Sarutul, de Brâncuşi, licitat la Christie’s. Preţul de pornire, 5 milioane de dolari
https://www.ziarulmetropolis.ro/sarutul-de-brancusi-licitat-la-christies-pretul-de-pornire-5-milioane-de-dolari/

O versiune a sculpturii „Sărutul”, având dimensiuni de aproximativ 36 x 24 centimetri, realizată în ghips, este una dintre cele şase variante ale sculpturii, înfăţişând doi îndrăgostiţi îmbrăţişaţi şi uniţi prin sărut, realizate de artistul român de-a lungul carierei sale.

Un articol de Petre Ivan|5 mai 2014

Preţul de pornire al lucrării este de 5 milioane de dolari, organizatorii estimând să obţină pe această sculptură între 5 şi 8 milioane de dolari.

„Tema sărutului este atât de importantă pentru Brâncuşi, a lucrat la ea aproape patru decenii. A ţinut atât de mult la această temă încât a devenit emblematică pentru personalitatea sa, având simbolul inscripţionat pe cărţile sale de vizită şi pe scrisorile sale”, a declarat Sharon Kim, director internaţional al casei de licitaţii Christie’s, informează Mediafax.

Aceasta este a doua lucrare a artistului român scoasă la vânzare de casa de licitaţii Christie’s la New York în ultimii doi ani. „Muza”, o altă lucrare de referinţă din creaţia lui Brâncuşi, a fost vândută pentru 12,4 milioane de dolari în 2012, fiind achiziţionată de un colecţionar privat.

Conceptul sărutului ca simbol al uniunii perfecte dintre bărbat şi femeie a fost tema prin care Brâncuşi şi-a marcat intrarea în galeria marilor creatori de artă modernă, după ucenicia în atelierul lui Auguste Rodin de la Paris, începând cu prima versiune realizată între 1905 şi 1907. Pe parcursuSarutull anilor, motivul a fost reluat şi abstractizat în forme simple şi pure: de la forma alungită cu linii curbate pentru conturul trupurilor până la forma aproape cubică, în care trăsăturile celor doi îndrăgostiţi sunt extrem de stilizate, într-o uniune perfectă şi o formă aproape simetrică.

„Am dorit să realizez un obiect care să reprezinte nu doar un cuplu oarecare, ci toate cuplurile de îndrăgostiţi care s-au iubit pe acest pământ vreodată”, declara Brâncuşi.

Actuala versiune a „Sărutului” scoasă la licitaţie de casa Christie’s este una de maturitate, realizată de artist în anul 1946, fiind o reproducere fidelă a versiunii în calcar, din 1925, care a făcut parte dintr-un lot de 57 de sculpturi ale artistului român din prima sa expoziţie individuală la New York, în 1933, şi care în prezent se află la Muzeul de Artă Modernă din Paris. Aceasta este, totodată, penultima versiune realizată de artist, fiind considerată cea mai „calibrată” între abstracţia formei şi sensibilitatea artistică, potrivit informaţiilor oferite de casa Christie’s.

Alături de „Le Baiser”, în licitaţia de artă impresionistă şi modernă organizată marţi, la New York, sunt scoase la vânzare alte 53 de opere, incluzând lucrări de Pablo Picasso, Claude Monet, Pierre Auguste Renoir, Marc Chagall, Alberto Giacometti, Salvador Dalí şi Vasili Kandinsky, precum şi o colecţie de opt opere din proprietatea magnatului Edgar Bronfman.

Valoarea totală estimată a lucrărilor scoase la licitaţie se ridică la peste 250 de milioane de dolari.

Foto Sarutul si Brâncuşi – wikipedia

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.

27
/11
/20

Galeria Estopia București deschide astăzi expoziția „Not Natural”, de Andrada Feșnic. La aproape doi ani de la prima expoziție solo a artistei la Estopia – care a coincis atunci chiar cu deschiderea galeriei – Andrada Feșnic revine la București cu o nouă serie de lucrări realizate integral pe durata ultimului an.

27
/11
/20

Libertatea, egalitatea și democrația sunt printre cele mai puternice valori ale lumii contemporane. Însă lucrurile nu au stat întotdeauna așa și, din păcate, istoria ne demonstrează că, timp de sute de ani, omenirea a reprimat potențialul intelectual a jumătate din populație prin constrângerea femeilor.

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]