula Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/sange-erotism-si-activitate-paranormamala-in-competitia-dracula-film-festival/

33 de filme, cât se poate de noi şi inedite, au fost alese în competiţiile Dracula Film Festival, care va avea loc la Braşov în perioada 12 – 16 octombrie, la Teatrul “Sică Alexandrescu”, Cinemateca Patria, Cinema One şi Centrul Cultural Reduta.

Un articol de Petre Ivan|29 septembrie 2016

Șase lungmetraje din Rusia, Ungaria, Suedia, Danemarca, Serbia și Marea  Britanie concurează pentru trofeul Dracula, la Dracula Film Festival. Unul dintre ele este The Rift (r. Dejan Zecevic, 2016), primul SF care vine din Serbia după destrămarea Iugoslaviei, și care repune această țară pe harta cinematografului fantastic: investigarea unui satelit prăbușit duce la o epidemie de zombie.

Paranormal Drive (r. Oleg Asadulin, 2016) este o producție rusească, surprinzător de simplă și eficientă, al cărei personaj principal este de fapt o mașină de lux posedată, iar The Man Who Was Thursday (r. Balazs Juszt, Ungaria, 2016), un thriller paranormal cu pulsații erotice, o aduce pentru a doua oară în atenția publicului Dracula Film Festival pe binecunoscuta  actriță Ana Ularu, prezentă și pe genericul filmului de deschidere, Inferno (r. Ron Howard, 2016).Dracula Film Festival

În The Open (r. Marc Lahore, 2015, Marea Britanie), unul dintre cele mai frapant de originale filme fantastice ale ultimilor ani, deja multipremiat în circuitul festivalier, trei rebeli joacă tenis în mijlocul pustietății îndrăznind să viseze, deși viața s-a transformat într-o farsă și sfârșitul lumii se apropie.

Cam ce se întâmplă atunci când Federer se transformă în Mad Max și Beckett fuzionează cu Tank Girl.

O peliculă extrem de fierbinte este și The Giant (r. Johannes Nyholm, 2016), filmul suedez care a făcut senzație la festivalul de la Toronto și care face parte, în acest moment, din competiția celui de la San Sebastian.

O poveste superbă și foarte emoționantă a triumfului individual și un basm ce explodează de vitalitate, simbolistică și culoare.

What We Become (r. Bo Mikkelsen , 2015), primul film danez cu zombie cu o producție impresionantă, a fost prezent și în selecția festivalurilor de la Sitges, Bruxelles, Londra și Zagreb.

Surprinzător de puternic, nu neapărat din cauza a ceea ce se întâmplă, ci din cauza a felului în care se întâmplă, e genul de horror noir, o specie azi pe cale de dispariție.

În competiția pentru trofeul Little Dracula au fost selectate 19 scurtmetraje, majoritatea europene, dar și din Mexic, Spania și Australia: thrillere psihologice (Autoscopy, Norvegia) și filme fantastice cu sirene (The Orchid and The Wasp, Turcia), filme cu vârcolaci români (Blue Moon, UK) sau cu extraterești spanioli (Alien Inside, Spania).

Nu pot lipsi filmele cu zombie (We Together, USA) și filmele cu criminali notorii (Beer Cellar,  UK).

Puzzled by Tudor Botezatu

Puzzled by Tudor Botezatu

Opt filme care inovează din scenariu, regie sau care beneficiază de abordări vizuale memorabile se regăsesc în competiția de scurtmetraje românești.

Este primul an în care există  2 animații în competiție, foarte variante stilistic și atent meșteșugite, fie din desen manual (Mamă, tată, trebuie să vă spun ceva, r. Paul Mureșan), fie din colaj și grafică pe calculator (Cutia albă, r. Mihai Păcurar).

O altă premieră pentru această secțiune este și prezența unui thriller erotic supranatural, Puzzled, r. Tudor Botezatu.

Nu lipsesc filmele cu supranatural 100% autohton, cum sunt Mă cheamă Costin, în regia lui Radu Potcoavă, și  40 de zile al lui Sorin Tănase.

Competiția include și unul dintre cele mai brutale thrillere de scurtmetraj din cinematografia românească, Investiția perfectă, în regia lui Ibolya Simó, precum și o distopie despre extincția viselor, Vise de vânzare, r. Vlad Buzăianu.

Foto: Dracula Film Festival – facebook

 

 

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.

29
/09
/23

Acum un secol, preoţi scandalizaţi de un film - "Păcat" (1924) de Jean Mihail - cereau interzicerea acestuia. O sută de ani mai târziu, un nou apel al unor clerici ortodocşi pentru oprirea de la difuzare a unui film, documentarul "Arsenie. Viaţa de apoi" (2023) de Alexandru Solomon. Amuzantă şi revelatoare paralelă.