Sarutul, de Brâncuşi, licitat la Christie’s. Preţul de pornire, 5 milioane de dolari
https://www.ziarulmetropolis.ro/sarutul-de-brancusi-licitat-la-christies-pretul-de-pornire-5-milioane-de-dolari/

O versiune a sculpturii „Sărutul”, având dimensiuni de aproximativ 36 x 24 centimetri, realizată în ghips, este una dintre cele şase variante ale sculpturii, înfăţişând doi îndrăgostiţi îmbrăţişaţi şi uniţi prin sărut, realizate de artistul român de-a lungul carierei sale.

Un articol de Petre Ivan|5 mai 2014

Preţul de pornire al lucrării este de 5 milioane de dolari, organizatorii estimând să obţină pe această sculptură între 5 şi 8 milioane de dolari.

„Tema sărutului este atât de importantă pentru Brâncuşi, a lucrat la ea aproape patru decenii. A ţinut atât de mult la această temă încât a devenit emblematică pentru personalitatea sa, având simbolul inscripţionat pe cărţile sale de vizită şi pe scrisorile sale”, a declarat Sharon Kim, director internaţional al casei de licitaţii Christie’s, informează Mediafax.

Aceasta este a doua lucrare a artistului român scoasă la vânzare de casa de licitaţii Christie’s la New York în ultimii doi ani. „Muza”, o altă lucrare de referinţă din creaţia lui Brâncuşi, a fost vândută pentru 12,4 milioane de dolari în 2012, fiind achiziţionată de un colecţionar privat.

Conceptul sărutului ca simbol al uniunii perfecte dintre bărbat şi femeie a fost tema prin care Brâncuşi şi-a marcat intrarea în galeria marilor creatori de artă modernă, după ucenicia în atelierul lui Auguste Rodin de la Paris, începând cu prima versiune realizată între 1905 şi 1907. Pe parcursuSarutull anilor, motivul a fost reluat şi abstractizat în forme simple şi pure: de la forma alungită cu linii curbate pentru conturul trupurilor până la forma aproape cubică, în care trăsăturile celor doi îndrăgostiţi sunt extrem de stilizate, într-o uniune perfectă şi o formă aproape simetrică.

„Am dorit să realizez un obiect care să reprezinte nu doar un cuplu oarecare, ci toate cuplurile de îndrăgostiţi care s-au iubit pe acest pământ vreodată”, declara Brâncuşi.

Actuala versiune a „Sărutului” scoasă la licitaţie de casa Christie’s este una de maturitate, realizată de artist în anul 1946, fiind o reproducere fidelă a versiunii în calcar, din 1925, care a făcut parte dintr-un lot de 57 de sculpturi ale artistului român din prima sa expoziţie individuală la New York, în 1933, şi care în prezent se află la Muzeul de Artă Modernă din Paris. Aceasta este, totodată, penultima versiune realizată de artist, fiind considerată cea mai „calibrată” între abstracţia formei şi sensibilitatea artistică, potrivit informaţiilor oferite de casa Christie’s.

Alături de „Le Baiser”, în licitaţia de artă impresionistă şi modernă organizată marţi, la New York, sunt scoase la vânzare alte 53 de opere, incluzând lucrări de Pablo Picasso, Claude Monet, Pierre Auguste Renoir, Marc Chagall, Alberto Giacometti, Salvador Dalí şi Vasili Kandinsky, precum şi o colecţie de opt opere din proprietatea magnatului Edgar Bronfman.

Valoarea totală estimată a lucrărilor scoase la licitaţie se ridică la peste 250 de milioane de dolari.

Foto Sarutul si Brâncuşi – wikipedia

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.