Serban Pavlu: băiatul bun – băiatul rău, în „Umbre”, noul serial HBO
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-baiatul-bun-baiatul-rau-in-umbre-noul-serial-produs-de-hbo/

HBO a lansat noul serial „Umbre”, produs în România, un serial ce reuneşte nume de valoare din cinematografia românească: Dorel Vişan, Șerban Pavlu, Doru Ana, Sergiu Costache, Andi Vasluianu sau Gabriel Spahiu.

Un articol de Georgiana Ene|29 decembrie 2014

Considerat cel mai bun scenariu scris vreodată pentru un serial românesc, „Umbre” are tot ce-i trebuie: imagine, conflict, actori mobilizați și… propune o idee foare generoasă de decădere a omului. Acest lucru este promvat pentru că ne aflăm într-o lume a dezumanizării, o lume fără Dumnezeu, una în care omul are mereu tendința de a ocarî și de a jigni.

În „Umbre”, fiecare are ceva de ascuns. Spre deosebire de primele două seriale produse de HBO Europe: “Rămâi cu mine” – care prezintă oamenii în esența lor, cu pasiunile, iluziile, temerile, singurătatea, nesiguranța sau visurile lor și “În derivă” – în care Marcel Iureș joacă rolul unui pshioterapeut, “Umbre” prezintă o altă latură a lumii, despre care știm câte ceva, dar pe care o facem uitată și o ignorăm, deși ea există: lumea interlopă.

Serialul, o dramă cu influențe de comedie neagră, spune povestea lui Relu (Șerban Pavlu), un taximetrist care face bani ca recuperator pentru un Serban Pavlumafiot local. După ce omoară accidental un om, Relu vrea să iasă din lumea interlopă, dar nu mai are cale de întoarcere.

Relu are doi copii, o soție și o viață dublă. Privit prin ochii familiei sale, Relu Oncescu pare un taximetrist obișnuit. Nimeni nu bănuiește că acesta lucrează ca recuperator pentru Căpitanu’ (Doru Ana) recuperatorul local.

Niciuna dintre cele două lumi (a familiei și a mafiei) nu știe de existența celeilalte. Relu reușește să țină totul sub control. Oare va reuși? Pentru că zi de zi, secretele adunate devin din ce în ce mai apăsătoare, iar minciunile încep să iasă la suprafață una câte una.

Scenariul producției, care are la bază un format australian – “Small Time Gangster”, este adaptat de Bogdan Mirică și este regizat de Igor Cobileanski (“La limita de jos a cerului”) cu excepția a două episoade regizate de Bogdan Mirică, în timp ce imaginea este semnată de Andrei Butică.

Distribuția este şi ea una de excepţie: Şerban Pavlu, Maria Obretin, Andreea, Dan Hurduc, Mădălina Craiu, Gabriel Huian, Doru Ana, Dorel Vişan, Ştefan Velniciuc, Sergiu Costache, Andi Vasluianu , Gabriel Spahiu, Diana Cavallioti şi Sorin Cociş.

Foto: Serban Pavlu, Umbre – HBO

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.