Sibiu: Actori europeni vor juca în premieră într-o piesă japoneză de Chikamatsu Monzaemon
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-actori-europeni-vor-juca-in-premiera-intr-o-piesa-japoneza-de-chikamatsu-monzaemon/

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară. „O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa „Asasinarea unei […]

Un articol de |27 septembrie 2012

Un spectacol bazat pe o piesă japoneză a dramaturgului Chikamatsu Monzaemon va fi jucat, în premieră, de actori europeni, pe scena Teatrului Naţional „Radu Stanca” din Sibiu, prima reprezentaţie fiind programată joi seară.

„O poveste japoneză” reprezintă debutul regizorului japonez Masahiro Yasuda pe scena teatrală din România, spectacolul fiind o adaptare după piesa „Asasinarea unei femei în infernul de ulei”, jucată în mod special pe scena de bunraku şi kabuki şi scrisă în 1721 de Chikamatsu Monzaemon.

 

Potrivit reprezentanţilor Teatrului Naţional „Radu Stanca” (TNRS), este pentru prima dată când o piesă a acestuia este jucată de actori europeni. Chikamatsu Monzaemon este adesea numit „Shakespeare al Japoniei”, fiind considerat unul din cei mai mari dramaturgi niponi.

„Proiectul cu Teatrul Naţional «Radu Stanca» este unicul proiect în care un teatru de stat al unei ţări joacă o piesă japoneză tradiţională, în stilul japonez creat recent. În Europa, un asemenea proiect este unic, nu s-a mai făcut niciodată – teatru contemporan japonez, cu actori din Europa”, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, regizorul Yasuda, care a caracterizat stilul de joc abordat în piesă ca un „kabuki modern”.

Repetiţiile au durat opt săptămâni, dar actorii sibieni au susţinut în ultimii doi ani mai multe workshop-uri. Acestea au cuprins un antrenament unic pentru actori, metoda Yamanote, care „dezvoltă tehnica dialogului şi percepţia propriului corp prin exerciţii corporale, vocale şi de mimică, impersonare, improvizaţie liberă sau sketch-uri”, potrivit reprezentanţilor TNRS.

Totodată, regizorul limitează mişcările actorilor la spaţiul necesar ceremoniei ceaiului – yojo-han, şi anume opt metri pătraţi. Această restrângere ajută actorii să exprime „reacţiile sensibile, chiar nevrotice ale japonezului modern, la mediu şi la ceilalţi oameni”.

„E vorba nu numai de un spectacol, ci de o întâmplare unică în Europa, de o selecţie foarte drastică a actorilor şi o şcoală foarte bună, o disciplină cu totul specială şi un stil de lucru total diferit de cum se lucrează într-o ţară europeană. Una din cele mai importante piese din dramaturgia kabuki, un fel de Shakespeare, prinde viaţă la Sibiu într-o experienţă europeană, pornind de la filosofia şi stilul de joc japoneze”, a declarat Constantin Chiriac, directorul TNRS.

Din distribuţia spectacolului, alături de nouă actori sibieni, face parte şi japonezul Tomohiko Kogi.

Premiera va avea loc joi, de la ora 19.00, iar următoarea reprezentaţie va fi în 19 octombrie.

Biletele la spectacol costă între 10 şi 15 lei.

 

Sursa: Mediafax

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.