Și a fost HOP, ziua a treia
https://www.ziarulmetropolis.ro/si-a-fost-hop-ziua-a-treia/

A circulat o unanimă după cea de-a treia seară la Gala HOP: a fost cea mai reuşită de până acum.

Un articol de Andrei Crăciun|12 Septembrie 2014

Departe de mine gândul antepronunțării, departe apetența pentru sentințe. Reporter mai degrabă decât cronicar, relatez de la fața locului.

Așadar, în concurs la secțiune individual au interpretat: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu. La proba impusă: Iulia Verdeș, Daniel Chirilă, Reka Szasz, Andrei Ciopec, Flavia Giurgiu, Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu, Ștefan Huluba.

În secțiunea grup/spectacole, s-a jucat “Paravan – două telefoane”, scenariul și regia Matei Lucaci Grunberg (rețineți și acest nume!), cu Irina Antonie, Andrei Cătălin, Iulia Ciochină, Octavian Costin, Mădălina Craiu și Ștefan Huluba.
Iulia Verdeș a fost foarte, foarte bună în proba la alegere.

A avut inspirația să îl lase pe Gabriel Pintilei să scrie textul “Fuck Nikon!”, în marginea fotografiei “Penitent Daughter” de Gregory Crewdson. A intrat bine în hainele, de altfel sumare, ale unei fete răpite de extratereștri. În proba obligatorie, problemele de sonorizare nu i-au permis să dea maximul ca Margareta Pâslaru în “Veronica”. Dacă i-ar da viață lui HOP, Irina Verdeș crede că acesta, HOP-ul, ar fi “un pitic mic colorat care vibrează”.

Daniel Chirilă a fost întâi un câine (și-a scris singur textul după fotografia “Crabs Skinningrove” de Chris Killip), a recurs cu succes la arma ironiei (vai ție, Tudor Chirilă!), dar și la cea a autoironiei. A ținut apoi un discurs în care a făcut elogiul toleranței în hainele Conchitei Wurst.

Reka Szasz a apelat tot la fotografia “Penitent Daughter”, având un monolog amplu, dar amuzant. În proba obligatorie a fost Edith Piaf.

Andrei Ciopec, ei bine, Andrei Ciopec a oferit cea mai românească interpretare a fotografiei “Crabs Skinningrove” de Chris Killip. Apoi, a mai și cântat ca Nicolae Furdui Iancu.

Flavia Giurgiu, despre care am aflat că uluise juriul în preselecție, le-a interpretat pe Olga, Mașa și Irina (în “Trei surori” de Cehov), la proba la alegere, și a întruchipat-o pe Giullieta Masina în Nopțile Cabiriei, în proba obligatorie.

Irina Antonie a fost Reese Witherspoon în “Walk the line”, arătând, o dată în plus, de ce este dintre toți câștigătorii de anul trecut (a câștigat la grup cu “Pisica verde”) actrița care joacă cel mai mult pe scenele teatrelor bucureștene.

Andrei Cătălin, teribil de talentat în chip vizibil, a avut, la proba obligatorie, un moment Rowan Atkinson bun, fără să fie Mr. Bean.

Iulia Ciochină a intrat bine în hainele negre ale lui Kate Bush. Octavian Costin a fost Slava Polunin, iar pardesiul clown-ului l-a prins excelent. A fost, dacă îmi permiteți o tușă subiectivă, cel mai bun dintre cei care n-au scos un cuvânt în proba obligatorie. Mădălina Craiu a fost Helena Bohnam Carter, fără greșeală. Iar Ștefan Huluba, din nou în chiloți, în mod incontestabil vedeta noii generații de actori, a anunțat, aidoma lui Răzvan Vasilescu în Terminus Paradis că are p… de un metru și o să îi cam f… pe toți.

Cât despre secțiunea grup, spectacolul “Paravan – două telefoane”, cu Irina Antonie (foarte bună), Andrei Cătălin (foarte bun), Iulia Ciochină, Octavian Costin (foarte bun, de asemenea), Mădălina Craiu și Ștefan Huluba (care are deja forța să amprenteze un spectacol) a fost foarte excelent primit de public.

În seara aceasta, vom afla câștigătorii.

