Scurtmetrajul „Limba paternă”, de Cristina Juks, în competiția Short Film Festival in Drama
https://www.ziarulmetropolis.ro/scurtmetrajul-limba-paterna-de-cristina-juks-in-competitia-short-film-festival-in-drama/

Scurtmetrajul „Limba paternă”, debutul în regie al actriţei Cristina Juks, a fost selectat în competiţia celei de-a 23-a ediţii a International Short Film Festival in Drama (Grecia), unde va fi prezentat pe 20 septembrie 2017. „Limba paternă” va concura cu scurtmetraje din ţări ca Franţa, Spania, Marea Britanie, Albania, Turcia şi China.

Un articol de Petre Ivan|11 septembrie 2017

Juriul festivalului va acorda șapte premii la care se adaugă unul oferit de Federația Internațională a Criticilor de Film (FIPRESCI). Pelicula câștigătoare a Prix EFA-Drama va intra automat în selecția Premiilor Academiei de Film Europene.

Filmul prezintă încercarea unei tinere de a-și întâlni tatăl care a abandonat-o în urmă cu mai bine de 30 de ani. Sub impactul evenimentelor petrecute recent în viața ei (moartea mamei și divorțul), ea încerca să se adune pentru această revedere. Oamenii pe care îi întâlnește într-un sat din România aflat la intersecția culturilor germană, maghiară și română o fac pe Andreea să iasă din starea de confort și să își depășească limitele.

Inițial, aveam în minte să fac o comedie: Andreea pleacă să își întâlnească tatăl care a abandonat-o când era copil, dar pe drum primește de la el un mesaj de respingere în limba maghiară, limba lui maternă, respectiv limba ei paternă, pe care femeia nu o cunoaște. După o aprofundare a subiectului, lucrurile au migrat de la sine către dramă, subiectul părând a fi unul mult mai potrivit pentru a arăta golul imens ce se ascunde într-un om care trăiește în realitate așa ceva – cum e să fii respins de propriul tată. – Cristina Juks

Cristina Juks interpretează rolul principal în film, iar din distribuție mai fac parte actorii Teatrului Național Târgu Mureș: Berekmėri Katalin și Korpos Andrȧs, dar și Lucica Titirișcă, Alexandru Stătescu, Alexandru Constantin, Andrei Rotaru și Avram Icloza.

Scenariul și regia filmului sunt semnate de Cristina Juks. Pătru Păunescu este directorul de imagine, montajul a fost realizat de Theodora Penciu, iar Sabina Veșteman și Bianca Veșteman au semnat costumele. Muzica originală este compusă de Cari Tibor.

„Limba paternă” este o producție a casei Reber Management & Services și este distribuită de Ultra Violet Media.

Foto: Limba paternă – facebook

 

20
/12
/21

Voluntar la orice vârstă nu este doar o idee, ci un mod de existență pentru mulți semeni de-ai noștri care îmbracă această vocație. Documentarul „Martorul 78”, care prezintă o serie de interviuri energizante și antrenante despre viața de voluntar în comunitățile vulnerabile din România, evidențiind și configurația unui model de dezvoltare civică prin pasiune, dragoste și nu în ultimul rând, curaj, va putea fi vizionat în premieră națională pe Digi Life, în data de 23 decembrie, de la ora 22:00.

08
/12
/21

Întâmplarea a făcut să revăd recent într-un cinematograf din Palermo, la un cineclub şi în versiune originală, adică vorbit în engleză, nu dublat în italiană, „Sunset Boulevard”, clasicul film noir din 1950 al lui Billy Wilder.

08
/12
/21

„Babardeală cu bucluc sau porno balamuc”, regizat de Radu Jude, premiat cu Ursul de Aur la Berlinala de anul acesta și propus de România pentru nominalizare la categoria „cel mai bun lungmetraj internațional” a galei Oscar 2022, este considerat de criticii străini favorit pentru selecția la premiile acordate de Academia Americană de Film.

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.