#Selfie. Liceeni de plastic
https://www.ziarulmetropolis.ro/selfie-liceeni-de-plastic/

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

Un articol de Ionuţ Mareş|8 Mai 2014

Cu siguranţă, cele trei proaspăt absolvente de liceu din „#Selfie” sunt extratereşti de pe o planetă necunoscută, care ajung întâmplător pe Pământ sau, mai exact, în România anului 2014.

Altfel nu se explică de ce arată ca ieşite de pe copertele revistelor glossy neinspirate şi vorbesc şi se comportă ca şi cum ar imita fără talent ceea ce (scenaristele) consideră a fi fetele de 18 ani (se poate trece, până la urmă, peste convenţia că două dintre actriţe au 27-28 de ani).

Absolvente de liceu care, deşi sunt tot timpul pe Facebook şi dansează pe muzica momentului (inclusiv pe „Vara nu dorm“), repetă presupusele acte model de rebeliune ale tinerelor, împrumutate din mitologia hollywoodiană comună în materie de adolescenţi, completată cu accente locale: răzvrătirea faţă de părinţi, fuga de acasă, distracţia la mare (Mamaia+Vama Veche), sexul, toate în weekendul dinaintea BAC-ului.

Ana (neinspirata Flavia Hojda, care seamănă cu Manuela Hărăbor în „Pădureanca”) este blondă, frumoasă, virgină, naivă, cu talent la cântat, orfană de mamă şi cu un tată, nea Ceauşu (Răzvan Vasilescu), cu un spirit cazon, pronunţate nostalgii comuniste şi o recuzită care, alături de jocul experimentatului actor, asigură puţinele gaguri inspirate ale filmului.

#Selfie: conflicte facile, nesusţinute dramaturgic

Roxi (talentata Olimpia Melinte) vrea să dea la jurnalism la facultate, foloseşte multe cuvinte în engleză, este obsedată de selfie-uri, se consideră plinuţă (deşi nu e), are o problemă cu mâncarea şi a fost crescută într-un spirit liber de mama sa (Alina Chivulescu), fostă hippie în tinereţe şi în prezent fumătoare de iarbă.

Yasmine (Crina Semciuc) este brunetă, dezinhibată, are părinţi bogaţi, dar neglijenţi (Mihaela Rădulescu şi Dan Chişu), care îi pun la dispoziţie maşină şi card, şi este iubita (ascunsă) a profului de istorie (Răzvan Fodor), un tip cool pasionat de scufundări (!).

Ok, vor spune unii, dar este doar o comedie de vară pentru tineri, cu multă muzică, şi nu o dramă realistă cu pretenţii. Ok, ar putea sări alţii, dar superficialitatea asta defineşte exact o bună parte a generaţiei Facebook pe care filmul o portretizează. Astfel de justificări nu funcţionează, dintr-un motiv deloc spectaculos: totul este luat (prea) în serios în acest film debil de tip coming-of-age.

Cu excepţia tuşelor caricaturale în care sunt redaţi părinţii şi poliţistul-şef (interpretat de un Florin Călinescu ce-şi pune la bătaie bogatul arsenal de actor de comedie), cele trei protagoniste şi relaţiile dintre ele, dar şi cu cei trei pierde-vară pe care îi întâlnesc la mare (interpretaţi de Vlad Logigan, Levent Sali şi Alexandru Călin) se vor revelatoare şi reprezentative pentru ceea ce realizatoarea apreciază a fi tinerii prezentului şi „problemele” lor.

Probabil acesta este şi motivul pentru care personajele nu ies din tipologia monocromă ce le-a fost repartizată.

Din păcate, „conflictele” sunt facile şi nesusţinute dramaturgic nici măcar la nivelul de avarie cerut de o comedie cu nuanţe sentimentale, umorul nu străluceşte prin originalitate, iar imaginea colorată şi luminoasă ca într-o fotografie atent lucrată în Photoshop redă o lume ca de plastic.

Distribuit de MediaPro Distribution, „#Selfie” rulează din 9 mai în cinematografe.

INFO

#Selfie (România, 2014)

Regia: Cristina Iacob

Cu: Olimpia Melinte, Vlad Logigan, Levent Sali, Flavia Hojda, Crina Semciuc, Alexandru Călin

Rating: Rating: ●○○○○

16
/08
/19

CRONICĂ DE FILM În cel mai nou film al său, „Once Upon in... Hollywood” (2019), Quentin Tarantino e interesat mai puţin să creeze suspans sau să ofere acţiune, şi mai mult să redea cu melancolie ceea ce se presupune a fi sfârşitul unei epoci în cinema-ul american - finalul anilor `60.

