SIMFONIA FANTASTICĂ sub bagheta dirijorul israelian Noam Zur !
https://www.ziarulmetropolis.ro/simfonia-fantastica-sub-bagheta-dirijorul-israelian-noam-zur/

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu […]

Un articol de Andrada Văsii|11 februarie 2013

La mijloc de februarie, o superbă seară de partituri romantice ne pregăteşte pentru venirea primăverii: violoncelistul Răzvan Suma, alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului israelian Noam Zur – care şi-a desăvârşit formarea cu nimeni altul decât Zubin Mehta – şi trei compozitori ca Wagner, Schumann şi Berlioz înseamnă o ofertă pe care nu o puteţi refuza.

Vineri, 15 februarie 2013 (19.00), la Sala Radio, vă veţi reîntâlni cu una dintre cele mai îndrăgite partituri din toate timpurile: SIMFONIA FANTASTICĂ semnată de Hector Berlioz, dedicată unei actriţe britanice în mare vogă în Parisul sec. XIX. Preludiu şi moartea Isoldei din opera Tristan şi Isolda, creaţie a lui Wagner, ne vor purta imaginar în lumea unei legendare poveşti de iubire, programul serii fiind întregit prin Concertul în la minor pentru violoncel şi orchestră, partitură concepută de un alt mare compozitor german, Robert Schumann. Despre acest concert, unul dintre cei mai mari violoncelişti ai tuturor timpurilor, Pablo Casals spunea ca „este una dintre cele mai sublime opere care se pot auzi astăzi„. 

Tânărul dirijor Noam Zur cucereşte deja marile scene ale lumii prin măiestria sa dirijorală şi talentul său muzical de excepţie. A studiat la Academia de Muzică din Tel Aviv desăvârşindu-şi formarea muzicală cu Zubin Mehta, Jorma Panula, Ilya Musin şi Neeme Järvi, totodată urmând cursuri în cadrul Forumului de dirijat al Deutscher Musikrsat Germania.

A dirijat lucrări simfonice şi vocal-simfonice, iar dintre titlurile de operă abordate amintim Madama Butterfly, Don Giovanni, Bărbierul din Sevilla, Nunta lui Figaro. A fost dirijor şi director artistic al Operei şi Filarmonicii din Heidelberg, din anul 2006 este consultant şi dirijor al festivalului de la Lucerna ca urmare a propunerii dirijorului şi compozitorului Pierre Boulez, iar în anul 2008 a fost numit dirijor principal al Teatrului Aalto din Essen.

Noam Zur a colaborat cu Orchestra Filarmonicii din Israel, Orchestra Radio şi Orchestra de Cameră din Ierusalim, Orchestra Filarmonicii din Johanesburg, Volksoper  Viena, Staatsoper din Viena, Orchestra I Pomerigii Musicali (Milano), Filarmonica din Belgrad, Orchestra de Cameră din Frankfurt, Orchestra de Cameră Netania- Kibbutz, Virtuosi din Moscova, Orchestra Simfonică a Israelului, iar în ţară colaborează cu Filarmonica şi Opera Română din Cluj-Napoca, precum şi cu Opera Naţională Bucureşti.

 

 

RĂZVAN SUMA este unul dintre cei mai activi tineri muzicieni români, cu un repertoriu cuprinzător, realizat în numeroasele recitaluri şi concerte susţinute în întreaga lume. Pe lângă activitatea concertistică din România, interpretează frecvent împreună cu pianistul spaniol Josu Okinena, alături de care a concertat în săli ca “Auditorio Nacional de Madrid”, „Teatro Colon” din Buenos Aires sau „Kursall” din San Sebastian.

În anul 2000 a obţinut diploma de licenţă a Academiei de Muzică din Bucureşti la clasa maestrului Marin Cazacu, iar în 2002 a început programul de perfecţionare „Artist Diploma” la Longy School of Music – Cambridge – Statele Unite, la clasa profesorului Terry King.

Răzvan Suma a realizat din 2006 până în prezent şase turnee în formulă de Trio – „Romanian Piano Trio” sau „Trio Strad” – alături de Alexandru Tomescu, Horia Mihail, respectiv Toma Popovici. Alături de Marin Cazacu, Alexandra Guţu şi Octavian Lup, în componenţa cvartetului de violoncele „Cellissimo”, Răzvan Suma a fost prezent pe scene din  Italia, Portugalia, Macao sau Maroc. A colaborat cu nume importante ale muzicii clasice internaţionale, precum Maxim Vengerov, Cristian Badea, Cvartetul Borromeo, Cvartetul Voces, Silvia Marcovici sau Misha Katz.

Primul turneu solo susţinut de Răzvan Suma, Vă place BACH ?, ediţia I (1-21 martie 2012), a însemnat prima interpretare a unui artist român, într-un singur concert, a integralei suitelor pentru violoncel solo semnate de J.S. Bach. Cea de-a doua ediţie a turneului naţional Vă place BACH ? s-a desfăşurat între 2 octombrie şi 7 noiembrie în zece oraşe din România.

În 2009, Răzvan Suma a devenit solist al Orchestrelor şi Corurilor Radio, iar în calitate de profesor asociat la Universitatea de Muzică Bucureşti dezvoltă o intensă activitate pedagogică. Este invitat să predea la cursuri de măiestrie organizate în ţări ca Spania, Argentina, Coreea şi în România, în cadrul atelierelor organizate de Asociaţia SONORO.

Pentru anul 2013, în afara proiectelor concertistice şi camerale, Răzvan Suma pregăteşte un nou turneu naţional intitulat Vă place… Brahms ?.

 

 

Sursa: Orchestrele si corurile Radio

 

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”