„Slujnica“: un film şoc şi şic
https://www.ziarulmetropolis.ro/slujnica-un-film-soc-si-sic/

De vineri, 18 noiembrie o să ruleze în cinematografe un film care a zguduit spectatorii din întreaga lume. The Handmaiden/ Slujnica este în regia unuia dintre cei mai controversaţi regizori mondiali,  Park Chan Wook.

Un articol de Petre Ivan|18 Noiembrie 2016

Slujnica este un film care trebuie văzut. Realizat într-un stil rafinat tipic asiaticilor, cu o mare atenţie estetică,  povestea şochează prin elemente de sadism şi horror, chiar dacă avem de-a face cu povestea eternă a iubirii. Înainte de toate, filmul este un thriller tenebros: minciuni, comploturi, tentaţii ascunse, obiceiuri extravagante ale personajelor, răzbunări. Filmul dă senzaţia că se întrec barierele violenţei, dar Park Chan Wook a mărturisit în repetate rânduri că el este ” interesat de emoţiile persoanelor care sunt violente şi nu de actul violent în sine.”

Slujnica pregăteşte surpize delicioase la graniţa dintre tandreţe şi violenţă, iar spectatorul va avea impresia că merge pe o serpentină ameţitoare, la capătul căreia va găsi ultimatumul de plăcere vizuală. Povestea începe cu Sookee, o tânără menajeră cu un trecut întunecat care este angajată în serviciul moştenitoarei Hideko.

Hideko este o femeie extrem de frumoasă, care trăieşte pe o proprietate luxoasă şi aparent, are tot ceea ce îşi doreşte. Doar că alături de ea este unchiul său dominant, cu obiceiuri bizare, colecţionar de cărţi erotice rare şi care îi face viaţa nepoatei sale un calvar. Sookee păstrează un secret: este o hoaţă de buzunare recrutată de un şarlatan care se dă drept conte. Slujnica îl ajută să o seducă pe frumoasa moştenitoare şi totul merge conform planului până la un punct, când între cele două femei se leagă o relaţie plină de erotism. În momentul acela, societatea patriarhală tinde să se destrame, iar cei manipulaţi ajung să manipuleze.

Jocul actoricesc este bine orchestrat, şi asta pentru că regizorul a petrecut mult timp alături de ei: ” am stat cu ei şi în afara programului de repetiţii. Luam cina cu ei, mergeam la zilele de naştere ale fiecăruia, i-am încurajat să socializeze între ei şi să lege prietenii.”

Slujnica este o adaptare liberă după Fingersmith, a autoarei Sarah Waters, care a reuşit să tulbure sensibilităţile timizilor. Filmul este complet sade-esque, dar totodată subliniază că dragostea pură triumfă peste violenţă.

Se anunţă temperaturi ridicate în sălile de cinema: Movieplex, Cinema City Afi Cotroceni, Cinema City Park Lake, Hollywood Multiplex Bucureşti Mall, Union, CineGlobe Auchan Titan, Elvire Popesco din Bucureşti, Cinema City si Cityplex din Constanta, Cinema City din Timisoara, Line Cinema din Târgovişte, CineGlobe din Botoşani, Cinema One, Cityplex din Braşov, Florin Piersic şi Victoria din Cluj, Patria din Craiova, Sergiu Nicolaescu din Tg. Jiu, Dacia din Piatra Neamţ şi Bistriţa şi Happy Cinema din Buzău.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »