Şapte actori datori vânduţi!
https://www.ziarulmetropolis.ro/sapte-actori-datori-vanduti/

Teatrul Metropolis prezintă duminică, 29 noiembrie, de la ora 11.00 şi de la ora 16.00, comedia „Dator vândut“, după Eugène Labiche, în regia lui Dan Tudor. Şapte actori au vorbit pentru Ziarul Metropolis despre momentele în care au fost datori vânduţi sau despre tacticile prin care s-au ţinut departe de datorii.

Un articol de Monica Andrei|25 noiembrie 2015

Adela POPESCU: „Am făcut prima datorie pe la 18 ani. Intrasem în seriale de televiziune şi câştigam bani, aşa că am luat un credit la bancă pentru apartament de două camere. Totul m-a responsabilizat dintr-o dată! Nu mai puteam merge la discotecă sau în oraş la pizza, pentru că aveam rată la bancă şi era cam… mare. Dădeam mulţi bani în fiecare lună. Recent, mi-am împrumutat un prieten cu nişte bani şi e amuzant pentru că nu mai ştiu câţi i-am dat! Şi dacă-l sun trebuie să-i amintesc suma. Iar eu nu pot să-l sun pentru că nu mai ştiu ce sumă am!“

Marius GÂLEA: „Am o datorie mare, pentru că mi-am luat casă. Am fost recent la festivalul de la Bacău, unde jucau mai multe trupe de-ale mele. Le-am promis colegilor că le dau banii repede. Am primit banii de salariu, i-am plătit pe ei, pentru că nu intraseră încă banii de la festival, iar eu am mai rămas o săptămână la Bacău, cu 20 lei în buzunar. Aşa am trăit. Mâncând la prânz morcovi, seara apă şi… din când în când o supă.

net (1)

Constantin DINULESCU: „Toată viaţa am avut oroare să fac împrumut. Aşa era uzanţa, în vremea comuniştilor – să faci împrumut la C.A.R. Dar n-am fost dator nici măcar la C.A.R. Singurele datorii pe care le am sunt cele faţă de Dumnezeu. Dar îmi amintesc o întâmplare amuzantă. Se spunea că actorul Colea Răutu era rău platnic. La un moment dat, a împrumutat bani de la Geo Barton. Când s-a făcut termenul, Geo i-a cerut banii, dar prietenul lui l-a rugat să-l păsuiască. Într-o zi, Colea s-a dus la  Geo şi i-a spus direct: „N-am!“ Acum, sunt amândoi plecaţi dintre noi, iar Colea nu i-a mai înapoiat niciodată banii lui Geo. Întâmplarea a ajuns să circule prin teatru şi ca banc: „N-AM!“

Eugen CRISTEA: „Nu am datorii şi nu-mi fac datorii. Ţin strict cheltuielile, am toate listele, toate bonurile, plătesc la zi facturile. Am luat 100 de milioane de la bancă şi am dat înapoi 173 de milioane. Nu mai vreau să am de-a face cu banca!

Anca ŢURCAŞIU: „N-am fost datoare niciodată în viaţa mea. Dar e prima dată când sunt datoare aici, pe scena Teatrului Metropolis. Am grjiă să nu fiu datoare. Am avut datorii morale faţă de unii oameni, dar m-am revanşat. Şi am şi noroc cu prieteni buni. Atunci când le-am împrumutat bani, ei mi i-au dat înapoi“.

Carmen IONESCU: „Nu-mi place să fiu datoare şi nu am datorii. Când am dat bani cu împrumut, mi-au fost înapoiaţi. E adevărat, am împrumutat cuiva din tagma noastră a actorilor nişte bani şi mi i-a înapoiat mai greu…“.

Orodel OLARU: „Toţi avem datorii prin bănci, pe la furnizori, pe la asociaţii…. E destul de stresant. Există o rezistenţă tăcută a datoriilor. Bineînţeles, sunt şi oameni cărora le-am împrumutat bani şi care au uitat să mi-i mai dea înapoi…“

INFO

Teatrul Metropolis

Dator vândut

după Eugene Labiche

Regia: Dan Tudor

Cu: Dan Tudor / Marius Gâlea / Pavel Bârsan

Anca Ţurcaşiu / Carmen Ionescu

Adela Popescu / Raluca Straia

Marius Drogeanu / Dragoş Ionescu

Marcelo Cobzariu / Orodel Olaru

Constantin Dinulescu / Eugen Cristea

Florian Bala / Florin Dobre

Scenografia: Corina Grămoşteanu

Muzica: Vlaicu Golcea

Coregrafia: Florin Fieroiu

Célimare trăieşte după regula că unui prieten îi poţi cere orice, chiar şi nevasta, numai să nu te atingi de banii lui. Întotdeauna a iubit femeile măritate, pentru că îl costă mai puţin: în loc de un buchet de flori, unei femei măritate îi dăruieşte o floricică, în loc de o cutie de bomboane… doar o bombonică. De ce e dator vândut şi de ce se însoară la 50 de ani cu o tinerică veţi afla din comedia „Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor, de la Teatrul Metropolis.



14
/02
/20

Ediția cu numărul opt a Romanian Design Week va avea loc în perioada 15-24 mai, la București. Având ca temă SCHIMBAREA*CHANGE, RDW 2020 propune un exercițiu de regândire și redesenare a rolului designului într-o lume în schimbare.

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Festivalul care strânge, an de an, peste 500.000 de spectatori pe arterele principale ale Capitalei, Spotlight – Festivalul Internațional al Luminii revine la București, între 23 și 26 aprilie, cu noi și spectaculoase instalații artistice bazate pe lumină.

13
/02
/20

Unul dintre cei mai mari compozitori ce au marcat istoria muzicii – muzicianul austriac Joseph Haydn – de la a cărui dispariție s-au împlinit anul precedent 210 ani, este cel căruia îi este dedicat concertul Orchestrei de Cameră Radio, prezentat miercuri, 19 februarie, ora 19:00, la Sala Radio.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

Pentru că în acest an se împlinesc 85 de ani de când nu mai trăiește Panait Istrati, vă propunem să ni-l amintim pe acest mare scriitor român de limbă franceză, astăzi mai degrabă uitat, un vagabond de geniu și neobosit căutător al dreptății pe pământ (despre care avea să afle, spre finalul vieții, că e totuși incompatibilă cu natura umană).

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

Pagina 60 din 917« Prima...102030...5859606162...708090...Ultima »