Seară de film: Cinci scurtmetraje româneşti realizate de femei
https://www.ziarulmetropolis.ro/seara-de-film-cinci-scurtmetraje-romanesti-realizate-de-femei/

Zilele Sofia Nădejde 2020, eveniment ajuns anul acesta la a treia ediţie, încep cu o proiecţie de filme. Cinci scurtmetraje realizate de cinci regizoare vor fi proiectate pe 29 august la Rezidenţa BRD Scena9 din Bucureşti.

Un articol de Liliana Matei|24 august 2020

Evenimentul este programat să înceapă la ora 20.30, iar proiecția seriei va fi urmată de Q&A cu Flavia Dima, critic de film și curatoarea seriei, și cu regizoarele prezente. Sesiunea de întrebări-răspunsuri va fi transmisă live pe Facebook.

Filmele selectate pentru această seară de Flavia Dima sunt: Bilet de iertare de Alina Șerban, Forevers de Raya al Souliman, Kaimos de Sarra Tsorakidis, Ana se întoarce de Ruxandra Ghițescu și O noapte în Tokoriki de Roxana Stroe.

Flavia Dima, curatoare program de filme: „Pornind de la formatul pe care mi l-a propus Elena Vlădăreanu (anume, o selecție de cinci scurtmetraje realizate de cineaste române pe parcursul ultimilor zece ani) am conceput o micro-selecție de filme narative de ficțiune care să surpindă, în primul rând, diversitatea cinemaului realizat de femei din România: o diversitate care se regăsește atât în tematicile acestor filme și în reprezentările personajelor feminine, o diversitate a provenienței acestor regizoare, cât și o diversitate a mijloacelor de expresie cinematografică la care apelează aceste regizoare”.

Elena Vlădăreanu, inițiatoarea proiectului: „Faptul că în acest an reușim să facem această a treia ediție a Zielelor Sofia Nădejde este pentru noi, într-un fel, decisiv. În primul rând, că 2020 este așa cum este, un an imposibil, în al doilea rând că este prima oară când avem un partener important în Administrația Fondului Cultural Național. Și nu în ultimul rând, este decisiv pentru că o dată cu această ediție se concretizează dorința noastră de a face pasul spre un micro festival interdisciplinar, în centrul căruia este creația realizată de femei, fie că vorbim de film, literatură, fie de arte vizuale. Nu-mi doresc decât să ne întâlnim și să ne îmbrățișăm sănătoase și sănătoși la ediția a patra, în 2021”.

Numărul de locuri este limitat, intrarea este liberă și se face doar pe bază de rezervare. Proiecția are loc în aer liber, iar participarea la proiecție se va face respectând toate normele de siguranță impuse de pandemie: triaj la intrare, folosirea dezinfectantului, purtarea măștii pe toată durata proiecției, păstrarea distanțării sociale. Cine refuză purtarea măștii va fi invitat să părăsească spatiul de proiecție.

Zilele Sofia Nădejde sunt un proiect ART NO MORE organizat cu sprijinul financiar al AFCN. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.