#Selfie. Liceeni de plastic
https://www.ziarulmetropolis.ro/selfie-liceeni-de-plastic/

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

Un articol de Ionuţ Mareş|8 mai 2014

Cu siguranţă, cele trei proaspăt absolvente de liceu din „#Selfie” sunt extratereşti de pe o planetă necunoscută, care ajung întâmplător pe Pământ sau, mai exact, în România anului 2014.

Altfel nu se explică de ce arată ca ieşite de pe copertele revistelor glossy neinspirate şi vorbesc şi se comportă ca şi cum ar imita fără talent ceea ce (scenaristele) consideră a fi fetele de 18 ani (se poate trece, până la urmă, peste convenţia că două dintre actriţe au 27-28 de ani).

Absolvente de liceu care, deşi sunt tot timpul pe Facebook şi dansează pe muzica momentului (inclusiv pe „Vara nu dorm“), repetă presupusele acte model de rebeliune ale tinerelor, împrumutate din mitologia hollywoodiană comună în materie de adolescenţi, completată cu accente locale: răzvrătirea faţă de părinţi, fuga de acasă, distracţia la mare (Mamaia+Vama Veche), sexul, toate în weekendul dinaintea BAC-ului.

Ana (neinspirata Flavia Hojda, care seamănă cu Manuela Hărăbor în „Pădureanca”) este blondă, frumoasă, virgină, naivă, cu talent la cântat, orfană de mamă şi cu un tată, nea Ceauşu (Răzvan Vasilescu), cu un spirit cazon, pronunţate nostalgii comuniste şi o recuzită care, alături de jocul experimentatului actor, asigură puţinele gaguri inspirate ale filmului.

#Selfie: conflicte facile, nesusţinute dramaturgic

Roxi (talentata Olimpia Melinte) vrea să dea la jurnalism la facultate, foloseşte multe cuvinte în engleză, este obsedată de selfie-uri, se consideră plinuţă (deşi nu e), are o problemă cu mâncarea şi a fost crescută într-un spirit liber de mama sa (Alina Chivulescu), fostă hippie în tinereţe şi în prezent fumătoare de iarbă.

Yasmine (Crina Semciuc) este brunetă, dezinhibată, are părinţi bogaţi, dar neglijenţi (Mihaela Rădulescu şi Dan Chişu), care îi pun la dispoziţie maşină şi card, şi este iubita (ascunsă) a profului de istorie (Răzvan Fodor), un tip cool pasionat de scufundări (!).

Ok, vor spune unii, dar este doar o comedie de vară pentru tineri, cu multă muzică, şi nu o dramă realistă cu pretenţii. Ok, ar putea sări alţii, dar superficialitatea asta defineşte exact o bună parte a generaţiei Facebook pe care filmul o portretizează. Astfel de justificări nu funcţionează, dintr-un motiv deloc spectaculos: totul este luat (prea) în serios în acest film debil de tip coming-of-age.

Cu excepţia tuşelor caricaturale în care sunt redaţi părinţii şi poliţistul-şef (interpretat de un Florin Călinescu ce-şi pune la bătaie bogatul arsenal de actor de comedie), cele trei protagoniste şi relaţiile dintre ele, dar şi cu cei trei pierde-vară pe care îi întâlnesc la mare (interpretaţi de Vlad Logigan, Levent Sali şi Alexandru Călin) se vor revelatoare şi reprezentative pentru ceea ce realizatoarea apreciază a fi tinerii prezentului şi „problemele” lor.

Probabil acesta este şi motivul pentru care personajele nu ies din tipologia monocromă ce le-a fost repartizată.

Din păcate, „conflictele” sunt facile şi nesusţinute dramaturgic nici măcar la nivelul de avarie cerut de o comedie cu nuanţe sentimentale, umorul nu străluceşte prin originalitate, iar imaginea colorată şi luminoasă ca într-o fotografie atent lucrată în Photoshop redă o lume ca de plastic.

Distribuit de MediaPro Distribution, „#Selfie” rulează din 9 mai în cinematografe.

INFO

#Selfie (România, 2014)

Regia: Cristina Iacob

Cu: Olimpia Melinte, Vlad Logigan, Levent Sali, Flavia Hojda, Crina Semciuc, Alexandru Călin

Rating: Rating: ●○○○○

07
/08
/20

TVR 1 difuzează sâmbătă, 8 august, de la ora 21.10, filmul „Grăbeşte-te încet“, în regia lui Geo Saizescu. Regăsiţi mai jos un interviu cu actorul Radu Gheorghe, care interpretează în film rolul globe-trotter-ului Bebe Ciupercuţă. Actorul povesteşte cu multă bucurie despre întâlnirea cu marii actori din distribuţia filmului, despre rolul său, dar şi multe lucruri amuzante (cum s-a ales cu o poreclă după acest film, ce dificultăţi i-a creat scena sărutului etc.).

05
/08
/20

CRONICĂ DE FILM Proiectat în premieră la TIFF, „Casa cu păpuşi” (2020), documentarul de debut ca regizor al directorului de imagine Tudor Platon, este portretul tandru al unor femei în vârstă, dar pline de viaţă, care îşi deschid sufletul în faţa aparatului de filmat al tânărului cineast.

03
/08
/20

Parte a secţiunii pe care Festivalul Internaţional de Film Transilvania i-o dedică lui Federico Fellini la 100 de ani de la naştere, expoziţia de fotografie „Lights on! Fellini’s 8 ½”, disponibilă pe parcursul TIFF la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, surprinde momente din timpul realizării marelui film din 1963.

03
/08
/20

Ajuns deja la a treia ediție, festivalul Cinemascop își așteaptă vizitatorii până pe 5 august, în Grădina de vară din Eforie Sud. Aceasta a fost redeschisă în 2018, după o perioadă de 14 ani de abandon, iar localnicii și turiștii au avut ocazia să participe la proiecții de filme europene și alte activități culturale și educative în timpul primelor două ediții.

01
/08
/20

Organizat în acest an exclusiv în aer liber, în 13 locații din Cluj-Napoca și din împrejurimi, Festivalul Internațional de Film Transilvania și-a deschis porțile cu trei proiecții sold-out ale comediei romantice La Belle Époque/ Cei mai frumoși ani (r. Nicolas Bedos), în Piața Unirii, USAMV și Báthory.

01
/08
/20

Aplaudați pe scenele teatrelor din întreaga țară, 10 actori talentați, care nu au avut încă șansa de a se afirma în lumea filmului, vor ajunge față în față cu profesioniștii din domeniul cinematografiei, la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania.

31
/07
/20

„Femei obișnuite/ Simple Women”, debutul în lungmetraj al regizoarei italiene Chiara Malta, co-produs de Ada Solomon și cu actrița americană de origine română Elina Löwensohn în distribuție, va avea avanpremiera națională în cadrul celei de-a 19-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania – TIFF.

30
/07
/20

Caro Cultura este un proiect independent, pornit din dragoste pentru artă, care își propune să contribuie activ la reconstrucția culturală a Bucureștiului. Cu o istorie de 25 de ani în peisajul bucureștean, Hotelul Caro s-a implicat activ atât în proiecte culturale, cât și în proiecte educaționale.

Pagina 1 din 26712345...102030...Ultima »