Serialul „Homeland” şi evenimentele de la Paris
https://www.ziarulmetropolis.ro/serialul-homeland-si-evenimentele-de-la-paris/

Al şaptelea episod din sezonul al cincilea al serialului „Homeland”, care se inspiră cu regularitate din realitate, de la războiul din Afganistan la ascensiunea grupării Statul Islamic, începe cu un mesaj pe fond negru: „În urma evenimentelor de la Paris, vă amintim că ‘Homeland’ conţine elemente care pot tulbura spectatorii. Cele mai sincere condoleanţe tuturor celor afectaţi de atacuri”, scrie la începutul genericului.

Un articol de Petre Ivan|20 noiembrie 2015

Anunțul poate părea anodin pentru împătimiții serialului fiindcă de la începutul serialului Homeland creatorii săi nu s-au preocupat de „elemente care ar putea tulbura”: într-un episod, de exemplu, un tir de dronă tras pentru a ucide un șef al talibanilor face numeroase victime colaterale, iar în altul un copil moare într-un atac împotriva teroriștilor, scrie slate.fr.

Creat inițial ca un corespondent al serialului israelian „Hatufim”, în care îndoiala permanentă și spionajul concurează la realizarea unui film percutant, „Homeland” și-a abandonat pe parcurs latura ficțională.

Scenariul, care prezintă un erou american întors în țară după ani de captivitate și suspectat de un agent al CIA că ar fi agent dublu, a trecut după două sezoane la o intrigă care se inspiră constant din tematici mondiale.

În al treilea sezon tema este un război la distanță cu Iranul, acțiunile din cadrul acestuia ducând în cele din urmă la acordul în domeniul nuclear între republica islamică și țările occidentale.

Al patrulea se concentrează pe războiul dronelor în Afganistan și revenirea talibanilor în țară, în timp ce ultimul sezon se înscrie în contextul sirian și prezintă o societate marcată puternic de dezvăluirile lui Edward Snowden.

David Nevins, patronul canalului Showtime, care difuzează serialul, a spus că va fi abordat și atacul terorist de la Charlie Hebdo.

Criticat de specialişti, dar îndrăgit de Obama

Serialul american este criticat adesea pentru latura sa reductivă și, eventual, o viziune eronată din punct de vedere geopolitic și religios, îndeosebi în privința imaginii asupra Libanului, Pakistanului sau Iranului (pe site-ul de știri Mashreghnews, „Homeland” era considerat în 2013 un program „anti-Iran”).

Și unii artiști au apreciat că serialul este „rasist”. În schimb, președintele american Barack Obama a mărturisit că este fan „Homeland”, deși serialul este adesea critic la adresa politicii externe americane.

Strategia  pentru contracararea grupării Statul Islamic

La începutul sezonului al cincilea, de exemplu, Peter Quinn, agent al CIA interpretat de Rupert Friend, revine după doi ani petrecuți în Siria, în regiunea Raqqa. Aflat în fața superiorilor, el întreabă care este strategia Statelor Unite pentru contracararea grupării Statul Islamic.

Cum generalii rămân muți, el continuă spunând: „Vedeți, aici este problema. Fiindcă ei au o strategie. Acum se adună la Raqqa cu zecile de mii. Ascunși printre civili, înarmați. Știu de ce se află acolo…Au un singur scop: să moară pentru califat și să dea naștere unei lumi fără necredincioși. Aceasta este strategia lor încă din secolul al șaptelea. Prin urmare, credeți cu adevărat că echipele speciale, câteva, vor pune capăt acestui lucru?”, întreabă personajul din serial.

Cinicul agent american propune ca soluție trimiterea a „200.000 de militari americani la sol pentru o perioadă nedeterminată pentru asigurarea securității. Și tot atâția doctori și învățători”.

La refuzul interlocutorilor săi, el menționează o altă variantă: „Apăsarea pe reset și transformarea localității Raqqa în parcare”. Lucru pe care Franța a început să îl facă după atentatele de la Paris, comentează slate.fr.

Foto: Homeland – cinemagia

27
/10
/22

În cele 4 zile de festival au fost peste 300 de oameni în public, în cele 3 locații: la Cinema Victoria, Faber și Facultatea de Arte și Design. Festivalul a fost deschis cu “Pentru minte tu ești Ceaușescu“, în regia lui Sebastian Mihăilescu, care a avut asociat și primul Q&A al festivalului, și s-a încheiat la Faber, cu proiecția filmului „Alb pe Alb”, în regia lui Viera Čákanyová.

26
/10
/22

În luna noiembrie, la History Channel puteţi urmări un documentar despre istoria Colosseumului (cea mai celebră arenă din toate timpurile), cum este viața trăită în munți, ce știa omenirea în antichitate despre extratereștrii și cum s-au păstrat până astăzi legendele faraonilor.

25
/10
/22

După un turneu sold out al echipei în mai multe orașe din țară, filmul Capra cu Trei Iezi intră oficial în cinematografe pe 28 octombrie, în weekendul de Halloween. Bazat pe povestea lui Ion Creangă, filmul a fost primit de public cu surprindere și nostalgie: scenariul respectă basmul lui Creangă, care este, în fond, o poveste de groază, nu neapărat una de adormit copiii. În rolurile principale joacă Maia Morgenstern și Marius Bodochi, iar regia este semnată de Victor Canache.

21
/10
/22

Duminică, 23 octobrie, de la 18.30, la Cinema Astra va avea loc proiecția filmului documentar dedicat Brașovului, realizat de tinerii care au participat la cursurile „Be-Brașov: retrocedarea emoțiilor I memoria orașului”. Participanții la eveniment vor asista și la o reprezentație de tip teatru verbatim și la o expoziție cu fotografii din Brașov.

20
/10
/22

„Oameni de treabă” / „Men of Deeds”, noul film al regizorului Paul Negoescu, cu Iulian Postelnicu, Vasile Muraru, Anghel Damian și Crina Semciuc în distribuție, va avea o avanpremieră specială în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest, sâmbătă, 22 octombrie.

19
/10
/22

CRONICĂ DE FILM După câteva încercări nereuşite de-a lungul anilor de-a face un horror românesc inspirat din literatură sau folclor (de la moroi la vampiri), iată în sfârşit un film căruia nu îi este ruşine să scoată capul în lume - „Capra cu trei iezi”, un debut independent realizat de Victor Canache, care acum câţiva ani lansa şi un scurtmetraj cu acelaşi titlu.