Serban Pavlu: băiatul bun – băiatul rău, în „Umbre”, noul serial HBO
https://www.ziarulmetropolis.ro/serban-pavlu-baiatul-bun-baiatul-rau-in-umbre-noul-serial-produs-de-hbo/

HBO a lansat noul serial „Umbre”, produs în România, un serial ce reuneşte nume de valoare din cinematografia românească: Dorel Vişan, Șerban Pavlu, Doru Ana, Sergiu Costache, Andi Vasluianu sau Gabriel Spahiu.

Un articol de Georgiana Ene|29 decembrie 2014

Considerat cel mai bun scenariu scris vreodată pentru un serial românesc, „Umbre” are tot ce-i trebuie: imagine, conflict, actori mobilizați și… propune o idee foare generoasă de decădere a omului. Acest lucru este promvat pentru că ne aflăm într-o lume a dezumanizării, o lume fără Dumnezeu, una în care omul are mereu tendința de a ocarî și de a jigni.

În „Umbre”, fiecare are ceva de ascuns. Spre deosebire de primele două seriale produse de HBO Europe: “Rămâi cu mine” – care prezintă oamenii în esența lor, cu pasiunile, iluziile, temerile, singurătatea, nesiguranța sau visurile lor și “În derivă” – în care Marcel Iureș joacă rolul unui pshioterapeut, “Umbre” prezintă o altă latură a lumii, despre care știm câte ceva, dar pe care o facem uitată și o ignorăm, deși ea există: lumea interlopă.

Serialul, o dramă cu influențe de comedie neagră, spune povestea lui Relu (Șerban Pavlu), un taximetrist care face bani ca recuperator pentru un Serban Pavlumafiot local. După ce omoară accidental un om, Relu vrea să iasă din lumea interlopă, dar nu mai are cale de întoarcere.

Relu are doi copii, o soție și o viață dublă. Privit prin ochii familiei sale, Relu Oncescu pare un taximetrist obișnuit. Nimeni nu bănuiește că acesta lucrează ca recuperator pentru Căpitanu’ (Doru Ana) recuperatorul local.

Niciuna dintre cele două lumi (a familiei și a mafiei) nu știe de existența celeilalte. Relu reușește să țină totul sub control. Oare va reuși? Pentru că zi de zi, secretele adunate devin din ce în ce mai apăsătoare, iar minciunile încep să iasă la suprafață una câte una.

Scenariul producției, care are la bază un format australian – “Small Time Gangster”, este adaptat de Bogdan Mirică și este regizat de Igor Cobileanski (“La limita de jos a cerului”) cu excepția a două episoade regizate de Bogdan Mirică, în timp ce imaginea este semnată de Andrei Butică.

Distribuția este şi ea una de excepţie: Şerban Pavlu, Maria Obretin, Andreea, Dan Hurduc, Mădălina Craiu, Gabriel Huian, Doru Ana, Dorel Vişan, Ştefan Velniciuc, Sergiu Costache, Andi Vasluianu , Gabriel Spahiu, Diana Cavallioti şi Sorin Cociş.

Foto: Serban Pavlu, Umbre – HBO

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.

17
/01
/24

Din 16 ianuarie, filmul Klaus & Barroso, cu Cosmin „Micutzu” Nedelcu și Adrian Nicolae rulează în cinematografele din toată țara, distribuită de Forum Film. În Republica Moldova filmul va rula din 18 ianuarie, pe ecranele Cineplex.

16
/01
/24

16 ianuarie, 2024 - Cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, evenimentul anual care sărbătorește și recompensează realizările cinematografiei românești, va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

16
/01
/24

Asteroid City, cel mai recent film al lui Wes Anderson, în care joacă Jason Schwartzman (The French Dispatch, The Grand Budapest Hotel), Scarlett Johansson (Black Widow, Jojo Rabbit) și Tom Hanks (Elvis, News of the World), va fi disponibil pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime începând din 20 ianuarie.

16
/01
/24

Seria ISTORII se va desfășura în perioada 15 - 30 ianuarie la Cinema ARTA, pe strada Universității nr. 3. Publicul are șansa să descopere în această perioadă, în fiecare zi de marți, o selecție de filme (scurtmetraje sau lungmetraje) curatoriate pentru a deschide conversații despre modul în care istoria este construită și transmisă cu ajutorul limbajului, imaginilor, semnelor și conceptelor.