Sarutul, de Brâncuşi, licitat la Christie’s. Preţul de pornire, 5 milioane de dolari
https://www.ziarulmetropolis.ro/sarutul-de-brancusi-licitat-la-christies-pretul-de-pornire-5-milioane-de-dolari/

O versiune a sculpturii „Sărutul”, având dimensiuni de aproximativ 36 x 24 centimetri, realizată în ghips, este una dintre cele şase variante ale sculpturii, înfăţişând doi îndrăgostiţi îmbrăţişaţi şi uniţi prin sărut, realizate de artistul român de-a lungul carierei sale.

Un articol de Petre Ivan|5 mai 2014

Preţul de pornire al lucrării este de 5 milioane de dolari, organizatorii estimând să obţină pe această sculptură între 5 şi 8 milioane de dolari.

„Tema sărutului este atât de importantă pentru Brâncuşi, a lucrat la ea aproape patru decenii. A ţinut atât de mult la această temă încât a devenit emblematică pentru personalitatea sa, având simbolul inscripţionat pe cărţile sale de vizită şi pe scrisorile sale”, a declarat Sharon Kim, director internaţional al casei de licitaţii Christie’s, informează Mediafax.

Aceasta este a doua lucrare a artistului român scoasă la vânzare de casa de licitaţii Christie’s la New York în ultimii doi ani. „Muza”, o altă lucrare de referinţă din creaţia lui Brâncuşi, a fost vândută pentru 12,4 milioane de dolari în 2012, fiind achiziţionată de un colecţionar privat.

Conceptul sărutului ca simbol al uniunii perfecte dintre bărbat şi femeie a fost tema prin care Brâncuşi şi-a marcat intrarea în galeria marilor creatori de artă modernă, după ucenicia în atelierul lui Auguste Rodin de la Paris, începând cu prima versiune realizată între 1905 şi 1907. Pe parcursuSarutull anilor, motivul a fost reluat şi abstractizat în forme simple şi pure: de la forma alungită cu linii curbate pentru conturul trupurilor până la forma aproape cubică, în care trăsăturile celor doi îndrăgostiţi sunt extrem de stilizate, într-o uniune perfectă şi o formă aproape simetrică.

„Am dorit să realizez un obiect care să reprezinte nu doar un cuplu oarecare, ci toate cuplurile de îndrăgostiţi care s-au iubit pe acest pământ vreodată”, declara Brâncuşi.

Actuala versiune a „Sărutului” scoasă la licitaţie de casa Christie’s este una de maturitate, realizată de artist în anul 1946, fiind o reproducere fidelă a versiunii în calcar, din 1925, care a făcut parte dintr-un lot de 57 de sculpturi ale artistului român din prima sa expoziţie individuală la New York, în 1933, şi care în prezent se află la Muzeul de Artă Modernă din Paris. Aceasta este, totodată, penultima versiune realizată de artist, fiind considerată cea mai „calibrată” între abstracţia formei şi sensibilitatea artistică, potrivit informaţiilor oferite de casa Christie’s.

Alături de „Le Baiser”, în licitaţia de artă impresionistă şi modernă organizată marţi, la New York, sunt scoase la vânzare alte 53 de opere, incluzând lucrări de Pablo Picasso, Claude Monet, Pierre Auguste Renoir, Marc Chagall, Alberto Giacometti, Salvador Dalí şi Vasili Kandinsky, precum şi o colecţie de opt opere din proprietatea magnatului Edgar Bronfman.

Valoarea totală estimată a lucrărilor scoase la licitaţie se ridică la peste 250 de milioane de dolari.

Foto Sarutul si Brâncuşi – wikipedia

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.

08
/10
/21

Proiectul Vitrine Imposibile, o instalație performativă produsă de Vanner Collective, în regia Iuliei Grigoriu, aduce în văzul lumii Supra Fețele, creaturi care prind contur în spațiile a trei galerii din centrul capitalei, aflate pe Calea Victoriei, în datele de 9, 10, 23 și 24 octombrie.

05
/10
/21

Muzeul Național de Artă al României în parteneriat cu Asociațiile Artelier D, Proiecte pentru copii, ArtCrowd, artiști în educație și De-a arhitectura, lansează o nouă ofertă educativă pentru anul școlar 2021-2022, structurată pe grupe vârste, corelată cu ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

04
/10
/21

Între 15 septembrie și 3 octombrie 2021, Art Safari a oferit publicului 18 zile de bucurie, socializare și artă. Mii de vizitatori au luat la pas cei 6.000 de metri pătrați ai Palatului Dacia-România, sediul principal al Pavilionului, pentru a privi cele peste 800 de opere de artă expuse.

30
/09
/21

Website-ul digitizArte, platforma interactivă online de debut și auto-publicare (self-publishing) destinată tinerilor creativi - muzicieni, artișt plasticii, designeri, ilustratori, graficieni - susține artiștii emergenți înscriși printr-un un program educațional compus din cinci ateliere online, ce pot fi urmate pe website, un ghid pentru tinerii creativi și o galerie cu lucrările câștigătoare alese în urma apelului deschis. Cele șapte activități pot fi urmate pe digitizArte, începând din luna septembrie.

30
/09
/21

Asociația Qolony - Colonia pentru Artă și Știință organizează prima conferință internațională Fusion: Talks, ediția I, 2021. Conferința este un eveniment hibrid, care se desfășoară online și, în funcție de evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, cu public la POINT Hub, str. General Eremia Grigorescu nr. 10, București, în perioada 11-14 octombrie 2021.

29
/09
/21

Pe 4 și 5 octombrie, aveți ocazia de a-l cunoaște pe Jiří Jírů, cel care i-a fost alături lui Václav Havel între 1993-2000 ca fotograf personal. În ziua de luni, are loc o discuție cu acesta, la Centrul Ceh, iar marți puteți participa la vernisajul expoziției „Václav Havel: întâlnire cu lumea”, ce va fi deschisă între 1-10 octombrie, la Muzeul Național al Țăranului Român.

27
/09
/21

Pavilionul de Artă București Art Safari își prelungește programul cu o săptămână, de marți 28 septembrie până duminică 3 octombrie, pentru a permite miilor de iubitori de artă, care și-au achiziționat săptămânile trecute bilete online, să reușească să viziteze Pavilionul Art Safari (în care accesul, în condițiile măsurilor de prevenție sanitară, a fost încetinit de măsurile de control al fluxului).