Săptămânile încep cu Documentary Mondays
https://www.ziarulmetropolis.ro/saptamanile-incep-cu-documentary-mondays/

Se dă startul unei noi ediţii Documentary Mondays, cel mai vechi şi popular program al Centrului Ceh. Primăvara aceasta începe cu cinci documentare unul şi unul, iar prima proiecţie are loc luni, 8 aprilie 2019, cu documentarul Photon.

Un articol de Petre Ivan|2 aprilie 2019

Centrul Ceh vă invită la tradiționalul eveniment, Documentary Mondays, cu care v-a obişnuit de peste 10 ani, în fiecare zi de luni, de pe 8 aprilie până pe 13 mai, de la ora 20:00. Subiectele proiecțiilor vor fi variate, pentru toate gusturile, documentarele abordând teme de gândire actuale ce invită la reflecţie, dezbătute frecvent în societatea contemporană, cum ar fi, în linii largi, ştiinţa, arta, arhitectura sau problemele socio-politice.

Photon (r. Norman Leto, 2017) deschide seria, fiind cel mai vizitat documentar proiectat în primăvara lui 2018. Pregătiți-vă pentru o supraîncărcare senzorială de proporții epice. Nimic mai puțin decât istoria universului, formarea stelelor și a planetelor, originile materiei și descurajantul viitor post-uman care zace înaintea noastră – toate sunt explorate în această experiență cinematografică năucitoare.

Soviet Hippies (r. Terje Toomistu, 2017), documentarul favorit al publicului din seria de toamnă 2018, merge pe urmele mișcării hippie de dincolo de Cortina de Fier. În contextul regimului totalitar din URSS-ul anilor ’70, un grup de nonconformiști își crează propriul sistem al libertății. Mulți ani mai târziu, oamenii încă se adună în Moscova pentru a comemora nefericitul eveniment din 1 iunie 1971, când mii de hipioți au fost arestați de KGB.

Filmul Eisenberger – Art Must Be Beautiful as the Frog Says to the Fly (r. Hercli Bundi, 2018) prezintă viața artistului austriac Christian Eisenberger, a cărui operă este formată din peste 45,000 de lucrări, reprezentate în medii foarte diverse, de la pictură şi sculptură la artă stradală, video şi performance. Într-o lume în care este din ce în ce mai greu să obții recunoaștere ca artist, semnificația artei este pusă sub semnul întrebării.

Circus Rwanda (r. Michal Varga, 2018) reliefează diferențele socio-culturale dintre europeni și africani prin povestea a două grupuri de circari, din Cehia și Rwanda, cu diferențele și similitudinile care le caracterizează. De asemenea, eliminarea tensiunilor rasiale este un subiect prezent în documentar, care urmăreşte relaţia dintre Eliseé, supravieţuitor al genocidului rwandez si acrobat, şi cehul Rosta Novák, ce conduce un grup de circari în Praga. Regizorul filmului, Michal Varga, va fi prezent la proiecţie pentru o sesiune Q&A.

Palace of the People (r. Georgi Bogdanov, Boris Missirkov, 2018) spune povestea celor mai relevante cinci clădiri socialiste aflate în ţări ale fostului bloc sovietic: Palatul Național al Culturii din Sofia, Universitatea de Stat din Moscova, Palatul Parlamentului din București, Palatul Serbiei din Belgrad și Palatul Republicii din Berlin. Fiecare dintre ele este cea mai înaltă, cea mai întinsă ca suprafață, are cel mai mare ceas de pe Pământ, sau cea mai avansată tehnologie a timpurilor sale, iar în prezent, foștii sau actualii directori şi angajaţi, alături de arhitecţi, intră în culisele poveştilor din spatele acestor clădiri.

Sunteţi aşteptaţi, ca de obicei, cu bere din partea casei de la Budweiser Budvar, iar intrarea este liberă.

Evenimentul Facebook al primei proiecții Documentary Mondays aici.

********* 

Centrul Ceh este un institut cultural ale cărui evenimente şi programe au ca scop nu doar familiarizarea publicului român cu societatea şi cultura cehă, ci, în primul rând, oferirea unui set de proiecte ce reflectă valori educative, artistice şi sociale, în Bucureşti şi în restul ţării, conectând publicul român la conţinut cultural de calitate, într-un context indie şi deschis.

Foto: Documentary Mondays – facebook

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »