Shakespeare asiatic, text rusesc în maghiară și circ la FITS 2017!
https://www.ziarulmetropolis.ro/shakespeare-asiatic-text-rusesc-in-maghiara-si-circ-la-fits-2017/

În această ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, clasicul găseşte combinaţii surprinzătoare, puse în scenă în maniere contemporane ce se pliază pe sufletul uman şi inspiră prin creaţii originale.

Un articol de Petre Ivan|5 mai 2017

Astfel, din Taiwan și Japonia, Our Theatre & Ryuzanji Company ne prezintă, în regia Ryuzanji Show, un spectacol ce îl aduce pe Shakespeare într-un cadru asiatic contemporan. „Doar cu negru pictează Macbeth” se deschide cu un monolog anti-război și se încheiesugerând cultivarea speranței în fața luptei veșnice pentru putere.

„Unul dintre cele mai importante spectacole descoperite în Asia, revelația marilor festivaluri din Taiwan, Taipei, Shanghai, Singapore, Tokyo și Australia, Doar cu negru pictează Macbeth, este o producție chinezo-japonezo-taiwaneză,actualmente curtată de toate marile festivaluri din lume. Grăbiți-văsăvăgăsiți unloc la celedouăreprezentațiipe care compania, cu un efortfoarte mare, le susțineînziua de 14 iunie la Fabrica de Cultură, sala Eugenio Barba”, a declarat Constantin Chiriac.

„În adâncuri” de Maxim Gorki, în regia lui Yuri Kordonsky

„În adâncuri” de Maxim Gorki, în regia lui Yuri Kordonsky

Teatrul Maghiar de Stat Cluj vine la FITS cu spectacolul „În adâncuri” de Maxim Gorki, în regia binecunoscutului Yuri Kordonsky. Piesa înfăţişează, aproape literalmente, o lume aflată în pragul prăbuşirii. În adâncuri Dumnezeu nu este prezent cu adevărat, el există pentru unele personaje, dar până şi ele se zbat, pun întrebări la care nu primesc răspuns aproape niciodată. Întrebarea este: până unde mai poate merge omenirea înainte de a înceta să existe?

„Înadâncuri este unuldintrecele mai importante spectacolecreateînRomâniaînultimiiani, curoluriexcelente,nominalizate la multepremii de interpretareși o scenografieîn care DragoșBuhagiar se întrecepe sine. Mâna de maestru a lui Yuri Kordonsky, actualmenteprofesor la Yale University, creator de mari spectacole la TeatrulBulandrași la TeatrulNaționaldin Sibiu, discipol al lui Lev Dodin,dătușa de mare maestru al acestuispectacol de neratat!”, a continuatpreședintele FITS.

„Perfecțiunea imperfecțiunii”, în regia Yaron Lifschitz

„Perfecțiunea imperfecțiunii”, în regia Yaron Lifschitz

Tot în acest an, tocmai din Australia, ajunge la Sibiu Circa Contemporary Circus, ce prezintă „Perfecțiunea imperfecțiunii”, în regia Yaron Lifschitz.

Zece acrobați ne duc într-o călătorie agitată a ceea ce înseamnă să fim umani și modul în care corpurile noastre, în legătură cu aspirațiile pe care le avem, sunt parte din cine suntem. Cu putere incredibilă și cu integritate, ei conectează fiecare moment într-un spectacol ce ține publicul cu sufletul la gură. Constantin Chiriac recomandă această trupă, susținând că este „una din cele mai mari companii de teatru, circ și acrobație din lume, ce deține nenumărate premii internaționale. Trupa australiană Circa,răsfățata marilor scene din America, Europa și Asia,revine, în cadrul unui mare turneu European,la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, unde a avut de fiecare dată spectacole sold-out.”

Bilete pentru reprezentațiile FITS pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală, str. Nicolae Bălcescu nr. 17, din rețeaua națională a magazinelor Germanos, Orange și Vodafone, librăriile Humanitas și Cărturești și online, prin portalul www.evenim.ro. Prețul unui bilet variază între 10 și 40 de lei. Vă așteptăm la festival să fiți parte din poveste!

Foto: FITS 2017 – facebook.com/FITSibiu/

21
/02
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

20
/02
/24

De vineri, 23 februarie, în 15 orașe din România va putea fi urmărit unul dintre cele mai premiate și apreciate filme din ultimul an: Sauna Secretelor / Smoke Sauna Sisterhood (regia Anna Hints), proaspăt distins cu trofeul pentru Cel mai bun documentar al anului la Premiile Academiei Europene din Film 2023, inclus de prestigioasa publicație The New York Times în Top 10 al celor mai valoroase filme din 2023.

20
/02
/24

După cum ne-am obișnuit în ultimii 3 ani, luna februarie marchează primul anunț de artiști al Jazz in the Park! Primele nume confirmate la ediția a XII-a sunt: Cymande (UK), Avishai Cohen Trio (IL), Manu Katche (FR), Tigran Hamasyan Trio (AM), Jazzanova Live (DE), Kinga Glyk (POL), KRiSPER (RO), Amphitrio (RO), Oreglo (UK) și Wasted Generation (IT)!

20
/02
/24

Horia, filmul de debut în lungmetraj al regizoarei Ana-Maria Comănescu, va fi lansat pe marile ecrane din țară în 10 aprilie și este distribuit de August Film. Vladimir Țeca, Angelina Pavel sunt în rolurile principale. Din distribuție mai fac parte Liviu Cheloiu, Daniela Nane,  Mihaela Velicu, Dragoș Olaru și Robert Onofrei.

19
/02
/24

Crime Scene Press vă propune o lectură perfectă pentru luna februarie: romanul proaspăt ieșit de sub tipar Stăpânul Muntelui, de Anders de la Motte (trad. Daniela Ionescu), unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori suedezi de crime. Acest mistery care dă dependență, cu o atmosferă care te va bântui, te prinde de la prima pagină, urmărind o detectivă talentată care investighează una dintre cele mai întunecate laturi ale psihicului omenesc.

19
/02
/24

Peste 100 de producții românești sunt înscrise pentru nominalizările la Premiile Gopo. În total, 107 de filme românești - lungmetraje de ficțiune, documentare și scurtmetraje, lansate în cinematografe, la festivaluri naționale și internaționale sau pe platformele de streaming în 2023, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 18-a ediție a Premiilor Gopo, care va avea loc în 29 aprilie la Teatrul Național ,,I.L. Caragiale” din București.

19
/02
/24

„Dumnezeu m-a atins cu degetul său mic și a spus: compune pentru teatru, doar pentru teatru.” – mărturisea Puccini într-o scrisoare adresată unui prieten. Și, într-adevăr, Puccini a îndeplinit porunca divină pe care simțea că a primit-o la nașterea sa, dedicându-și întreaga sa viață de creație operei, fără a se „irosi” prea mult spre alte genuri muzicale.