Sibiu: Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului” va pune în scena primul spectacol de teatru muzical coregrafic
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibiu-ansamblul-profesionist-junii-sibiului-va-pune-in-scena-primul-spectacol-de-teatru-muzical-coregrafic/

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a […]

Un articol de |17 octombrie 2012

Primul spectacol de teatru muzical coregrafic pus în scenă de Ansamblul Profesionist „Junii Sibiului”, intitulat ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ va recrea în zilele de 29 şi 30 octombrie, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, de la orele 18.00, atmosfera barocă din vremurile Baronului Samuel von Brukenthal, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, directoarea ansamblului, coregrafa Silvia Macrea.

„Este o premieră pentru Junii Sibiului, pentru sibieni, fiind vorba de primul spectacol de teatru muzical coregrafic. Sperăm să vă surprindem. De aceea am creat şi costume speciale”, a spus Silvia Macrea.

Aceasta a dezvăluit că în urmă cu două decenii, Junii Sibiului au montat prima încercare de spectacol de teatru muzical coregrafic, fiind vorba de prezentarea artistică a nunţii ciobăneşti din comuna Răşinari, învecinată municipiului Sibiu.

Spectatorii sunt aşteptaţi pe 29 şi 30 octombrie, la Casa de Cultură a Sindicatelor, la un târg ca pe vremea baronului Samuel von Brukenthal, când Piaţa Mare a Sibiului era din plin animată de negustori din Lipsca, cojocari din Mărginime, saşi curelari din Hochfeld (Fofeldea), guvernatori, boieri moldoveni, breslaşi şi lăutari. Târgurile săptămânale şi anuale organizate în trecut în Piaţa Mare erau foarte căutate de negustori şi muşterii de pretutindeni, dată fiind legătura pe care oraşul o făcea între ţările române din Imperiul Austro-Ungar. Târgul şi Piaţa Mare deveneau astfel spaţii de importanţă economică, socială şi culturală. Preţul unui bilet este de 15 lei, conform organizatorilor.

Aproximativ o sută de artişti – dansatori ai ansamblurilor ‘Cindrelul – Junii Sibiului’ şi ‘Ceata Junilor’, precum şi instrumentişti şi interpreţi vor recrea atmosfera târgurilor de altădată din Piaţa Mare a oraşului, prin cântece şi dansuri specifice perioadei baroce, printr-o bogată recuzită ce include tarabe ale negustorilor, căruţe, butoaie cu vin, dar şi costume specifice etniilor reprezentate în târg. Imaginea târgului baroc este contrapunctată de cea a târgului de secol XX, cu învârtite someşene, jocuri ţigăneşti, ulcele secuieşti, şliboviţă sârbească.

‘Acest proiect al Centrului aşază istoria într-o formă accesibilă publicului larg – spectacolul, şi recreează o secvenţă de viaţă de mare importanţă în Sibiul baroc – târgul. Am pregătit special pentru acest spectacol momente coregrafice noi, precum dansul ardelenesc de câmpie, corăgheasca specifică moldovenilor, un căluşer ardelenesc, brâul de la Răşinari, dar şi poloneza sau gavota – dans francez ce a cunoscut o mare răspândire în perioada barocă’, a explicat Silvia Macrea.

Proiecţiile cu imagini vechi din Piaţa Mare, costumele specifice barocului, minorităţilor şi spaţiului de târg, muzica, dansurile, decorul din sunt ingredientele unui mega-spectacol ce valorifică elemente istorice, etnice şi antropologice, prin dialog, muzică şi dans.

Diversitatea etnică, cromatică, sonoră a târgului este redată printr-un scenariu, o scenografie şi o regie ce respectă adevărul istoric. Astfel, scenariul spectacolului este semnat de Theodor Vasilescu, regia şi coregrafia de Theodor Vasilescu şi Silvia Macrea, iar textul poetic aparţine arh. Constantin Dobrescu.

Spectacolul ‘La Sibiu, în Piaţa Mare, târg de n-are asemănare’ face parte din agenda culturală a anului baroc, fiind finanţat atât de Primăria, cât şi de Consiliul Judeţean Sibiu.

 

Sursa: Agerpres

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.

22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.