Foto: Adi Bulboacă



14
/12
/18

DANS PRINTRE CUVINTE Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu o limbă română de multe ori aproximativă, citeşti ce-a mai rămas din presa scrisă şi se întâmplă acelaşi lucru. Iar pe reţelele de socializare e jale. Cui îi mai pasă azi, în secolul vitezei, de gramatică? Ziarul Metropolis îţi propune un joc nou de gramatică, fără să te scoată la tablă…

14
/12
/18

Trupele britanice The Cure, Def Leppard, Radiohead, Roxy Music şi The Zombies plus cântăreţele americane Janet Jackson şi Stevie Nicks vor fi incluşi în 2019 în Rock and Roll Hall of Fame. Ceremonia va avea loc pe 29 martie la Barclays Center din Brooklyn.

14
/12
/18

Singurul film românesc prezent anul acesta la prestigioasele Premii ale Academiei Europene de Film (echivalentul Oscarurilor pentru industria cinematografică europeană), TOUCH ME NOT a fost nominalizat la European Discovery – Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun debut în lung-metraj.

14
/12
/18

Marți, 18 decembrie, de la ora 19.00, la Sala Union a Cinematecii Române, va avea loc lansarea volumului „Păcatul originar. O autobiografie” de Anthony Quinn, publicat la Editura Nemira, în colecția Yorick.

13
/12
/18

În 2019, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) atinge, oficial, vârsta maturității. Cea de-a 18-a ediție va avea loc între 31 mai și 9 iunie, iar organizatorii au deja vești bune pentru cinefili: primele filme confirmate în program au fost lansate în cele mai importante festivaluri ale toamnei și vor avea premiera românească la Cluj-Napoca.

13
/12
/18

Daniel Oltean, procuror DIICOT și teatrolog, a oferit UNITER-ului, pentru concursul Cea mai bună piesă românească a anului 2017, și, cu această ocazie, Teatrului Național din București, acea piesă capabilă să suscite un interes deosebit. Titlul ei este 50 de secunde, iar premiera are loc în această seară, pe 13 decembrie, și mâine seară, pe 14 decembrie, la Sala Atelier, în regia lui Eugen Gyemant.

13
/12
/18

Vă mai amintiți scena finală din "Smoke" / "Fum de țigară" (1995), filmul regizat de Wayne Wang, după scenariul lui Paul Auster, faimosul scriitor new-yorkez? Aceea în care Auggie (Harvey Keitel) îi dăruiește prietenului său Paul Benjamin (William Hurt), scriitor, o minunată poveste de Crăciun. Întreaga scena este însoțită de melodia lui Tom Waits, "Innocent when you dream".

12
/12
/18

20 scurtmetraje din toată lumea și 10 scurtmetraje românești concurează anul acesta pentru trofeele NexT. Selecția filmelor pentru Competiția Internațională și Competiția Națională a fost realizată și în acest an de către Oana Ghera și Massimiliano Nardulli. Selecționerii au ales voci noi care onorează încă o dată misiunea festivalului la această ultimă ediție, aceea de a descoperi și aduce în prim-plan atât filmele scurte cu adevărat inovatoare, cât și pe cei care le creează.

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

12
/12
/18

Joi, 13 decembrie, ora 12:00, va avea loc lansarea platformei online www.de100.ro, a proiectului „Români de 100 de ani”, proiect ce își propune să prezinte portretele și poveștile de viață a 10 români care și-au celebrat Centenarul odată cu România.

12
/12
/18

Asociația Națională a Artiștilor Vizuali (ANAV) împreună cu Walk & Shoot – Ateliere de fotografie organizează la Gallery (str. Leonida 9-11), în perioada 14-16 decembrie, a doua ediție a X-mas Photo Garage Sale.

12
/12
/18

Supărat de gestul unui spectator, care şi-a permis să intre în sală după începerea reprezentaţiei sale, rapsodul Grigore Leşe a plecat de pe scenă în timpul unui concert, susţinut, zilele trecute, în Târgu Lăpuş, Maramureş. Deşi cei prezenţi i-au cerut scuze şi l-au rugat să continue, interpretul a refuzat vehement să continue spectacolul.

12
/12
/18

Luna decembrie aduce la Teatrul Național București patru spectacole noi, „fapt unic în cei 166 de ani de Teatru”. Cele patru premiere sunt ”Pădurea spânzuraţilor”, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Radu Afrim, ”Papagalul mut”, scenariuL şi regia Nae Caranfil, ”50 de secunde” de Daniel Oltean (piesa anului 2017, premiată la Gala UNITER), în regia lui Eugen Gyemant, şi spectacolul de pantomimă ”A fost odată în România”, în regia lui Dragoş Huluba.

Page 1 of 76612345...102030...Last »