16
/08
/19

Din cele peste 1500 de producţii înscrise în cele trei secțiuni competiționale din cadrul Bucharest International Dance Film Festival 2019 au fost selectate 43 de scurtmetraje, din 18 țări de pe întreg mapamondul. Competiția internațională cu secțiunile  - Time Stand Witness, The Road not Taken și Acts of Rebellion -  cuprinde 30 de filme, din 15  țări. Bucharest International Dance Film Festival se va desfasura in perioada 4 - 8 septembrie 2019.

15
/08
/19

Sriitorul Vasile Ernu ("Născut în URSS", "Ultimii eretici ai Imperiului", (2009); "Bandiţii") a văzut aseară ultimul film scris, regizat şi jucat de Casey Affleck  și a scris despre el în această dimineață, pe pagina sa de facebook. Cinefilii care nu se tem de spoilere se pot bucura astfel de un text savuros. Din păcate, "Light of My Life" nu este încă disponibil în cinematografele din România.

15
/08
/19

Raoul Taburin este un geniu al bicicletelor. Poate depista orice defecțiune doar folosindu-și auzul. Puțini ar crede că Raoul ascunde un secret care îl bântuie și pe care a tot încercat să-l împărtășească: în ciuda experienței sale de mecanic, Raoul nu-și poate ține echilibrul pe două roți. SECRETUL LUI RAOUL TABURIN/ RAOUL TABURIN, o poveste fermecătoare despre biciclete și sindromul impostorului, imaginată de scenaristul filmului Amélie, va fi lansat în cinematografele din România pe 23 august.

14
/08
/19

Joi, 15 august, începând cu ora 19.00, are loc avanpremiera celei de-a patra ediții a DokStation Music Documentary Film Festival, la Fabrica Gastropub (Splaiul Unirii, 160). În Avanpremiera ediției a 4-a a DokStation, va fi proiectat, în premieră națională, filmul documentar Sting : A Free Man (2017, regia: Julie Veille), precedat de o selecție muzicală din discografia Sting și The Police. Intrare liberă.

13
/08
/19

Deja aclamat de critici și așteptat de cinefilii din lumea întreagă, cel de-al nouălea film al lui Quentin Tarantino, “Once Upon A Time In Hollywood” / “A fost odată la… Hollywood”, se lansează săptămâna aceasta în cinematografe. Cu o distribuție impresionantă, producția Sony Pictures va avea premiera pe marile ecrane din România vineri, 16 august 2019, și se anunță drept una dintre cele mai “fierbinți” lansări ale verii.

13
/08
/19

"Blondele sunt cele mai potrivite victime. Ele sunt asemeni zăpezii virgine în care ies la iveală urmele însângerate." - Alfred Hitchcock. Se împlinesc, astăzi, 120 de ani de la nașterea cineastului considerat „maestrul suspansului”. 

13
/08
/19

În luna august Happy Cinema București prezintă trei documentare din seria “Expoziții pe marele ecran”: din 16 august Van Gogh & Japan, din 23 august Young Picasso și din 30 august Goya: Visions of Flesh and Blood.

12
/08
/19

CRONICĂ DE CARTE Exponent al Generației `70 și probabil singurul în relații strânse cu Noul Cinema post-2000, regizorul Iosif Demian se destăinuie într-o necesară carte-interviu realizată de Laura Dumitrescu – „Iosif Demian. Note de autor”, recentă publicată, în ediție bilingvă (română și engleză), de iadasarecasa, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC).

10
/08
/19

Evenimentul FILME ÎN AER LIBER a început marți, 6 august, pe Faleza Cazino din Constanța, într-un nou sezon de cinema în aer liber, care va avea loc până pe 18 august. Anul acesta este programată o selecție specială, ce cuprinde unele dintre cele mai bune comedii, filme de aventuri și filme pentru copii și familie ale tuturor timpurilor.

09
/08
/19

Regizorul ucrainean Sergei Loznitsa a urcat aseară, 8 august, pe scena festivalului din Sfântu Gheorghe pentru a primi Trofeul ANONIMUL pentru contribuția sa la frumusețea cinematografiei universale. Momentul a fost urmat de proiecția primului său lungmetraj de ficțiune „My Joy”. În introducerea acestui film, pe scenă a urcat și actorul român Vlad Ivanov, colaborator al cineastului la primele sale lungmetraje de ficțiune, „My Joy” și „In the Fog”.

Page 1 of 24312345...102030...Last »