Sara Naomi Lewkowicz – „Fotograful anului”, la Sony World Photography Awards
https://www.ziarulmetropolis.ro/sara-naomi-lewkowicz-fotograful-anului-la-sony-world-photography-awards/

Sara Naomi Lewkowicz a fost desemnată „Fotograful anului 2014”, câştigând trofeul L’Iris d’Or în cadrul competiţiei Sony World Photography Awards, cu seria de imagini „Shane şi Maggie”, ce imortalizează cu acurateţe violenţa în familie.

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2014

Sara Naomi Lewkowicz, în vârstă de 31 de ani, din SUA, a devenit „Fotograful anului” 2014, câştigând trofeul L’Iris d’Or în cadrul competiţiei Sony World Photography Awards.

Fotografia ei a fost selectată din peste 139.554 de imagini din 166 de ţări, cel mai mare număr de înscrieri din istoria de şapte ani a competiţei. Fotograful şi-a ridicat premiul – echipamente digitale de fotografie Sony şi un premiu în bani în valoare de 25.000 dolari – în cadrul ceremoniei Sony World Photography Awards, care a avut loc la Londra, anunță Mediafax.

Juriul a votat în unanimitate seria de imagini pătrunzătoare a lui Lewkowicz, „Shane şi Maggie”, ce imortalizează cu acurateţe violenţa în familie. Prin proiectul ei, Lewkowicz încearcă să surprindă o imagine profundă şi nealterată a abuzului în familie, devenit obişnuinţă şi nu un incident singular. Ea documentează modul în care se dezvoltă un tipar al abuzului şi în cele din urmă vârfurile violenţei, precum şi efectele pe termen scurt şi lung ale acestora asupra victimelor, familiilor lor, dar şi a agresorilor.

Pe de altă parte, fotograful britanic Scarlet Evans a fost desemnat câştigătorul competiţiei Student Focus din cadrul Sony World Photography Awards 2014.

Câştigătorul a fost ales din studenţi de la peste 230 de universităţi din întreaga lume. Studenta Scarlet Evans a intrat în competiţie în numele universităţii Central Saint Martins College of Arts and Design din Marea Britanie şi a fost premiată la gala de decernare a premiilor Sony World Photography Awards ce a avut loc la Londra, în prezenţa celor mai importanţi membri ai industriei fotografice din lume. Scarlet şi universitatea Central Saint Martins vor primi echipament foto Sony în valoare de 35.000 de euro.

Fotograful amator din China Chen Li a fost desemnat „Open Photographer of the Year” la ediţia din 2014 a Sony World Photography Awards – una dintre cele mai prestigioase competiţii de fotografie din lume. Imaginea cu care a câştigat Chen Li, „Rain in an ancient town” (Ploaie în oraşul antic), a fost selectată din peste 65.000 de fotografii înscrise în competiţia care a avut ca scop desemnarea celei mai bune fotografii realizate de un fotograf amator sau de un pasionat de fotografie.

Chen Li a fost invitat la Londra de World Photography Organisation, unde a fost premiat în timpul ceremoniei de gală la care a luat parte elita industriei mondiale a fotografiei.

Pe de altă parte, şi fotograful român Vlad Eftenie se numără printre câştigătorii de la ediţia 2014 a concursului Sony World Photography, una din cele mai importante competiţii de fotografie din lume.

Vlad Eftenie s-a impus la categoria „Low light” din secţiunea „Open”, o competiţie deschisă tuturor fotografilor, în care jurizarea ţine cont de o singură fotografie. Juriul a selectat până la zece imagini pentru fiecare categorie, după cum a informat în martie theguardian.com.

Fotografia sa, intitulată „First snow”, prezintă o tânără care se află seara, într-o staţie de tramvai, protejându-se cu o umbrelă de primii fulgi de zăpadă ai anului trecut.

Foto: Imagine de Sara Naomi Lewkowicz

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.