Săptămâna Octavian Cotescu la Teatrul „Bulandra”
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamana-octavian-cotescu-la-teatrul-bulandra/

De-a lungul anilor, la Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” au jucat cei mai mari actori ai scenei româneşti şi au montat regizori care au înnoit şi schimbat perspectiva asupra teatrului.

Un articol de Liliana Matei|30 iunie 2020

În tot acest răstimp, publicul teatrului s-a format și fidelizat. Ca un semn de recunoștință pentru cei care au revenit mereu în sala de spectacol și pentru a aduce un omagiu unui actor care a adus zâmbetul pe fețele multor spectatori, Teatrul „Bulandra” dedică săptămâna 29 iunie – 5 iulie actorului Octavian Cotescu. În perioada menționată se vor posta pe pagina oficială de facebook fotografii și cronici ale spectacolelor în care a jucat Octavian Cotescu, actor al Teatrului „Bulandra” timp de trei decenii.

Și tot pentru ei, spectatorii care în această perioadă au ajuns la un număr de peste două milioane, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” va continua difuzarea spectacolelor online, pe pagina oficială de facebook și pe site-urile www.bulandra.ro, www.smartradio.ro și va transmite, vineri, 3 iulie 2020, „Moartea unui comis voiajor” de Arthur Miller, regia Sanda Manu (1977), unul dintre spectacolele de succes în care a jucat Octavian Cotescu și care face parte din Arhiva de Aur a Societății Române de Televiziune.

Această producție a fost apreciată de critica de specialitate și pentru remarcabila distribuție din care făceau parte actorii: Leopoldina Bălănuță, Corado Negreanu, Dan Condurache, Șerban Celea, Tatiana Iekel, Nicolae Pomoje, Aurel Cioranu, Constantin Cojocaru, Valeria Ogășanu, Dorin Dron, Vivian Alvizache, Rodica Dianu.

Octavian Cotescu, un artist cu o multitudine de culori și nuanțe interpretative, a călcat pentru prima dată pe scena Bulandrei (pe vremea aceea Teatrul Municipal) în anul 1950, când a fost distribuit de cunoscutul regizor Moni Ghelerter într-un rol episodic din „Vad nou” de Lucia Demetrius. Juca alături de Jules Cazaban și Fory Etterle, doi coloși ai scenei românești. A urmat, în același ani, Petea din „Pădurea” de A.N. Ostrovski, în acest spectacol fiind pe scenă, printre alții, alături de Lucia Sturdza Bulandra, Ștefan Ciubotărașu și Emil Botta.

Octavian Cotescu a slujit cu credință întreaga viață Teatrul „Bulandra”. A fost primul teatru în care a jucat și la care s-a întors mereu. S-a simțit în permanență legat organic de stilul și atmosfera acestei trupe, de tot ceea ce această instituție a avut întotdeauna special. Aici a realizat roluri memorabile în spectacole de răsunet precum Gogu din „Proștii sub clar de lună” de Theodor Mazilu, regia Lucian Pintilie; El din „Nu sunt Turnul Eiffel” de Ecaternia Oproiu, regia Valeriu Moisescu; Nae Cațavencu din „O scrisoare pierdută” de I.L: Caragiale, regia Liviu Ciulei, Prof. Stravinski din „Maestrul și Margareta”, regia Cătălina Buzoianu, Tartuffe din „Tartuffe” de Moliere, regia Alexandru Tocilescu și multe, multe altele.

Actorii sunt cei care îl fac pe spectator să se bucure, să se întristeze și, uneori, să privească viața cu alți ochi. Iar atunci când este vorba de un actor atins de aripa geniului lucrurile devin infinit mai puternice. Teatrul „Bulandra” și-a bazat întregul parcurs artistic pe calitatea spectacolelor sale, în care prestațiile artistice au fost mereu la cel mai înalt nivel.

 

30
/10
/23

Tech Rider's Dilemma, un proiect de cercetare care investighează necesitatea unor noi abordări în producția, expunerea, arhivarea și conservarea lucrărilor new media (și nu numai), prezintă din 1 noiembrie în cadrul Rezidența9 (Str. Ion Luca Caragiale 32), de la ora 19:00, o expoziție new media care ilustrează și aduce în discuție fragilitatea lucrărilor bazate pe tehnologie și nevoia unor metodologii de planificare, arhivare și conservare în acest domeniu.

30
/10
/23

Grupul de rock alternativ Heartbreak Cinema a lansat o piesă cu un mesaj puternic, care nu poate trece pe lângă urechile ascultătorilor. Punk-ul nu a fost creat pentru a fi confortabil, iar „Fuckaholic” demonstrează rădăcinile genului, prin expunerea experiențelor negative ale Mariei Teodora și a colaboratoarei Iris Danciu