Scenaristul Răzvan Rădulescu, jefuit în drum spre Veneţia
https://www.ziarulmetropolis.ro/scenaristul-razvan-radulescu-jefuit-in-drum-spre-venetia/

Răzvan Rădulescu, scenaristul unor filme precum „Marfa şi banii“ şi „Moartea domnului Lăzărescu“, a fost lăsat fără bunurile personale în timpul călătoriei sale din Franţa spre Italia, într-un tren de mare viteză. Rădulescu se îndrepta spre Veneţia, unde urma să jurizeze în secţiunea Opera Prima a Festivalului Internaţional de Film.

Un articol de Corina Vladov|29 August 2013

Răzvan Rădulescu, scenaristul unor filme precum „Marfa şi banii“ şi „Moartea domnului Lăzărescu“, a fost lăsat fără bunurile personale în timpul călătoriei sale din Franţa spre Italia, într-un tren de mare viteză. Rădulescu se îndrepta spre Veneţia, unde urma să jurizeze în secţiunea Opera Prima a Festivalului Internaţional de Film.

Informaţia a fost confirmată de directorul festivalului, Alberto Barbera. Potrivit acestuia, Răzvan Rădulescu nu va mai putea participa la jurizarea evenimentului.

Juriul secţiunii Opera Prima este condus de regizoarea din Arabia Saudită Haifaa Al Mansour. Prin urmare, juriul va fi alcătuit din şase membri şi nu din şapte membri.

Răzvan Rădulescu a fost consultant de scenariu pentru „4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, al lui Cristian Mungiu, şi „Autobiografia lui Nicolae Ceuşescu“, de Andrei Ujică.

În 2009, a regizat primul său lungmetraj, „Felicia înainte de toate“. Din 2005, predă la Hochschule fur Gestaltung în Germania şi la ESAV Marrakech.

Împreună cu Alexandru Baciu, a scris scenariile pentru „Hârtia va fi albastră”, „Boogie” şi „Marţi, după Crăciun”, filme regizate de Radu Muntean, precum şi scenariul filmului regizat de Constantin Popescu Jr. „Principii de viaţă”, notează Mediafax.

Rădulescu este coscenaristul filmului „Poziţia copilului”, alături de Călin Netzer. „Poziţia copilului” a câştigat anul acesta trofeul Ursul de Aur la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin.

Foto: Răzvan Rădulescu şi Melissa de Raaf pe platourile de filmare de la „Felicia, înainte de toate“ (2009)

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

Page 1 of 25012345...102030...Last »